Last Updated on دسامبر 23, 2020 by mohamadi

تیونیگ عبارت است از کلیه اقداماتی که در جهت ارتق و بهترشدن ظاهر و عملکرد اتومبیل می شود. با گذشت زمان ،‌ دانش متخصصان این رشته بیشتر شده و به  روش های جدیدتری می رسند. در این پست به بررسی اخرین اخبار دنیای تیونینگ می پردازیم با ما همراه باشید.

 

 

تیم تیونینگ جی پاور

 

توان خروجی موتور شش سیلندر خطی بی ام و z4 m40i با بهرمندی از نرم افزار v3 و تغییرات متعددی ، شامل اصلاح توربوشارژها ، نصب لوله های دوان پایپ جدید همراه با مبدل های کاتالیزی اسپرت و کاربرد خنک میانی پرظرفیت تر از نوع اب و هوا توسط متخصصین تیونینگ جی پاور از ۳۴۰ به ۵۰۰ اسب بخار در۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ان از ۵۰۰ به ۷۰۰ نیوتون متر در ۴ هزار دور در دقیقه افزایش پیدا کرده است.

در نتیجه ، شتاب صفرتاصد  این رودستر به ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ان به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است . ضمن اینکه از ترکیب رینگ های الیاژی و فورجکاری شده هاریکن RR به قطر ۲۰ اینچ همراه با لاستیک هایی به ابعاد ۳۰R۲۰\۲۴۵در جلو و ۲۷۵\۳۰R۲۰  در عقب استفاده شده است.

تیونینگ بی ام و زد۴

bmw z4 m40i

رینگ های هاریکن با طرح پنج پره دوبل از نوعی الیاژ الومینیوم مورد استفاده در صنایع هوایی ساخته شده اند و یکی از سبک ترین و مستحکم ترین نمونه های موجود در کلاس خود به شمار می روند. مهندس های جی پاور طی سه مرحله دیگر و به کمک نرم افزار های V1 و V2  به افزایش قدرت موتور Z4 اقدام کرده اند که توان این اتومبیل به ترتیب به ۳۸۰ ،۴۱۰ و ۴۵۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت.

 

گروه تیونینگ برابوس

به تازگی مهندسین برابوس با استفاده از کیت پاور کسترا B35  اعمال تغییراتی موفق به افزایش قدرت پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژدار مرسدس ای ام جی  A35 4MATIC به ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور ان به ۴۶۰ نیوتون متر شده اند.

برای افرادی هم که خواهان دستیابی به قدرت و گشتاور بیشتری هستند ، کیت پاور کسترا +B35S در نظر گرفته شده است که همراه با نصب اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضد زنگ توان این  مدل به ۳۶۵اسب بخار و گشتاور آن به ۴۸۶ نیوتون متر افزایش خواهد یافت . بنابراین شتاب صفرتاصد مدل A35 به ۴\۴ثانیه خواهد رسید که از این نظر تنها ۵\۰ ثانیه از A45s کندتر است. کیت بدنه ایرودینامیکی شامل دیفیوزر دو تکه جلو و بال عقب ثابت ، چهار خروجی اگزوز با روکش کربن  و رینگ های الیاژی مونوبلاک T شکل به قطر ۱۹ اینچ همراه با لاستیک های پیرلی پی زیر و برای این خودرو در نظر گرفته شده اند.

تیونینگ مرسدس

mercedes amg a 35 4matic

شرکت تیونینگ لیستر

شرکت لیستر با ارائه محصول جدیدی با نام LFT-C بر اساس جاگوار F-typ R ساخته شده ،‌سریعترین و قوی ترین اتومبیل روباز درتاریخ ۶۶ ساله خود را معرفی کرد. این اتومبیل که تنها ده دستگاه از ان ساخته خواهد شد ، نیروی خود را از پیشرانه V8 سوپرشارژر دار جاگوار کسب می کند که پس از تیونینگ لیستر توان ان به ۶۶۶ اسب بخار افزایش یافته است.

حداکثر سرعت این اتومبیل به بیش از ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفرتا صد آن به حدود ۳ ثانیه رسیده است. لیستر ‌LFT-C  همچنین از کیت بدنه ایرودینامیکی که از مهمترین مزایای ان به افزایش پایداری خودرو در سرعت های بالا می توان اشاره کرد. رینگ های الیاژی ، اگزوز ،‌تعلیق و ترمز این اتومبیل مشابه همان نمونه های به کار رفته در مدل LFT-666 هستند که سال گذشته معرفی شد. در فضای داخلی و روکش بخش هایی مانند سقف و داشبورد از چرم ناپا استفاده شده است.

