Last Updated on اکتبر 11, 2023 by mohamadi

ریمپ ایسیو و برنامه ریزی سنسور اکسیژن خودرو تیوولی از اقداماتی است که منجر به بهبود تجربه رانندگی شما خواهد شد. ممکن است در حین رانندگی متوجه کپ کردن خودرویتان شوید ، یا زمانی که پای خود را روی پدال خودرو می فشارید شاهد گاز نخوردن خودرویتان باشید، حذف سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی می تواند به شما کمک کند از این مشکلات خلاص شوید. 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

سنسور دوم اکسیژن تیوولی چیست؟ 

سیستم‌ کنترل موتور یا ایسیو در خودروهای مدرن به سیگنالهای چندین سنسور برای تنظیم عملکرد موتور و همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر عملکردهای حیاتی خودرو متکی هستند. هنگامی که این سنسورها نتوانند اطلاعات دقیق را ارائه دهند، راننده ممکن است افزایش مصرف سوخت، مشکلات رانندگی، افزایش آلایندگی و مشکلات دیگر را تجربه کند.

یکی از مهم ترین سنسورها در خودروهای مدرن سنسور اکسیژن است. سنسور اکسیژن تیوولی میزان اکسیژن احتراق نیافته را در اگزوز را هنگام خروج اگزوز از موتور کنترل می کند. با نظارت بر سطح اکسیژن، سنسور وسیله ای برای اندازه گیری مخلوط سوخت/اکسیژن فراهم می کند. سنسور اکسیژن به ایسیو اجازه می‌دهد بفهمد که آیا ترکیب سوخت غنی (اکسیژن کافی نیست) یا ضعیف (اکسیژن بیش از حد) است. دانستن نسبت سوخت به هوا به موتور وسیله نقلیه شما این امکان را می دهد که تغییرات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که ماشین شما همانطور که باید کار می کند.

سنسور دوم اکسیژن که پس از سختگیرانه تر شدن قوانین آلایندگی در خودرو های چینی که پس از سال 92 تولید شدند ، همچون سانگ یانگ تیوولی ، تعبیه شد ، وظیفه کنترل عملکرد کاتالیزور را بر عهده دارند . این سنسور هرگونه خرابی و مشکل در عمکلرد مبدل کاتالیزوری  را به ایسیو گزارش می دهد.

 

حذف سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی _ سنسور اکسیژن خراب

Bad O2 Sensors

 

چرا حذف سنسور دوم اکسیژن تیوولی؟؟؟؟ 

حذف سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی ، به خصوص در خودروهای چینی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، کمک زیادی به رفع مشکلات ناشی از این سنسور و جلوگیری از بروز آنها می کند. کیفیت پایین بنزینی که مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کیفیت پایین قطعات چینی می توانند از دلایل اصلی بروز مشکلات مربوط به سنسور دوم اکسیژن در تیوولی باشند.

از اصلی ترین مشکلاتی که این سنسور ایجاد می کند، خطا کاتالیزور است. از آنجایی که سنسور دوم اکسیژن تیوولی مسئول نظارت بر عملکرد کاتالیزور است، در صورتی که مشکلی در این بخش پیش آید و یا کاتالیزور به درستی عمل نکند، به ایسیو گزار می دهد. گاهی این تشخیص مشکل به غلط بوده و  خرابی و یا کیفیت پایین سنسور دوم اکسیژن موجب تشخیص اشتباه شده است. همچنین کیفیت پایین کاتالیزور موجب خرابی زودتر از موعد آن می شود. کیفیت پایین بنزین نیز موجب انسداد کاتالیزور می شود؛ تمامی این موارد باعث ارسال گزارش خرابی کاتالیزور به ایسیو ، توسط سنسور دوم اکسیژن می شود. با حذف سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی می توانید به این مشکلات خاتمه دهید.

همچنین حذف سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی می تواند به رفع کپ خودرو ، شتابگیری ضعیف و گاز نخوردن خودرو و همچنین رفع مشکل روشن شدن چراغ چک موتور کمک کند.

 

 

حذف سنسور دوم اکسیژن تیوولی در کاراک 

یکی از فاکتور های مهم در زمینه نتیجه موفق در زمینه خدماتی که برای خودرویتان دریافت می کنید، مرکز ارائه دهنده خدمات می باشد. کاراک به عنوان یکی از باتجربه ترین و موفق ترین مراکز ارائه دهنده خدمات ریمپ ایسیو به شما کمک می کنند تا تجربه ای ایمن و لذت بخش از رانندگی با خودرویتان داشته باشید.

بهترین راه برای حذف و غیرفعال کردن سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی ، ریمپ ایسیو است. تکنسین ریمپ ایسیو کاراک بدون صرف هزینه زیاد ، بدون زمان طولانی و بدون تغییرات مکانیکی پردردسر ، به شما کمک می کنند تا عملکرد سنسور دوم اکسیژن تیوولی را در خودرویتان غیر فعال کنید و خودرو شما به یک اتومبیل یورو2 تبدیل خواهد شد. مرکز کاراک برای خدماتی که دریافت می کنید ، به شما ضمانت نامه کتبی اعطا می کند تا از نتیجه مطمئن باشید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس مندرج در این پست تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما در مرکز کاراک باشید:

 

فرم درخواست حذف سنسور دوم اکسیژن 

 

 

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

 

 

ریمپ ایسیو تیوولی در کاراک چگونه انجام می شود؟ 

ریمپ ایسیو تیوولی بهترین راه برای بهبود و اصلاح خودرو شما است. بدون آنکه نیاز به تغییرات مکانیکی پر هزینه داشته باشید، تنها با برنامه نویسی نرم افزار ایسیو بهبود های موثری در خودرویتان ایجاد خواهید کرد. ایسیو یا کامپیوتر خودرو ، همچون مغز اتومبیل است، کارخانه بنابر دلایلی تنظیمات موجود در ایسیو تیوولی شما را محدود کرده است و تمام پتانسیل ماشین در دسترس شما قرار ندارد. با ریمپ ایسیو می توانید این محدودیت ها را تا حدی که ایمنی خودرو حفظ شود بردارید.

برای ریمپ ایسیو و حذف سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی ، تکنسین ریمپ ایسیو کاراک بعد از کارشناسی دقیق خودرو شما، با کابل مخصوص به ایسیو متصل می شوند و پس از پردازش نرم افزار ایسیو ، کد های مربوط به این سنسور را غیر فعال می کنند.

 

حذف سنسور دوم اکسیژن سانگ یانگ تیوولی _ ریمپ ایسیو تیوولی

ریمپ ایسیو تیوولی

 

 

مختصری بر خودرو سانگ یانگ تیوولی  

تیوولی در ابتدا با مدل 2016 و در دو تیپ اسپرت و الیت به ایران آمد؛ تیپ الیت آن از اسفندماه 1394 و تیپ اسپرت آن نیز از خردادماه 1395 تحویل مشتریان شد. البته تیپ اسپرت خیلی زود وارداتش را متوقف کردند. واردات بیش از 5 هزار دستگاهی تیوولی در سال 1395 که آنرا در جایگاه سومین خودرو وارداتی ایران قرار داد، دلیل دیگری بر موفقیت بزرگ تیوولی در کشورمان است.

خودرو سانگ یانگ تیوولی از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر بهره برده است که 128 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موتور با کمک گیربکس 6 دنده خودکار ساخت آیسن ژاپن به محور جلو ارسال می‌شود. این کراس اوور می‌تواند در 12.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت سانگ یانگ تیوولی نیز 175 کیلومتر بر ساعت است. موتور تیوولی مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که در سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر تنها 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.