Last Updated on آگوست 26, 2023 by mohamadi

یکی از دلایل اصلی روشن شدن چراغ چک خودرو کوییک ، سنسور دوم اکسیژن می باشد. این سنسور پس از سختگیرانه تر شدن قوانین آلایندگی به خودرو ها افزوده شد و عملکرد کاتالیزو را مورد بررسی قرار داد . علاوه بر روشن شدن چراغ چک ، سنسور دوم اکسیژن می تواند باعث کاهش شتاب و کپ خودرو شما شود . با حذف سنسور دوم اکسیژن کوییک در مرکز کاراک می توانید چنین مشکلاتی را در خودرویتان برطرف کنید . 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

رفع چراغ چک بدلیل خطای سنسور دوم اکسیژن کوییک 

چراغ چک روی داشبورد خودرو به ما هشدار می دهد که خرابی و مشکلی در اتومبیل وجود دارد و لازم است رفع شود . گاهی این مشکلات جزیی هستند ، گاهی جدی هستند و گاها ناشی از خطا سنسور ها می باشند . خطا سنسور دوم اکسیژن کوییک یکی از علل روشن شدن این چراغ است .

یکی از خدمات قابل ارائه با ربمپ برای کوییک برنامه ریزی کاتالیست و یا حذف سنسور دوم اکسیژن است که سبب افزایش گاز  کوییک و حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم میشود ، کاراک موفق شده افزایش شتاب کوییک  را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن می باشد . افزایش شتاب و قدرت خودرو کوییک  پس از ریمپ و حذف سنسور دوم اکسیژن چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه خودرویشان را ریمپ کرده اند، راضی هستند. حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن میدهد در دستور کار قرار میگیرد.

 

حذف سنسور اکسیژن کوییک _ چراغ چک خودرو به دلیل خطا کاتالیست

چراغ چک خودرو به دلیل خطا کاتالیست

 

 

سنسور اکسیژن و سنسور دوم اکسیژن چه هستند؟ 

هر خودروی جدید و بیشتر خودروهایی که پس از سال 1980 تولید می‌شوند، حداقل یک سنسور اکسیژن دارند. وظیفه این سنسور کمک به موتور در حفظ نسبت هوا به سوخت معینی است که قدرت، مصرف سوخت و آلاینده ها را متعادل می کند. سنسور اکسیژن میزان اکسیژن موجود در اگزوز را در مقایسه با مقدار موجود در هوا بررسی می کند. این اطلاعات را به ایسیو موتور می‌رساند، سپس سوخت و هوا تنظیم می‌ گردد.

در بعضی از خودروها همچون کوییک ، دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. که تمام خودروهای چینی مدل 92 به بالا 2سنسور اکسیژن دارند. که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . سنسور دوم اکسیژن می تواند مشکلات متعددی همچون خطا کاتالیست ، کپ خودرو و روشن شدن چراغ چک را پدید آورد . با ریمپ ایسیو کوییک و حذف سنسور دوم اکسیژن کوییک می توانید این چنین مشکلاتی را برطرف کنید.

 

با برنامه ریزی اصولی سنسور دوم اکسیژن در مرکز کاراک به شتاب قابل توجهی دست پیدا خواهید کرد ، برای ریمپ ایسیو کوییک فرم زیر را پر نمایید :

فرم درخواست حذف سنسور دوم اکسیژن کوییک

 

ویدیو ریمپ ایسیو کوییک در کاراک

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

حذف سنسور دوم اکسیژن کوییک با ریمپ چه مزیتی دارد ؟

ریمپ ecu سبب افزایش شتاب کوییک و افزایش گاز این ماشین می شود ، با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن کوییک تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده می شود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد : با ریمپ بدون هزینه های هنگفت و تغییرات مکانیکی پر هزینه و همچنین در طی مدت زمان اندکی قادرید اغلب مشکلات اتومبیل خود را رفع کنید .

 

 

حذف سنسور اکسیژن کوییک _ ریمپ ایسیو خودرو ال 90

ریمپ ایسیو خودرو ال 90

 

 چرا سنسور اکسیژن کوییک از کار می افتد؟

از آنجایی که سنسور اکسیژن در محل اگزوز قرار دارد، ممکن است آلوده شود. همچنین قرار گرفتن این سنسور در معرض دماهای بسیار بالا و مانند سایر قطعاتی که  در این شرایط قرار می گیرند ، در طول زمان فرسوده می شود. همه اینها می توانند ویژگی های عملکردی سنسور اکسیژن را تحت تأثیر قرار دهند، که منجر به طولانی شدن زمان پاسخ یا تغییر در منحنی ولتاژ سنسور و در طولانی مدت باعث ضعیف شدن عملکرد سنسور می شود.

 گاهی اوقات، سنسور اکسیژن کوییک ممکن است توسط عناصری از داخل موتور آلوده شود، مانند:

  • تجمع کربن ناشی از مخلوط سوخت غنی بسیار رایج است و باعث از کار افتادن بسیاری از سنسورها می شود. در این حالت سنسور رنگ قهوه ای پیدا می کند. از دلایل احتمالی می توان به گرفتگی فیلتر هوا یا نشتی یا معیوب بودن انژکتور سوخت اشاره کرد.
  • ممکن است به سبب سر سیلندر ترک خورده یا واشر سر سیلندر که نشتی دارد، ضد یخ وارد محفظه احتراق شود. می تواند برای سنسور اکسیژن کوییک  بسیار مضر باشد. سنسور دارای رنگ سبز مایل به قهوه ای خواهد بود.
  • اگر سنسور دارای رنگ سفید باشد، استفاده از واشر سیلیکونی نامناسب روی موتور می تواند باعث خرابی آن شود.
  • استفاده از بنزین سرب دار به سنسور اکسیژن آسیب می رساند و رنگ صورتی روشن ایجاد می کند.

 

هزینه برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن کوییک چقدر است ؟

  1. تعویض کاتالیزور حدود 1.200.000 تومان
  2. تعویض سنسور اکسیژن 460.000
  3. حذف سنسور دوم اکسیژن کوییک از طریق نرم افزار 350.000