Last Updated on نوامبر 1, 2022 by mohamadi

اتومبیل شما متشکل از قسمت های زیادی است ، که بسته به عوامل مختلف فردی و محیطی ، ممکن است پس از مدتی استفاده به صدا بیافتد . یکی از خودروهایی که مالک آن با شکایت از سر و صدا آن به مرکز کاراک آورده شده است ، سانگ یانگ تیوولی می باشد . متخصصین مجموعه کاراک ، با بررسی دقیق این خودرو و یافتن منبع سر و صدا ها ، اقدام به صداگیری سانگ یانگ تیوولی ، این خودرو کره ای نمودند . برای آنکه بهتر و بیشتر با صداگیری تیوولی و سایر خودروها چه ایرانی و چه خارجی آشنا شوید ؛ این مقاله را تا انتها دنبال کنید . 

 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

صداگیری سانگ یانگ تیوولی ، برای چه انجام می گیرد ؟

هر خودرو دارای صداهایی است که نه تنها اضافی نبوده ، بلکه نشان دهنده سلامت اتومبیل شما و کارکرد صحیح آن می باشد . در عین حال برخی صداها ناشی از مشکلات مکانیکی ، برقی و ….. هستند و ضروری است که مالک خودرو ، در صدد رفع آن برآید . این صدا ها علاوه بر اینکه می توانند نشان دهنده خرابی در خودرو باشند و برای جلوگیری از گسترده تر شدن مشکل باید به سرعت رفع شوند ؛ می تواند شما را از لذت رانندگی محروم کرده و راندن خودرو را به امری طاقت فرسا تبدیل کنند ، به ویژه اگر مدام در حال سفر باشید .

برای آنکه خودرو خود را بی صدا برانید ، کاراک خدمات ارزنده ای را به شما عزیزان ارائه می نماید .

 

 

صداگیری سانگ یانگ تیوولی در کاراک 

خودرو تیوولی از جمله اتومبیل هایی است که برای صداگیری به کاراک آورده شده است .  نحوه صداگیری این خودرو به این صورت است که پس از کارشناسی دقیق و یافتن منبع مشکل ، هزینه صداگیری به شما اعلام می شود ؛ در صورت تایید شما ، صداگیری سانگ یانگ تیوولی انجام می گیرد .

گاهی این صداها به علت خلل در کار برخی قسمت ها در خودرو ، مثلا شل شدن پیچ ها در رودری و یا مشکلاتی در پنل داشبورد ، تغییر شکل سقف و طاقچه و …. ایجاد می شوند که در این حالت ، قسمت مربوطه تعمیر می گردد . یا گاهی کیفیت پایین قطعات ، سبب می شود اتومبیل شما به صدا بیافتد که در طی صداگیری فابریکی در کاراک و با استفاده از عایق های صورتی مشکل قابل رفع می باشد .

صداگیری سانگ یانگ تیوولی در کاراک ، شامل قسمت های زیر است :

  • صداگیری درب ( صداگیری رودری )
  • صداگیری داشبورد
  • صداگیری ستون ها
  • صداگیری طاقچه
  • صداگیری صندوق عقب
  • صداگیری سقف

صداگیری شیشه پنجره تیوولی در کاراک انجام نمی گیرد . 

 

 

صداگیری سانگ یانگ تیوولی _ صداگیری درب سانگ یانگ تیوولی

صداگیری درب سانگ یانگ تیوولی

 

تولید سر و صدا در کابین خودروها در مرور زمان 

در گذشته ماشین ها بسیار پر سر و صدا بودند ؛ بسیار بیشتر از اتومبیل های امروزی . ده‌ها سال پیش، رانندگان و مسافران مجبور بودند صدای موتور، صدای باد، غرش لاستیک‌ها و لرزش‌ها و …. را به میزان زیادی در فضای داخلی  خودرو  متحمل شوند . که امروزه کاملاً غیرقابل قبول و ناممکن تلقی می‌شوند. خودروهای مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانند پیله‌هایی باشند که از راننده در برابر نیروهای خارجی و صدا محافظت کنند.

 

 

سر و صدا در خودروهای اسپرت

خودروهای لوکس سطح بالا، مانند خودروهایی که توسط لکسوس و آئودی ساخته می شوند، تاکید ویژه ای بر بی صدا بودن دارند. شما برای یک ماشین لوکس هزینه زیادی می پردازید، بنابراین باید انتظار داشته باشید که در راحتی سوار شوید. با این حال، هر چه خودرو اسپرت‌تر باشد، سر و صدای بیشتری دارد. خودروهای اسپرتی مانند Pontiac Solstice و Lotus Elise که بر عملکرد بهتر تأکید دارند، بنابراین فاقد تجهیزات حذف سر و صدای یک خودروی لوکس هستند . با این حال، خودروهای مدرن بسیار کم صداتر از گذشته هستند.

صداگیری سانگ یانگ تیوولی ، با وجود اسپرت بودن و لوکس بودن این خودرو ، در کاراک درخواست کنندگان زیادی دارد .

