Bushes

بوش ها قطعاتی هستند اکثرا از جنس لاستيک طبيعی که برای اتصال بين قطعات متحرک سيستم تعليق به يکديگر استفاده می شوند . هدف استفاده از بوشها حذف سر و صدا (Noise ) در حين حرکت ، حذف لرزشها و تحمل مقداری از ضربات وارده به جهت خاصيت الاستيکی می باشد . بوشهای لاستيکی مقاومت خوبی در برابر کشش داشته ، همچنين در دماهای پايين ، بسيار مقاوم می باشند .ا

ما در مکانهايی که بدليل سرعت حرکت ، دما بالاست ، زود سخت شده و دچار ترکيدگی و شکست می شوند ، در چنين مواردی بهتر است از بوشهای ساخته شده از اورتان ( Urethane ) که مقاومت بيشتری در برابر گرما دارند ، استفاده شود ، البته اين نوع بوشها انعطاف پذيری نوع لاستيکی را دارا نبوده و نرمی خودرو و هندلينگ آن را تا حدی تحت تاثير قرار می دهند

ساخت ماشین

عملکرد بوش ها

بوش ها چه کاری انجام می دهند؟

 بوش های اتومبیل مانند زانو یا آرنج در بدن انسان کار می کنند. آنها تکان های ناشی از برآمدگی ها و شکاف های موجود در جاده را مهار می کنند ، از تماس فلز به فلز جلوگیری می کنند و حرکت مفاصل درون خودرو را کنترل می کنند.

بدون مواد محافظ ، اصطکاک ناخواسته بین دو سطح سخت ایجاد می شود و اتصالات به همان میزان که ممکن است آزادانه یا یکدست حرکت نکنند. هنگامی که بوش های تعلیق لاستیکی در اتومبیل خاموش می شوند ، راننده متوجه می شود که از طریق  حرکات غیر طبیعی در فرمان ، به خصوص هنگام حرکت در گوشه رانندگی ، ناراحت  می شود. انتخاب بوش های باکیفیت ، هنگام  خرید ، باعث آرامش خاطر و راه حل ماندگارتر خواهد شد.

سایت ماشین مسابقه کاراک

نشانه های خرابی بوش

چه زمان بوش ها نیاز به تعویض دارند؟

  • فرمان یا وسیله نقلیه هنگام حرکت در جاده ارتعاش می کند
  • هنگام عبور از برآمدگی ها یا حفره ها ، سر و صداهای بلند مانند خم شدن
  • پوشیدن لاستیک ناهموار
  • فرمان مانند گذشته جوابگو نیست
  • چرخ ها هنگام رانندگی حرکت می کنند یا می لرزند

ساختار بوش ها

بوشینگ ها کوسن هایی هستند که از لاستیک ، پلی اورتان ساخته شده اند (اغلب به “پلی” یا “اورتان” یا مواد دیگر کوتاه می شوند). آنها بر روی سیستم تعلیق اتومبیل و فرمان نصب شده اند تا برآمدگی های جاده را جذب کنند ، میزان حرکت در اتصالات را کنترل کنند و نویز و لرزش را کاهش دهند. بوشینگ ها غالباً به صورت چربی ، واشر لاستیکی شکل می گیرند که از طریق آن اجزای سیستم تعلیق – یا پیچ های اتصال دهنده آنها – عبور می کنند.

ماشین مسابقه

بوش در سیستم تعلیق چه کاری انجام کی دهد

تعویض و تعمیر

بسیاری از بوش ها به یک آستین فلزی فشرده می شوند و حذف آن دشوار است و این باعث افزایش زمان و هزینه های کار می شود. در بعضی از اتومبیل ها ، بوش های بازوی کنترل به طور جداگانه قابل تعویض نیستند ، بنابراین مکانیک ممکن است مجبور باشد خود بازوی کنترل را تعویض کند.

بوش های خشک شده همچنین می توانند منبع جاروبرقی باشند. یک ماشین قدیمی با اتصالات گریس نیاز به روانکاری منظم همراه با تغییر روغن (قسمت “lube” روغن و روغن) دارد. در حالی که بوش های مدرن تر روانکار شده در اتومبیل های امروزی ، تعمیر و نگهداری منظم را ساده تر کرده اند ، نکته منفی این است که آنها همیشه به طور دائمی ثابت نیستند. فشار را حل کنید.

تعمیرات بوش ها

تعویض و تعمیر بوش

به دلیل میزان نیروی کار مربوط به نصب بوشینگ های جدید در برخی از وسایل نقلیه ، هزینه کلی می تواند نسبت به خود بوش ها زیاد باشد. هرچند بوش های جدید می توانند به طور قابل توجهی سوارکاری و حمل وسیله نقلیه مورد استفاده را برای چندین سال بهبود بخشند.