Last Updated on اکتبر 4, 2023 by mohamadi

یکی از قطعاتی که در خودروهای تویوتایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند مشکل ایجاد می کند، سنسور دوم اکسیژن است. این سنسور به دلیل کیفیت پایین قطعات و همچنین کیفیت پایین بنزین مشکلاتی را در شتابگیری و گازخوردن خودرو ، بروز خطا کاتالیست ، روشن شدن چراغ چک و … ایجاد می کند. برای رفع این مشکلات پیشنهاد می کنیم که از قطعات با کیفیت در خودرویتان استفاده کنید یا اقدام به حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا نمایید.

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

 

سنسور دوم اکسیژن تویوتا چه مشکلاتی ایجاد می کند ؟

وظیفه سنسور دوم اکسیژن نظارت بر عملکرد کاتالیزور اتومبیل شما است . اما اگر این سنسور و یا قطعاتی که به آن مرتبط هستند به خوبی عمل نکنند ، کیفیت خوبی نداشته باشند و یا خراب شوند ، می توانند برای شما مشکل ساز باشند. یکی از مشکلاتی که ممکن است پیش آید ، خطا کاتالیست است. همچنین ممکن است به سبب کیفیت پایین سنسور اکسیژن ، شاهد اختلال در عملکرد تویوتا خود باشید و شتاب  و گاز خوردن خودرو شما دچار مشکل شود. امکان روشن شدن چراغ چک به دلیل خطا کاتالیست نیز وجود دارد. مرکز ریمپ ایسیو کاراک به شما کمک می کند تا از شر این مشکلات خلاص شوید.

 

 

حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا _ حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا

حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا

 

 حذف خطا کاتالیست تویوتا با ریمپ ایسیو 

خطا کاتالیزور مشکلی است که در اثر اختلال در عملکرد کاتالیزور تویوتا یا مشکل در سنسور دوم اکسیژن این خودرو رخ می دهد.  علامت اصلی برای راننده روشن شدن چراغ چک خودرو است. در خودروهای تویوتایی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند این مورد اغلب به دلیل کیفیت پایین کاتالیزور ، کیفیت پایین بنزین و همچنین سنسور دوم اکسیژن رخ می دهد.  اگر مشکل به موقع رفع نشود ،  ممکن است اگزوز را محدود کند که منجر به احساس کاهش قدرت یا عملکرد ضعیف موتور تویوتا می شود. برخی دلایل خطا کاتالیست به شرح زیر است :

  • نشتی منیفولد اگزوز
  • خرابی یا از کار افتادن سنسور دوم اکسیژن
  • مشکل در سنسور دمای مایع خنک کننده موتور
  • مشکلات جرقه زنی
  • کاتالیزور بی کیفیت
  • آسیب های ناشی از ضربه

بهترین راه برای رفع این خطا ، حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا با ریمپ ایسیو می باشد. تکنسین مجرب کاراک می توانند به شما کمک کنند خودرویتان را بدون هیچ خطایی برانید.

 

چگونه از بروز خطا کاتالیست یا کد P0420 جلوگیری کنیم؟

در حالی که کد خطا P0420 احتمالاً توسط یک قطعه معیوب فعال می شود، لازم است  که وسیله نقلیه خود را در سطح خوبی از عملکرد نگه دارید برای اینکه تا حد امکان از بروز مشکل جلوگیری شود. این را می توان با سرویس منظم خودرو، از جمله تعویض روغن و فیلترها، بررسی بصری مشکلات و تعمیر به موقع در صورت نیاز به دست آورد. با نگهداری و بررسی منظم موتور و سیستم اگزوز خودرو تویوتا ، اطمینان حاصل می شود که وسیله نقلیه شما در وضعیت خوبی باقی می ماند.

 

بهبود شتاب و گاز خوردن تویوتا

یکی دیگر  از مشکلاتی که سنسور دوم اکسیژن توبوتا در این اتومبیل ایجاد می کند ؛ کاهش شتاب و گاز نخوردن خودرو تویوتا است. در صورتی که سنسور دوم اکسیژن دچار اختلال و خرابی شود ممکن است اطلاعات نادرستی را به ایسیو ارسال کند ؛ در این حالت ایسیو به اشتباه در شتابگیری و گاز خوردن خودرو محدودیت هایی ایجاد می کند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم با ریمپ ایسیو اقدام به حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا نمایید.

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

 

حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا _ ریمپ ایسیو تویوتا

toyota ecu remaping

 

 حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا در کاراک

مرکز ریمپ ایسیو  کاراک از باتجربه ترین و معتبرترین مراکز ریمپ ایسیو خودرو است که می تواند با توجه مدل خودرو و نیاز شما ، خدمات منحصر به فردی به شما ارائه دهد. کاراک بیش از صدها نمونه موفق حذف سنسور دوم اکسیژن با ریمپ ایسیو در کارنامه خود دارد و می توانید از کیفیت خدماتی که دریافت میکنید مطمئن باشید. ضمانت نامه کتبی که به شما داده می شود ، این اطمینان را به شما می دهد که بدون مشکل و کاملا ایمن خودرویتان را می توانید برانید و از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید.

