Last Updated on آوریل 7, 2023 by mohamadi

اگر چراغ چک موتور شما روشن شد و کد مربوط به مشکل سنسور اکسیژن نمایان شد ، بدون صرف هزینه های گزاف و با برنامه ریزی و حذف سنسور دوم اکسیژن فیدلیتی خود می توانید مشکل را رفع کنید . سنسورهای اکسیژن بخش مهمی از اندازه گیری میزان اکسیژن در گاز هستند. اگر مشکلی در سنسور اکسیژن وجود داشته باشد، چراغ چک موتور مطمئنا روشن می شود، که می تواند آزاردهنده باشد.

گاهی اوقات روشن شدن چراغ چک به علت مشکل در کاتالیست خودرو است که سنسور دوم اکسیژن وظیفه نظارت بر آن را دارد ؛ در تعمیرگاه کاراک با ریمپ ایسیو می توان این مشکل را حل نمود . 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

 

سنسور دوم اکسیژن ، عامل محدودیت در فیدلیتی

سنسورهای اکسیژن که معمولاً سنسورهای O2 نامیده می‌شوند، مخلوط هوا/سوخت را در موتور شما اندازه‌گیری می‌کنند. سنسور O2 به اطمینان از حفظ سطح آلودگی مناسب کمک می کند. اگر مایلید ماشین خود را تیونینگ کنید یا قطعات عملکردی را برای افزایش اسب بخار اضافه کنید، مانند دریچه گاز بزرگتر، نیتروژن یا حتی هدرز ها، سنسور دوم اکسیژن احتمالاً به ECU گزارش می دهد که موتور آلودگی بیش از حد تولید می کند و چراغ چک فیدلیتی شما روشن خواهد شد همچنین می تواند باعث شود ECU مجدداً کالیبره شود و تلاش شما برای افزایش اسب بخار به ماشین را متوقف کند. برای جلوگیری از این امر، می توانید سنسور اکسیژن خود با ریمپ ایسیو فیدلیتی غیر فعال کنید .

 

سنسور اکسیژن فیدلیتی

حذف سنسور اکسیژن فیدلیتی

 حذف سنسور دوم اکسیژن فیدلیتی در مرکز کاراک 

پس از آنکه قوانین آلایندگی سخت تر شد در خودرو های یورو 4 شاهد 2 سنسور اکسیژن شدیم . سنسور دوم اکسیژن به بررسی وضعیت و عملکرد مبدل کاتالیزور می پردازد . این مبدل در خودرو هایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند به علت سوخت بی کیفیت که استفاده می شود پس از مدتی استفاده دچار گرفتگی خواهد شد . در این حالت سنسور دوم اکسیژن به ایسیو وضعیت را گزارش داده و چراغ چک خودرو شما روشن می گردد .

گاهی حتی پس از آنکه کاتالیزور تخلیه و یا تعویض شد این چراغ روشن می ماند  ؛ در این شرایط تکنسین کاراک به یاری شما می آیند و با ریمپ ایسیو و خارج کردن و حذف سنسور دوم اکسیژن فیدلیتی از مدار مشکل را برای شما رفع می کنند . کافیست فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما در مجموعه کاراک باشید :

درخواست ریمپ خودرو

 

 

 

آیا سنسور  اکسیژن در خودرو لازم است؟ 

پاسخ این سوال مثبت است . سنسورهای اکسیژن برای حفظ مخلوط سوخت/هوا در سیلندرها ضروری هستند. اگر سنسور اکسیژن وجود نداشته باشد، ECU نمی‌داند چه زمانی و چگونه باید مخلوط سوخت/هوا را تنظیم کند، و ماشین شما یا خیلی غنی (سوخت احتراق نیافته زیاد) یا خیلی ضعیف کار می‌کند. این امر باعث کاهش عملکرد، افزایش آلایندگی و احتمالاً آسیب به موتور می شود.

 

 

ریمپ ایسیو برای حذف سنسور دوم اکسیژن فیدلیتی

ecu remaping fidelity

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

بررسی خودرو فیدلیتی

برند جتور (Jetour) در سال 2018 در کشور چین معرفی شده و در نتیجه طبیعی است نامش به گوشتان نخورده باشد. اما پشت این اسم جدید، یک برند نسبتاً قدیمی و معتبر بنام چری قرار گرفته که اتفاقاً سابقه طولانی در عرضه محصولاتش به ایران داشته است. در واقع جتور یکی از زیر مجموعه‌های لوکس چری به حساب می‌آید پس اگر از محصولاتی مانند چری تیگو 7 یا آریزو 6 تجربه خوبی دارید می‌توانید نسبت به جتور X70 که در ایران با نام فیدلیتی شناخته می‌شود نیز خوش بین باشید.

البته فیدلیتی بر خلاف محصولات گذشته چری که توسط مدیران خودرو به کشورمان عرضه می‌شد، این بار با گروه خودروسازی بهمن قرارداد امضا کرده است. در یک نگاه گذرا با مشاهده طراحی، کیفیت و بخصوص لیست بلند بالای آپشن‌های فیدلیتی می‌توان حدس زد که با خودرو نسبتاً جذابی طرف هستیم. بهمن موتور قصد دارد نسخه کامل تری از این خودرو را به نام فیدلیتی پرستیژ روانه بازار کند.

شاید در بخش قوای فنی و توانایی‌های حرکتی نکته هیجان‌انگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نکنید اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به شما اطمینان می‌دهم که برای استفاده‌های معمول خانوادگی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای، با مشکل و کمبودی مواجه نخواهید شد.