Last Updated on ژانویه 16, 2021 by mohamadi

ریمپ را می توان به چند استیج مختلف تقسیم کرد که عمدتا توسط تیونینگ کارها تعریف شده اند. در این مقاله به بررسی  استیج های ریمپ می پردازیم.

 

استیج یک 

این مرحله مربوط به ریمپ اولیه وسیله نقلیه چه از نظر اقتصادی و چه از نظر عملکردی گفته می شود. ریمپ استیج 1 می تواند یک برنامه ساده اقتصادی باشد تا mpg بیشتری بدست آورد ، یا به طور معمول ، رانندگان باید  از آن انتظار داشته باشند که عملکرد اتومبیل آنها را افزایش دهد.

این مرحله شامل :

  • فایل برنامه ریزی و نقشه ریمپ استیج 1
  • انتخاب بروزرسانی های مختلف برای پانل فیلتر هوا / کیت القایی.    

این فایل برای بالا بردن عملکرد در پارامترهای سازنده طراحی شده است که بدون تغییرات اساسی مکانیکی قدرت بیشتری را ارائه می دهد.  این مرحله ، مرحله 1 ریمپ  است که کاراک  از آن استفاده می کند زیرا تنها سطح ایمن برای اتومبیل شما است و به ما امکان می دهد کار خود را روی وسیله نقلیه شما تضمین کنیم.

ریمپ استیج 1

stages of remap graph

 

استیج دو

این برنامه همراه با حالت پشتیبانی  انرژی بیشتری می بخشد از این جهت که با  اگزوز ، خنک کننده داخلی و کیت القایی با هر ترکیبی ، کمک اضافه  می دهد.  برای بدست آوردن بیشترین قدرت ، باید از هر 3 این موارد استفاده شود.

ریمپ استیج 2 شامل موارد زیر است :

  1. کیت القایی
  2. اینترکولر ( لازم نیست اما اگر از طریق سوپر شارژر یا توربو شارژ ، شارژ شود قابل استفاده است )
  3. اگزوز ( معمولا یک کت بک یا کت اسپورت اضافه می شود و اگزوز صلی را تغییر می دهد)

این کار باعث می شود که نیرو نزدیک به حداکثر حد مجاز تولید کننده برود و استفاده از آن همچنان ایمن باشد.

ریمپ استیج 2

استیج 2

استیج سه

اینجاست که لذت واقعی را تجربه خواهید کرد.

این فراتر از یک فایل است.  این جایی است که قبل از انجام کارهای اضافی ، باید وقت صرف شناخت قدرت اولیه و  سلامت  و پتانسیل خودرو  بشود. همچنین تست داینو گرفته شود. 

بسته به سفارش و خواسته مشتری ، در این مرحله به تجهیزاتی نیازمندیم. بطور مثال  ماشین نیاز به اقلام موجود در استیج 1 و 2 دارد. در ادامه سایر تجهیزات به اقتصاد مشتری بستگی دارد.

در ابتدا :

  • کیت مصرفی
  • اگزوز کامل
  • اینترکولر
  • لوله های سخت با اتصال دهنده های سیلیکونی
پس از مشاوره، می توان سخت افزارهای بیشتر را برای قدرت بیشتر مورد بحث قرار داد.
  • توربو و کشنده های سوپرشارژ
  • انژکتور و پمپ های سوخت با تنظیم کننده های به روز شده
  • میل بادامک و پولی
  • منیفولدهای اگزوز با یا بدون دهانه خارجی
ریمپ استیج 3

استیج 3

امکان وجود کیت اضافی نیز وجود دارد

  • خنک کننده های روغنی
  • تزریق مت آب و یا نیتروژن

پس از این ، برای استفاده بیشتر از سخت افزار نصب شده ، لازم است که یک سیستم مدیریت مستقل و یک جعل کامل موتور را در نظر بگیرید تا بیشترین قدرت و اطمینان را داشته باشید. که ممکن است شامل :

 

  • پیستون و میله های مخروطی
  • میل لنگ و یاطاقان
  • پمپ های روغن

 

در پایان ،  بسته به اینکه چه چیزی از ماشین مورد نیاز است و  مایل به صرف چه مقدار پول برای  آن هستند ،  بعد از ریمپ استیج 2 ، همه چیز بسیار شخصی تر می شود ، . بیشتر این کارها نیاز به توسعه و سفارشی سازی روی همه اجزای نصب شده دارند.