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043

آدرس مرکز کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

 

آیا فضای داخلی خودروی شما به مرور زمان پر سر و صداتر می شود ؟  

ممکن است . برخی از مشکلات مکانیکی می تواند منجر به صدای بیشتر در کابین خودرو شود.  اکثر خودروها در داخل داشبورد، کنسول وسط، در یا سایر قسمت‌ها دچار لرزش می‌شوند. دستگیره ها و سوئیچ هایی که در این قطعات قرار گرفته اند ،  ممکن است خراب شوند. فرسودگی و پارگی طبیعی در طول زمان می‌تواند سر و صداها را بلندتر کند و نیاز به تعمیر وجود داشته باشد.

قطعات مختلف پلاستیکی و فلزی داخل درب‌های خودرو نیز می‌توانند تکان بخورند یا بشکنند که باعث می‌شوند در هنگام باز کردن درب غژ غژ و صدایی ناله مانند تولید کند یا در هنگام هنگام رانندگی صدای تق تق کند . . علاوه بر این، خودروی شما ممکن است در قسمت‌های مکانیکی حیاتی خود مانند موتور و گیربکس دچار مشکل شود. هنگامی که شما این مشکلات خودکار را دارید، ایجاد سر و صدا از آنها و نفوذ آن صداها به داخل کابین غیر معمول نیست. صدای جیر جیر ترمز یا تسمه شل نیز می تواند سواری آرام قبلی شما را بسیار ناخوشایند کند.

مهم نیست که یک ماشین هنگام تحویل از کارخانه چقدر ساکت باشد، وقتی ماشین با مشکل مواجه می شود، معمولاً صداها بلندتر می شود. برای اینکه آنها به درستی کار کنند ؛ نه فقط برای اینکه ماشین ساکت باشد، بلکه برای مدت طولانی نیز دوام بیاورد – تشخیص درست مشکل ماشین مهم است.

 

صداگیری سانگ یانگ تیوولی _ صداگیری اتاق تیوولی

صداگیری اتاق سانگ یانگ تیوولی

 

بررسی خودرو سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کامپکت محصول شرکت سانگ یانگ کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد. این خودرو در مدل ۲۰۱۶ به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و توسط شرکت رامک خودرو به طور گسترده‌ای به بازار عرضه شد. رامک خودرو از همان ابتدا توانست با تاکید بر طراحی جدید، امکانات خوب و تبلیغات گسترده تیوولی را تبدیل به یک موفقیت بزرگ کند به طوری که شکست‌های تمام خودروهای پیشین سانگ یانگ، با ورود تیوولی به بازار جبران شد.

تا قبل از عرضه تیوولی در سال 2015، اکثر محصولات سانگ یانگ به‌دلیل طراحی ظاهری عجیب و غریب‌شان از محبوبیت بالایی برخوردار نبودند به همین دلیل نیز تیوولی به‌عنوان اولین کراس‌اور کوچک این شرکت، نقطه عطفی در تاریخ سانگ‌یانگ به حساب می‌آید.

بیشتر گزینه‌ای ایده آل برای افرادی است که برای تردد درون شهری چیزی فراتر از یک خودروی کوچک می‌خواهند. تیوولی خودروی پر شتاب و پر قدرتی در شروع حرکت نیست ولی عملکرد موتور آن در شهر راضی کننده است. از نظر راحتی سواری و رانندگی با توجه به کلاس خود، نمره خوبی را دریافت می‌کند چون معمولا چنین خودروهایی به دلیل سیستم تعلیق‌های ساده‌ی خود دارای سواری خشک و هندلینگ معمولی هستند اما تیوولی از این نظر خود را منطقی نشان داده و کیفیت سواری خوبی را ارائه می‌دهد. در این بین نباید از عملکرد مناسب گیربکس شش دنده اتوماتیک خودرو گذشت.

در سال ۲۰۱۸ مدل فیس لیفت شده آن با نام آرمور به بازار عرضه شد که تغییرات جزیی را در مقایسه با قبل نشان می‌دهد. سانگ یانگ تیوولی با اینکه یک خودروی کراس اوور محسوب می‌شود ولی چندان نمی‌توان آن را شاسی بلند دانست و مانند رنو ساندرو تنها یک ظاهر شاسی بلند را ارائه می‌دهد و ابعادی در حد یک خودروی هاچ بک دارد.

 

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

زیر کاپوت سانگ یانگ تیوولی از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر استفاده شده است که ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موتور با کمک گیربکس ۶ دنده خودکار ساخت آیسن ژاپن به محور جلو ارسال می‌شود. این کراس اوور کامپکت می‌تواند در ۱۲.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت سانگ یانگ تیوولی نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. موتور تیوولی مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که در سیکل ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. می‌توان با اطمینان گفت که موتور تنفس طبیعی سانگ یانگ در مقایسه با برخی رقبای اروپایی و چینی که توربوشارژر دار هستند از هزینه نگهداری و دردسر کم‌تری برخوردار است.

 

ایمنی

تیوولی مدل 2016 توانسته بود 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورانکپ دریافت کند، همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده تیوولی توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه KNCAP دریافت نماید. سانگ یانگ تیوولی با طیف کاملی از امکانات ایمنی روانه بازار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان هفت کیسه هوا و سیستم‌های ABS-EBD-HBA-ESS-ASR-ARP-HAS-TCS را نام برد.