Last Updated on دسامبر 17, 2022 by mohamadi

پادرا پلاس خودرویی است که به عنوان جایگزین برای نیسان آبی تولید شد . سر و صدای این وانت یکی از معایب بزرگ آن است که پس از چندین کیلومتر پیمودن مسافت ، هویدا می شود . مرکز کاراک ، برای کمک به شما برای رفع این صداها ، خدمات ارزنده ای را ارائه می دهد . صداگیری پادرا پلاس بهتربن راهی است که می توانید صداهای کابین خودرویتان را کنترل کنید . بسته به صداهایی که می شنوید صداگیری قسمت مربوطه متفاوت است . در این پست به بررسی صداگیری خودرو پادرا پلاس در مرکز صداگیری کاراک خواهیم پرداخت .

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

 

سر و صدا ؛ مشکلی بزرگ در پادرا پلاس

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در وانت ها شاهد آن هستیم ، سر و صدایی است که به گوش میرسد و موجب آزار و اذیت راننده و سرنشینان می گردد . این صداها ممکن است به دلیل مشکلات  متعددی باشد ، حمل بار بیش از ظرفیت خودرو می تواند از دلایل آن باشد . این حالت سبب می شود تا قسمت های مختلف تحت فشار قرار بگیرند و اجزا داخلی آن ها شل شده و در هنگام حرکت شروع به تولید سر و صدا کنند .

از دیگر علل بروز سر و صدا در در پادرا پلاس می توان به مونتاژ نادرست، نفوذ آب و عدم به کارگیری از سیلر مرغوب اشاره نمود. هم چنین بعضی از قطعات مانند پدال‌های ترمز، کلاچ و پدال گاز پس از مدتی بایستی به دلیل ماهیت ساختاری که دارند؛ به صورت دوره‌ای گریس کاری یا روغن کاری شوند تا هم نرمتر و بدون صدا عمل نمایند و هم چنین دچار خوردگی فلز نشوند.

یکی دیگر از عوامل چنین صداهایی در خودرو ، عدم نصب درست آچار چرخ، جک خودرو و زاپاس می‌باشد که معمولاً در قسمت عقب و صندوق عقب خودرو نصب می‌گردد. لذا جهت جلوگیری از ایجاد سر و صدا لازم است قطعات فوق دقیقاً مطابق دستور‌العمل مربوطه در دفترچه راهنما در محل خود نصب شوند.

در مرکز کاراک اتومبیل شما به صورت دقیق کارشناسی می گردد و سپس با توجه به منشا صدا ، صداگیری پادرا پلاس انجام می شود .

 

صداگیری داشبورد پادرا پلاس _ صداگیری پادرا پلاس

صداگیری داشبورد پادرا

صداگیری پادرا پلاس در کاراک چگونه انجام می شود ؟ 

برای صداگیری پادرا پلاس در مرکز کاراک ، ابتدا متخصین ما خودرو شما را به صورت کاملا رایگان کارشناسی می کنند .  با خودرو شما مسافتی را می پیمایند تا بررسی کنند که صداهای اضافی از کدام قسمت ها به گوش می رسد . سپس به شما اطلاع می دهند که آیا صدا قابل رفع است و تا چه اندازه می توان این صداها را کاهش داد ، در نهایت قیمت به شما اعلام می گردد و درصورت رضایت صداگیری قیمت مربوطه انجام می شود .

به صورت کلی در کاراک دو نوع صداگیری انجام می دهیم :

صداگیری فابریکی : در این صداگیری بررسی می شود که آیا صداها به علت خرابی قطعات ، شل شدن آنها ، مشکل پانل ها یا خیر . در صورتی که ایراد از این بخش ها بود ، تعمیر می گردند و اگر قطعه مربوطه قابل تعمیر نبود ، تعویض می شود .

صداگیری غیرفابریکی : در طی صداگیری غیرفابریکی ، به این علت که صداها در صداگیری فابریکی رفع نشده اند ، اقدامات جدیدی انجام می شود . نصب عایق صوتی یکی از این اقدامات است .

برای صداگیری پادرا پلاس بصورت غیرفابریکی از موادی همچون چسب های دو طرفه پلاستیکی ، چسب های پارچه ای ، چسب های صنعتی بل ، چسب های برق  و اسفنج های تراکم بالا استفاده می گردد . برای کاهش لرزش های قطعات فلزی از عایق های قیری یک طرف چسب یک طرف آلومینیوم استفاده می کنیم . تمامی موادی که در کاراک مورد استفاده قرار میگیرند دارای کیفیت مطلوبی هستند .