تیونینگ جگوار اف تایپ ار

jaguar f typ r lister

مرکز تیونینگ Prior desing

مرکز تیونینگ  پریور دیزاین با طراحی و ساخت کیت بدنه پهن موسوم به PD971  برای پورشه پانامرا توربو S ابهتی دو چندان به این اتومبیل چهار در قدرتمند بخشیده است. استفاده از این کیت بدون برخورداری از مجموعه رینگ و لاستیک های جدید لطف چندانی نخوهد داشت. لذا رینگ های الیاژی و فورجکاری شده AF-301 ساخت  art form  به قطر ۲۲ اینچ همراه با لاستیک هایی به ابعاد  30ZR22\265 در جلو و  22ZR22\295 در عقب مورد استفاده قرار گرفته اند.

کاربردفنرهای اسپرت H&R و کاهش ارتفاع سواری باعث شده تا فضای خالی زیرگلگیرهای پانامرا به طور کامل پر شود. در فضای داخلی اتومبیل از تودوزی تمام چرم به رنگ بژ و قهوه ای استفاده شده و لوگوی پربور دیزاین هم روی غربیلک فرمان و پشت سر صندلی ها نقش بسته است.

تیونینگ پورشه پانامرا

porsche panamera turbo s prior design

نوویتک

چندین کیت گوناگون برای افزایش قدرت موتور v8 تویین توربو و ۴ لیتری این سوپر اس یو وی در نظر گرفته شده که در بهترین وضعیت با نصب دو ماجول از نوع N-TORNIC و متعاقب ان برنامه ریزی مجدد برای انجام دو فرایند تزریق و احتراق سوخت و همچنین کنترل فشار تقویتی توربوشارژها ،‌توان خروجی موتور اوروس از ۶۵۰ به ۷۲۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و گشتاور آن از ۸۵۰ به ۱۰۳۲ نیوتون متر در ۲۹۰۰دور در دقیقه افزایش خواهد یافت.

با وجود چنین موتور قدرتمندی شتاب صفرتاصد اوروس به کمتر از ۳\۳ ثانیه و حداکثر سرعت ان به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. پس از ان نوبت به یک کیت بدنه پهن از سری ESTESO می رسد که اجزای تشکیل دهنده آن به طور کامل از الیاف کربن فورجکاری شده ساخته شده اند.

رینگ های الیاژی NL4 به قطر ۲۳ اینچ همراه با لاستیک های پیرلی ، ماجول کاهش ارتفاع سواری و بهسازی فضای داخلی از دیگر برنامه های شرکت تیونینگ نوویتک به شمار می روند.

تیونینگ لامبورگینی اوروس

lamborhini urus novitec

 

لوما دیزاین

طراحان لوما با پوشاندن یک کیت بدنه پهن تخت عنوان CLR RE بر تن نسل نو رنجر ایووک ، ظاهری جذاب برای این شاسی بلند انگلیسی به ارمغان می اورند. کیت بدنه لوما از موارد متعددی مانند اسپویلر جلو ،‌ جلوپنجره اسپرت ، برامدگی گلگیرها به منظور افزایش پهنای بدنه به میزان ۴۵ میلی متر در هر طرف ،‌ زیر رکاب ها ، بادگیر زیر سپر عقب با ورودی های هوای جانبی ،‌اسپویلر سه تکه و دیفیوزر عقب تشکیل گردیده و تمام اجزا ان بسیار آسان است.

رینگ های الیاژی و بزرگ CLR 22 LX  یا CLR Racingn به قطر ۲۲ اینچ همراه با لاستیک هایی به ابعاد 258\30ZR22 عرضه می شود. با نصب فاصله اندازهای لوما ، پهنای هر دو محور جلو و عقب بین ۳۰ تا ۴۰ میلی متر افزایش خواهد یافت.

تیونینگ رنج اور

range rover evoque luma design

ماجول کاهش ارتفاع سواری و اگزوز اسپرت از دیگر آپشن هایی است که مهندسین تیونینگ لوما در حال تدارک تولید انها برای تیونینگ رنجرور ایووک هستند. در داخل کابین نیز پدال های الومینیومی ، کفپوش مخصوص داخل استفاده شده است. صندوق عقب و تودوزی تمام چرم مورد بازبینی و به سازی قرار گرفته است . هزینه تیونینگ رنجرور ایووک توسط لوما ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار براورد شده است.