Last Updated on اکتبر 8, 2023 by mohamadi

از خدمات قابل ارائه با ریمپ ایسیو خودرو بی ام و می توان به رفع کپ و بهبود شتاب و همچنین رفع خطا کاتالیست اشاره نمود. تکنسین مجرب مرکز ریمپ ایسیو کاراک با حذف سنسور دوم اکسیژن BMW ، این مشکلات را در اتومبیل شما رفع می کنند. شما بدون هزینه زیاد و در کوتاه ترین زمان می توانید نتیجه را مشاهده کنید. 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

خطا کاتالیست چیست ؟  

کد خطا P0420 یا خطا کاتالیست BMW ، به این معنی است که کارایی سیستم کاتالیست خودرو شما ،  زیر آستانه استاندارد است. این خطایی است که ممکن است در تمام خودروها و مدل‌های تولید شده پس از سال 1996 ایجاد شود. کد P0420 که با نام ‘OBD II Code P0420 Bank 1’ نیز شناخته می شود. زمانی که راندمان مبدل کاتالیزوری شما پایین است به شما هشدار می دهد.

مبدل کاتالیزوری دستگاهی است که برای مطابقت با استانداردهای تعیین شده توسط قانون استانداردهای ملی آلایندگی اختراع شد. این یک دستگاه کوچک با دو لوله در قسمت زیرین خودرو BMW است.

مبدل کاتالیزوری، ترکیبات مضر موجود در گازهای خروجی اگزوز خودرو را به گازهای ایمن (مانند بخار) تغییر می دهد. بنابراین وقتی در هوا رها می شوند، به محیط زیست و راننده آسیبی نمی رسانند.

اگر سطح اکسیژن در سیستم اگزوز شما کمتر از آستانه تعیین شده باشد، ماژول کنترل موتور (ECM) کد مشکل P0420 را فعال می‌کند – زیرا این شرایط می‌تواند به سیستم سوخت و اگزوز موتور آسیب برساند. همچنین چراغ چک موتور شما روشن می شود.

 

حذف سنسور دوم اکسیژن BMW _ خطا کاتالیست چیست

خطا کاتالیست چیست

 

رفع خطا کاتالیست BMW با ریمپ ایسیو 

یکی از بهترین راه ها برای رفع خطا کاتالیست در بی ام و ، دریافت خدمات ریمپ ایسیو و حذف سنسور دوم اکسیژن است. سنسور دوم اکسیژن در خودروهایی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند می تواند مشکلاتی همچون خطا کاتالیست ایجاد کند. این مشکلات اغلب به دلیل کیفیت پایین بنزین و همچنین کیفیت پایین قطعات به وقوع می پیوندند. گاهی سنسور دوم اکسیژن به دلیل کیفیت پایین و خرابی ، اطلاعاتی را به غلط ارسال می کند و به اشتباه خطا کاتالیست را هشدار می دهد. گاهی نیز نصب هدرز برای تقویت خودرو ، موجب حساسیت سنسور دوم اکسیژن شده و خطا کاتالیست ایجاد می شود. در این شرایط با حذف سنسور دوم اکسیژن BMW می توانید مشکلات را رفع کنید.

 

 

دلیل بروز خطا کاتالیست BMW چیست؟ 

علت اصلی خطا کاتالیست BMW معمولاً خرابی مبدل کاتالیزوری است. با این حال، ممکن است دلایل اساسی دیگری برای نمایش این خطا وجود داشته باشد.

