Last Updated on آوریل 17, 2023 by mohamadi

اگر ساینا شما شتاب نمی گیرد، ممکن است با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کنید. مهم است که مشکل را عیب یابی کنید و بفهمید که چه چیزی باعث می شود ماشین شما به درستی شتاب نگیرد. یکی از دلایل مهمی که عامل کپ اولیه و شتاب ضعیف خودرو ساینا شما می شود ، تاخیر دریچه گاز است . علت این مشکل دریچه گاز برقی و تاخیر در ارسال پیام توسط آن می باشد . رفع کپ ساینا که به دلیل تاخیر دریچه گاز رخ داده است ؛ در مرکز کاراک با ریمپ ایسیو قابل حل می باشد.

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

رفع کپ ساینا چگونه انجام می شود ؟ 

در اغلب خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی هستند مشکل ارور نرم افزاری قابل رویت است . زمانی که  این مشکل  توام با مشکلات سخت افزاری دریچه گاز در ساینا میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ ساینا در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام می شود.

خودرو ساینا با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد . رفع کپ ساینا با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

  1. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34
  2. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35
  3. رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس
  4. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  5. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  6. رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  7. رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  8. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  9. رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  10. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  11. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34
  12. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35
  13. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7
  14. رفع کپ گاز ساینا

برای رزرو نوبت ریمپ ساینا میتوانید فرم زیر را پر کنید :

درخواست ریمپ خودرو

 

ریمپ ایسیو ساینا برای رفع کپ ساینا

ریمپ ایسیو ساینا

دریچه گاز برقی چگونه باعث کپ ساینا میشود ؟ 

در خودروهای دریچه گاز برقی به علت تاخیر در عملکرد دریچه گاز شاهد کپ خودرو و عدم شتاب گیری مناسب خواهیم بود . یکی از دلایل این تاخیر محدودیتی است که سازنده در ایسیو خودرو اعمال کرده است . دلیل دیگر این تاخیر این است که زمانی که پای خود را روی پدال گاز می فشارید ، دستور باز شدن دریچه گاز مستقیما به دریچه نمی رود بلکه ابتدا به سنسور موقعیت دریچه گاز ارسال شده و سپس دریچه گاز دستور باز شدن را دریافت می کند.

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

 

دلایل  شتاب ضعیف  ساینا 

وقتی پدال گاز ساینا را فشار می دهید، سیگنالی به کامپیوتر ساینا شما ارسال می کند. این کامپیوتر اطلاعات را از قسمت های مختلف ماشین شما پردازش می کند ، سپس این اطلاعات را به موتور باز می گرداند. موتور بسته به اینکه ماشین در آن لحظه به بنزین بیشتر یا کمتری نیاز دارد، یکی از سوپاپ های خودرو را باز یا بسته می کند.

به عنوان مثال ، اگر بخواهید سریع سرعت خود را بالا ببرید، رایانه خودرو سیگنالی برای باز کردن دریچه سیستم های ورودی هوا و تزریق سوخت ارسال می کند. این بدان معناست که مقدار هوا و سوخت وارد شده به موتور شما افزایش می یابد که به نوبه خود باعث افزایش سرعت خودرو شما می شود.

 

سیستم ورودی هوا

یکی از رایج ترین دلایل شتاب ضعیف ، مشکل در سیستم ورودی هوای خودرو شما است. اگر چیزی مانع جریان هوا در موتور شما شود، از دریافت اکسیژن مورد نیاز خودرو برای ایجاد احتراق مورد نیاز برای شتاب جلوگیری می کند.

 

سیستم تزریق سوخت

یکی دیگر از دلایل رایج برای شتاب ضعیف ، مشکل در سیستم تزریق سوخت خودرو شما است. اگر سوخت به درستی تزریق نشود، موتور شما نمی‌تواند انرژی مورد نیاز برای شتاب گرفتن سریع را دریافت کند.

 

موتور

سومین دلیل رایج برای شتاب ضعیف، مشکل در خود موتور ماشین شما است. به عنوان مثال، اگر موتور شما در حال سوختن ناقص است یا تراکم پایینی دارد، ممکن است نتواند به اندازه کافی قدرت تولید کند تا ماشین شما به سرعت های بالاتر برسد.

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104