Last Updated on دسامبر 10, 2022 by mohamadi

داشتن خودرویی با کابین بی سر و صدا ، یکی از خواسته های هر راننده ای است .  در تعمیرگاه کاراک ، فرقی نمی کند که خودرو شما تولید داخل باشد یا خارج ، متخصصین صداگیری اقدام به رفع صداهای مزاحم در اتومبیل شما می نمایند و سفری بی صدا را برای شما فراهم می کنند . صداگیری شاهین یکی از نمونه های صداگیری خودرو در مرکز کاراک می باشد که با نتیجه ای موفق ، رضایت مشتری را به همراه داشته است . در این پست به بررسی صداگیری شاهین پرداخته و شما را با روند صداگیری در تعمیرگاه کاراک بیشتر آشنا می کنیم .

 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

 

 

دلیل به صدا افتادن خودرو شاهین چیست ؟

سر و صدا چه در محیط خانه ، چه در محیط بیرون و چه در فضای درون ماشین موجب آزار اذیت و برهم زدن آرامش افراد می گردد .  اتومبیل ها از اجزا زیادی ساخته شده اند که هر کدام از این قسمت ها ممکن است به دلایل متعددی دچار مشکل شده و سر و صداهایی در کابین ایجاد کنند . از اصلی ترین عواملی که یه صورت کلی موجب به صدا افتادن خودرو شاهین  می شود ، تصادف است .  ضربه و آسیب به خودرو سبب شل شدن قسمت های مختلفی نظیر درب ، صندوق عقب ، ستون ها و …. می شود .

کیفیت پایین مونتاژ و بی کیفیت بودن قطعات نیز می توانند منجر به این صداها شوند ، در این شرایط قطعات به سرعت در معرض شکستگی و آسیب قرار میگیرند و احتمال برخورد قطعات آسیب دیده در هنگام حرکت و رانندگی بیشتر می شوند.

دریافت خدمات بی کیفیت در مراکز غیر حرفه ای ، می تواند کابین شما را پرصدا کند !  اگر قطعات خودرو شاهین شما ، به درستی باز و بسته نشوند ، ممکن است به درستی درجای خودو قرار نگرفته و یا دارای پیچ هایی شل باشند ، که این وضعیت در هنگام رانندگی موجب به هم خوردن آنها و تولید صداهایی نظیر تق تق می گردد .

بسیاری دلایل دیگر نیز وجود دارند که می توانند این مشکل را برای شما ایجاد کنند ، در صورت مواجه شدن با چنین وضعیتی ، برای صداگیری شاهین به تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک مراجعه بفرمایید تا متخصصین ما پس از کارشناسی اتومبیلتان ، بهترین خدمات را به شما ارائه دهند .

 

صداگیری شاهین _ صداگیری داشبورد شاهین

صداگیری داشبورد شاهین

 

صداگیری شاهین ، بهترین راه برای رفع این مشکل 

اگر به دنبال راهی برای رفع صداهای مزاحم در خودرو خود هستید ، صداگیری بهترین گزینه برای شما است . صداهایی نظیر تق تق ، جیر جیر و از قبیل این صداها بسیار آزار دهنده هستند که لذت رانندگی را از شما سلب می کنند . در گذشته در صورتی که چنین صداهایی از خودرو شما به گوش می رسید ، یا مجبور به تحمل آن بودید و یا باید اتومبیل خود را عوض می کردید .

امروزه تعمیرگاه صداگیری کاراک ، با ارائه بهترین خدمات صداگیری شاهین و اعطای ضمانت نامه به مشتریان عزیز ، سفری آرام برایتان رقم می زند .

 

درخواست صداگیری خودرو

 

 

تعمیرگاه صداگیری کاراک ، چه خدماتی ارائه می دهد ؟ 

مرکز تخصصی صداگیری خودرو کاراک ، برای صداگیری شاهین شما خدمات زیر را ارائه می دهد :

صداگیری درب : صداگیری رودری شاهین یا درب آن ، از رایج ترین خدمات مورد درخواست مالکان این خودرو می باشد . درب این خودرو به دلایل مختلفی نظیر شل شده پیچ ها ، از جا در آمدن خار و … به صدا می افتد.