بعضی از آنها عبارتند از  :

  •  منیفولد اگزوز آسیب دیده یا نشتی اگزوز: منیفولد اگزوز مسدود شده یا آسیب دیده که از خروج گاز اگزوز از موتور جلوگیری می کند و راندمان مبدل را تحت تاثیر قرار می دهد.
  •  نشتی لوله اگزوز: نشتی اگزوز که اکسیژن اضافی را به سیستم اگزوز می کشد و باعث می شود که سنسور اکسیژن ، مخلوط را با سوخت کم تشخیص دهد.
  • نشتی روغن در مبدل کاتالیزوری: نشت روغن در سیستم اگزوز باعث خرابی مبدل کاتالیزوری می شود.
  • خرابی سنسور دوم اکسیژن BMW
  • آسیب دیدن سیم کشی سنسور اکسیژن : سیم کشی یا کانکتورهای سنسور اکسیژن آسیب دیده و در وضعیت نامناسبی است.
  • شمع بد: شمع باعث احتراق ناقص می شود و اجازه می دهد سوخت احتراق نیافته وارد مبدل کاتالیزوری شود.
  • نشتی انژکتور سوخت: یک انژکتور سوخت آسیب دیده می تواند بنزین را از کنار سیم پیچ احتراق به داخل سیلندرها نشت کند و باعث خرابی مبدل کاتالیزوری شود.
  •  استفاده از سوخت بی کیفیت
  •  ایسیو موتور معیوب: یک ایسیو موتور معیوب است کدهای خطا را به اشتباه به موتور سیگنال می دهد.

به یاد داشته باشید که دلایل اصلی خطا کاتالیست می تواند از موتوری به موتور دیگر متفاوت باشد، اگرچه احتمالاً مربوط به کارایی سیستم کاتالیزور است.

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

 

حذف سنسور دوم اکسیژن BMW _ ریمپ ایسیو bmw

ریمپ ایسیو bmw

 

حذف سنسور دوم اکسیژن BMW در کاراک 

مرکز ریمپ ایسیو کاراک از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات ریمپ ایسیو برای انواع خودروها از جمله BMW می باشد. با ریمپ ایسیو می توانید تغییرات مثبت زیادی در خودرویتان ایجاد کنید. کاهش مصرف سوخت ، بهبود شتاب ، رفع کپ خودرو ، بهبود پاسخ دریچه گاز و …. تکنسین ریمپ کاراک با حذف سنسور دوم اکسیژن BMW از طریق ریمپ ایسیو ، به شما کمک می کنند تا از مشکلاتی که این سنسور در خودرو شما ایجاد می کند خلاص شوید.

ریمپ ایسیو BMW به این صورت است که تکنسین کاراک ابتدا با کابل مخصوص به ایسیو اتومبیل شما متصل می شوند و پس از خوانش نرم افزار ایسیو ، کد های مربوط به سنسور دوم اکسیژن را غیر فعال می کنند.

کافی است فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما باشید و یا با شماره تماس مندرج در این پست تماس حاصل فرمایید.

 

فرم درخواست حذف سنسور دوم اکسیژن 

 

دلیل حذف سنسور دوم اکسیژن BMW چیست؟

سنسور اکسیژن به طور کلی بخشی از سیستم آلایندگی اتومبیل شما را تشکیل می دهد. سنسور اکسیژن در خودرو BMW ، وظیفه تنظیم تناسب مخلوط اکسیژن/سوخت را بر عهده دارد. زمانی که میزان سوخت در این ترکیب زیاد باشد سیگنالهایی به ایسیو ارسال می کند و ایسیو میزان تزریق را کاهش می دهد؛ و برعکس. با سختگیرانه تر شدن قوانین آلایندگی ، سنسور دوم اکسیژن نیز به خودروها اضافه شد. این سنسور وظیفه کنترل عملکرد کاتالیزور را بر عهده دارد. به دلیل کیفیت پایین بنزین و همچنین کیفیت پایین قطعات به کار رفته در خودروها ؛ سنسور دوم اکسیژن در خودروهایی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند می تواند مشکل ساز باشد ، در نتیجه حذف این سنسور می تواند به حل مشکلات مربوط به سنسور دوم اکسیژن کمک کند.

با حذف سنسور دوم اکسیژن bmw  می توان مشکلاتی همچون ، کپ کردن خودرو بی ام و ، شتابگیری ضعیف و گاز نخوردن خودرو ، خطا کاتالیست و همچنین روشن شدن چراغ چک را برطرف نمود.