ریمپ ایسیو یکی از بهترین روش ها برای حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا است که با هزینه ای مناسب و در مدت زمانی کوتاه قابل انجام است. برای ارتباط با مرکز کاراک ،  فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس همکاران ما باشید.

 

فرم درخواست حذف سنسور دوم اکسیژن 

 

 

 نشانه های خرابی سنسور دوم اکسیژن تویوتا

در زیر 7 نشانه که حاکی از خرابی سنسور دوم اکسیژن تویوتا می باشند را خواهید خواند. در صورتی که هریک از این نشانه ها را مشاهده کردید ، برای رفع مشکل اقدام نمایید.

 

1. چشمک زدن یا روشن شدن چراغ چک موتور

چراغ چک موتور (CEL) که به طور مداوم روشن می شود یا چشمک می زند، از اولین نشانه های خرابی سنسور اکسیژن تویوتا است. با این حال، چراغ چک موتور می تواند مشکلات دیگری را نیز نشان دهد. برای مشخص کردن مشکل دقیق باید از یک اسکنر OBD2 برای خواندن کدها استفاده کنید.

 

2. احتراق ناقص، دور آرام ضعیف

مشکلات سنسور اکسیژن می تواند مخلوط سوخت/هوا و زمان بندی موتور را مختل کند و باعث احتراق ناقص یا نامنظم در موتور شود. این امر می تواند منجر به خاموش شدن موتور یا توقف ناگهانی آن شود. در موارد شدید، مشکل مداوم در سطح سوخت و اکسیژن می تواند منجر به از کار افتادن ناگهانی موتور شود.

 

حذف سنسور دوم اکسیژن تویوتا _ نشانه های خرابی سنسور اکسیژن

نشانه های خرابی سنسور اکسیژن

3. صدای کوبیدن  موتور

سنسور اکسیژن تویوتا  به عنوان یک دستگاه کنترل انتشار عمل می کند و زمانی که از کار بیفتد ، رسوب بیش از حد کربن در محفظه های احتراق ایجاد شود که می تواند تناسب و تعادل مخلوط هوا و سوخت را مختل کند. این اغلب منجر به یک مخلوط  رقیق می شود که باعث عملکرد ضعیف موتور و مشکلاتی مانند ناک موتور، صداهای پینگ  می شود.

 

4. گرمای بیش از حد موتور

هنگامی که مشکلات سنسور اکسیژن تویوتا ، باعث ایجاد یک مخلوط هوا و سوخت رقیق و ضعیف می شود، موتور ممکن است برای تولید نیرو سخت تر کار کند. این ممکن است گرمای بیشتری تولید کند و منجر به افزایش دمای موتور می شود.

 

5. دود سیاه یا بوی سولفوریک از لوله اگزوز

مخلوط سوخت/هوای غنی ناشی از خرابی سنسور اکسیژن تویوتا می تواند منجر به احتراق ناقص در موتور شود. در چنین مواردی، خودروی شما ممکن است دود سیاه و ترکیبات گوگردی بدبو را از طریق لوله اگزوز خودرو وارد اتمسفر کند.

 

6. کاهش راندمان سوخت

یک سنسور اکسیژن معیوب می‌تواند خوانش‌های نادرستی را برای PCM (ماژول کنترل نیرومحرکه) ارائه دهد که منجر به مخلوط سوخت/هوا نامتعادل می‌شود. این می تواند منجر به کارکرد موتور در حالت بسیار غنی (سوخت اضافی) یا خیلی رقیق و ضعیف (سوخت ناکافی) شود که در نهایت باعث کاهش راندمان سوخت و افزایش مصرف بنزین در تویوتا شما می شود.

 

7. عملکرد بد مبدل کاتالیزوری

نقش مبدل کاتالیزوری کاهش آلایندگی و کاهش ضرر گاز های خروجی  از سیستم اگزوز شما است.

با این حال، هنگامی که یک سنسور اکسیژن معیوب نسبت سوخت/هوا را مختل می کند، سوخت اضافی می تواند از محفظه احتراق خارج شده و وارد مبدل کاتالیزوری شود. این می تواند مبدل کاتالیزوری را به دلیل گرم شدن بیش از حد یا گرفتگی به خطر بیاندازد. در نتیجه، انتشار گازهای خروجی ممکن است بیش از حد مجاز آلاینده باشد. وقتی این اتفاق می‌افتد، احتمالاً وسیله نقلیه شما در تست آلایندگی رد می‌شود.