[box]

ایستگاه ششم رالی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ برای اولین بار در کشور شیلی بود. در ۱۶ مرحله به طول ۳۰۴/۸۱ کیلومتر در مسیری شن و ماسه ای برگزار شد.

[/box]

 

مسیر مسابقه

مسیر مسابقه  از بین جنگل های انبوه و اقیانوس و رودخانه ها می گذرد که جاده هایی از لحاظ فنی پیچیده اما سریع است. تعلیق شن و ماسه ای برای مسیری که خشن نیست به همراه لاستیک های تقریبا نرم در دمای حدود ۱۵-۱۰درجه سانتی گراد با احتمال بارش پاییزی توصیه می شود.

 

 مسابقات رالی

مرحله ششم مسابقات رالی

مدعیان قهرمانی

مدعیان اصلی این مرحله تری نیوویل و نیکلاس گیلسول از هیوندای به عنوان صدر نشین فعلی جدول رده بندی فصل در کنار سباستین و در نهایت همه اتفاقات رالی ارژانتین به نفع تیم هیوندای با بدست اوردن جایگاه های اول و دوم رقم خورد، به طوری که تری نیوویل  و نیکلاس گیلسول دومین قهرمانی فصل خود را بدست اوردند و هم تیمی انها  یعنی اندریاس میکلسن و اندرس جاگر املند نیز در جایگاه دوم قرار گرفتند.سباستین اوجیر و جولین اینگراسیا به مقام سوم رسیدند و البته برنده مرحله قدرت نیز شدند.

 

پیشنهاد می شود ببینید : رالی 2019 آرژانتین 

 

نتیجه مرحله گذشته

در نتیجه ی مرحله پنجم رالی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در ارژانتین به صورت کاملا رویایی برای تیم هیوندای با تثبیت جایگاه اول تیمی فصل و همچنین تداوم صدر نشینی راننده اول این تیم یعنی تری نیوویل به پایان رسید.

 

مطالب پر بازدید : تقویت خودرو برای شرکت در مسابقات ، اولین گام برای پیروزی است.

 

روند مسابقه

اوجیر و جولین اینگراسیا که در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارند و البته اوت تاناک و مارتین جاروجا هم به عنوان مقام سوم  جدول رده بندی فصل  و هم با انگیزه پایان دادن به بد شانسی و اتفاقات دو رالی گذشته در این مرحله حاضر هستند. همچنین در کنار سایر رقبا سباستین لوب و دنیل النا از هیوندای نیز در این مرحله شرکت دارند.

 

تصویر مسابقات رالی شیلی

رالی ۲۰۱۹ شیلی

 

رالی شیلی کاملا برخلاف دو رالی قبل به نفع اوت تاناک و مارتین جاروجا اغاز شد.از همان اوائل رقابت ها پیشتازی را به دست اوردند و اختلاف زمانی را افزایش دادند.امادر طرف دیگر  برای به دست اوردن سکوی رالی شیلی رقابت فشرده بین سباستین اوجیر و سباستین لوب درگرفته بود.در نهایت اوت تاناک و مارتین جاروجا تمام امتیازات برتری در مرحله اصلی و مرحله قدرت یعنی ۳۰ امتیاز ممکن رالی شیلی را با اقتدار کامل بدست اوردند و در جایگاه نخست قرار گرفتند.

پس از انها سباستین اوجیر  و جولین اینگراسیا با غلبه بر سباستین لوب در جایگاه دوم قرار گرفتند و سباستین لوب و دنیل النا از هیوندای با جبران بخشی از اتفاق رخ داده برای هم تیمی خود تری نیوویل سکوی سومی رالی شیلی را برای خود و تیم هیوندای به دست اوردند.

 

تصادف در رالی

تصادف تری نیوویل

 

تصادف تری نیوویل

تراژدی و کابوس رالی شیلی برای تری نیوویل و نیکلاس گیلسول از هیوندای با تصادف شدید انهدام کامل اتومبیل هیوندا i20 رقم خورد.این حادثه منجر به خروج از رقابتو از دست دادن جایگاه اولی و سقوط به رده سوم جدول رده بندی فصل شد.خوشبختانه اسیب جسمی خاصی برای انها به وجود نیامد.