[box]

فرمول یک یکی از گران‌ترین ورزش های جهان است و تیم های حاضر در این مسابقات هر ساله هزینه های زیادی برای پیشرفت اتومبیل های خود می کنند. هزینه های نگه‌داری و توسعه ماشین های این مسابقات در برابر حقوق راننده ها رقمی بسیار هنگفت است. اما این به معنای کم بودن درآمد رانندگان  فرمول یک نیست.

راننده ها در فرمول یک اصلی ترین نمایندگان هر تیم هستند و بیانگر خلاصه ای از همه اهداف و استراتژی تیم ها هستند. بنابراین تیم های فرمول یک برای دراختیار داشتن با تجربه‌ ترین رانندگان باید هزینه های زیادی کنند.

[/box]

 

حقوق قرمول یک

فرمول یک

 

پر در آمدترین رانندگان فرمول یک

 

همیلتون ، گرانترین راننده فرمول یک 

گرانترین راننده فرمول یک بدون شک لوییس همیلتون است. قهرمان پنج دوره مسابقات فرمول یک که نامش در مک لارن به سر زبان ها افتاد، حالا در مرسدس بنز سالانه ۵۷ میلیون دلار حقوق دریافت می کند‌. اگر از سه راننده گران بعد از او چشم‌پوشی کنیم، همیلتون به تنهایی بیش از ۱۶ راننده فرمول یک درآمد دارد.

لوئیس همیلتون زمانی که در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان و همین طور رکورد مایکل شوماخر رسید، پرافتخارترین راننده جهان لقب گرفت. ارزش قرارداد بعدی لوئیس همیلتون با مرسدس و اینکه آیا او جای خود را در بالای لیست بالاترین دریافت‌کننده دستمزد فرمول یک حفظ خواهد کرد، یک حدس و گمان در فصل گذشته بود.

با توجه به اینکه همیلتون فصل گذشته در تلاش بود تا با کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان به رکورد مایکل شوماخر برسد، این موضوع باعث افزایش ارزش او در فصل آینده می‌شد.

 

پیشنهاد می شود ببینید : همیلتون ، رکورد شوماخر را شکست

 

سایر رانندگان پر درآمد فرمول یک  

پس از او سباستین وتل، راننده آلمانی تیم فراری قرار دارد. وتل سالانه ۴۵ میلیون دلار حقوق از اسکودریا دریافت می کند. اما در جایگاه سوم و با اختلافی فاحش، دنیل ریکیاردو از تیم رنو با حقوقی ۱۷ میلیون دلاری ایستاده است. پس از او هم‌تیمی سابق ریکیاردو، مکس ورشتپن در ردبول قرار دارد. او سالانه ۱۳.۵ میلیون دلار از ردبول دریافت می کند. او گران‌ترین راننده جوان فرمول یک هم هست.

پنجمین راننده ارزشمند فرمول یک، والتری بوتاس است. راننده با سابقه مرسدس ۸.۵ میلیون دلار دستمزد سالانه دارد و بالاتر از رقیب سابقش در فراری ایستاده است. کیمی رایکونن در سائوبر با ۴.۵ میلیون دلار رانندگی می کند.

نیکو هالکنبرگ در رنو فقط ۴ میلیون دلار دستمزد می گیرد و این یعنی چارلز لکرک، پدیده جوان فراری با ۳.۵ میلیون دلار پس از او قرار دارد. سرجیو پرز، راننده تیم جدید ریسینگ پوینت هم حقوقی ۳.۵ میلیون دلاری دریافت می کند.

 

گرانترین راننده

لوییس همیلتون

 

مطالب پر بازید : سرعت بالا به همراه مصرف سوخت پایین با ریمپ ایسیو امکان پذیر شد!

 

کم درآمدترین ها

اما اختلاف شدیدتر میان راننده های دوم تیم های فرمول یک است. اگرچه تیم های ضعیف تر فرمول یک هم هزینه های زیادی برای راننده نمی کنند. رومن گروژان فرانسوی در صندلی اصلی هاس تنها ۱.۸ میلیون دلار درآمد دارد.

پیر گسلی راننده جدید تیم ردبول با حقوقی ۱.۴ میلیون دلاری، ثابت می کند تیم اتریشی به دنبال کاهش هزینه هایش در فصل جاری بوده است. لنس استرول در ریسینگ پوینت، حقوقی برابر با کوین مگنوسن در هاس دارد. آن ها فقط ۱.۲ میلیون دلار حقوق می گیرند. کاهش دوباره درآمد های رانندگان از رابرت کوبیتزا آغاز می شود. او که پس از سال ها با ویلیامز به فرمول یک بازگشته است، اندکی بیش از ۵۵۰ هزار دلار دریافتی دارد. دنیل کویات، راننده روسی سابق ردبول این روزها در تورو روسو شرایط خوبی ندارد و فقط ۳۰۰ هزار دلار حقوق می گیرد.

 

اخبار فرمول یک

formula one

 

لندو نوریس راننده دوم مک لارن با ۲۶۰ هزار دلار بالاتر از آنتونیو جیوویناتزی قرار داد که فقط ۲۳۰ هزار دلار درآمد دارد.

جورج راسل دیگر راننده ویلیامز است که حقوق ناچیزی می گیرد و سالانه ۱۸۰ هزار دلار دریافت می کند. کم درآمدترین راننده فرمول یک، الگزاندر آلبون است که برای ۱۷۰ هزار دلار در تورو روسو رانندگی می کند.