صداگیری داشبورد : داشبورد از جمله قسمت هایی در خودرو است دارای ریز قطعات بسیاری است که شل شدن و آسیب دیدن هرکدام سبب به صدا افتادن داشبورد می شود . همچنین نصب غیر اصولی لوازم جانبی نظیر دزدگیر نیز می تواند از عوامل این مشکل باشد .

صداگیری صندوق عقب : اگر در صندوق عقب اتومبیلتان ، بار زیاد و بیش از ظرفیت و توان این خودرو حمل کنید ، باید منتظر بروز سر و صدا در آن باشید .

صداگیری ستون : ستون ها نیز ممکن است به دلیل ضربه و یا تصادف دچار شکستگی و آسیب شده و اصوات نامطلوبی تولید کنند .

صداگیری سقف : اگر خودرو خود را به مدت طولانی در معرض سرما و گرما قرار می دهید ، به صدا افتادن سقف اتومبیلتان به زودی ممکن است رخ دهد . هچنین نصب باربند ، و حمل بار زیاد در آن می تواند سبب بروز صدا در  سقف شاهین شود .

صداگیری اتاق : صداگیری اتاق اتومبیل ، شامل کلیه موارد فوق می باشد که در طی مدت زمان یک روز انجام می گیرد .

 

 

صداگیری درب شاهین _ صداگیری شاهین

صداگیری رودری شاهین

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043

آدرس مرکز کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

بررسی خودرو شاهین 

شاهین خودرو جدید سایپا است که در ابتدا با نام رهام در ایران رونمایی شد. طبق گفته محمد كياحيرتي، مدیر پروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، در این پروژه سه مدل ایرانی در یک پلتفرم جدید طراحی‌شده است که رهام مدل سدان این پلتفرم است و همچنین در طراحی نمای بیرونی و چراغ این خودرو، از پرنده شاهین الگو گرفته است. رهام صرفاً محصولی جدید از خودروسازان داخلی نیست و نتیجه‌ی 6 سال طراحی و توسعه‌ی پلتفرم خودرو در سایپا است.

درواقع رهام، نخستین محصول سایپا با پلتفرم جدید این شرکت است. پلتفرم SP سایپا، قرار است مبدأ تمام محصولات جدید این شرکت باشد، یعنی علاوه‌ بر نسخه سدان خانوادگی باید منتظر محصولات دیگری نیز با پلتفرم کراس‌اور و هاچ‌بک باشیم.   این خودرو در ابتدا قرار بود با پیشرانه برلیانس سری 300 وارد بازار شود، اما در پی تحریم‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور، استفاده از موتور اصلاح‌شده تیبا برای این خودرو در دو نوع ساده و توربو وجود دارد؛ اما بعد از تغییر موتور رهام، اسم رهام نیز تغییر کرد، چندی پیش بود که برخی از پژوهشگران ایرانی ازجمله دکتر غلامرضا کیامرزی (پژوهشگر پرندگان شکاری) و همچنین انجمن‌های حامی محیط‌زیست، برای حفاظت از گونه در حال انقراض شاهین ایرانی، پیشنهاد تغییر اسم سدان جدید سایپا (رهام) را دادند.

مدیرعامل سایپا در تاریخ 7 اسفندماه 98 با این پیشنهاد دوستداران محیط‌ زیست موافقت کرده است؛ بنابراین از این به بعد به‌جای (رهام) باید از اسم تازه «شاهین» برای محصول جدید سایپا استفاده کنیم.

 

مشخصات فنی خودرو

شاهین قرار بود تا قبل از تحریم‌ها به یک پیشرانه ۱۶۵۰ سی‌سی از محصولات برلیانس با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتون متر به همراه گیربکس دستی و خودکار و استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز شود؛ اما سایپایی‌ها گفته‌اند قرار است این خودرو با موتور اصلاح‌شده تیبا به بازار کشورمان برسد.

طبق شنیده‌ها قرار است، شرکت «مگا موتور» به‌عنوان زیرمجموعه موتورساز سایپا، در حال آزمایش‌های نهایی دو سری پیشرانه برای خانواده SP100 است. مهندسان این شرکت دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ توربو را به مرحله تست فنی رسانده‌اند. پیشرانه اول M18 نام دارد و پیشرانه دوم M15T و در حال حاضر نمونه‌هایی از رهام ۱٫۵ لیتری توربو در کارخانه سایپا به مرحله تولید رسیده‌اند.