 

 

کاراک ، برای رفع صدای اضافی پادرا پلاس چه خدماتی ارائه می دهد ؟

 

تعمیرگاه تخصصی صداگیری کاراک ، با سابقه ای طولانی در زمینه صداگیری انواع خودروهای ایرانی و خارجی ، آماده ارائه بهترین خدمات برای سر و صدا در پادرا پلاس شما است . این مرکز با به کاری ابزار پیشرفته و مواد با کیفیت ، نتیجه ای تضمین شده به شما ارائه می دهند تا سفری بی صدا تجربه کنید .

صداگیری پادرا پلاس برای قسمت های زیر قابل انجام است :

صداگیری درب : درب خودرو ممکن است به علت شکستگی قطعات داخلی یا شل شدن آنها به صدا بیافتد ، در این حالت با صداگیری فابریکی در مرکز کاراک قسمت های مربوطه تعمیر می گردند . گاهی نیز لازم است صداگیری غیرفابریکی برای درب پادرا پلاس انجام شود که در طی آن از عایق برای رودری استفاده  می گردد .

 

صداگیری درب پادرا پلاس _ صداگیری پادرا پلاس

صداگیری درب پادرا پلاس

صداگیری داشبورد پادرا پلاس  : در صداگیری داشبورد اغلب خودروها رانندگان از بابت به صدا افتادن داشبورد پس از باز و بست نگرانی دارند ، متخصصین ما این اطمینان را به می دهند با روش های اصولی و صحیح داشبورد خودرو شما را می بندند به گونه ای که تا سالها داشبورد پادرا پلاس شما به صدا نخواهد افتاد .

صداگیری زاپاس : زاپاس خودرو پادرا ممکن است صداهای بسیاری ایجاد کند و منبع برخی صداهایی که در کابین اتومبیلتان می شنوید باشد . کاراک صداگیری زاپاس پادرا پلاس شما را به نحوه احسنت انجام می دهد .

صداگیری کف خودرو : صداگیری کف خودرو پادرا پلاس با روش غیرفابریکی به این صورت است که کف خودرو با عایق صوتی پوشانده می شود .

صداگیری ستون : ستون ها یکی دیگر از منابع سر و صدا در اتومبیل شما هستند که می توان با صداگیری ستون در مرکز کاراک انجام داد .

صداگیری اتاق : اتاق خودرو  شامل تمامی موارد فوق می شود .

 

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043

آدرس مرکز کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

بررسی پادرا پلاس 

 

وانت پادرا حاصل همکاری سایپا و یک شرکت چینی نسبتا گمنام است. در واقع این دو شرکت ایرانی و چینی یک محصول قدیمی ژاپنی به نام نیسان جونیور را با وانت چینی فودی لیون ترکیب کرده و نتیجه حاصل را تحت عنوان وانت ‌پادرا به لیست تولیدات شرکت سایپا اضافه کرده‌اند. وانت پادرا از سال ۱۳۹۶ به عنوان یک پیکاپ جدید به مشتریان داخلی عرضه شده اما گویا این محصول از لحاظ فنی تفاوت چندانی با نیسان جونیور یا همان نیسان زامیاد زد ۲۴ ندارد.

وانت پادرا یک از خودروهای «تجاری سبک» شرکت سایپا محسوب می‌شود که بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت وانت‌های متوسط (Mid-Size Truck) قرار می‌گیرد.

پادرا پلاس، همان‌طور که از نامش پیداست، نسخه پیشرفته‌تر پادرا محسوب می‌شود. این وانت با الگوبرداری از نسل جدیدتر وانت فودی لاین چینی ساخته شده و گفته می‌شود که استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کرده است. فیس‌لیفت‌ بهتر، مشخصات فنی به‌ روزتر و طراحی زیباتر کابین داخلی از جمله مهمترین ویژگی‌های وانت پادرا پلاس سایپا هستند که در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

 

صداگیری پادرا پلاس

خودرو پادرا

مشخصات فنی پادرا 

وانت پادرا از همان موتور نیسان آّی بهره می برد. این موتور از نوع انژکتوری خطی چهار سیلندر بنزینی و دارای حجم 2389 سی سی است. حداکثر قدرت موتور وانت پادرا 95 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن به 175 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه می رسد. این مقدار نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب ارسال می شود.

وزن این وانت بار 1685 کیلوگرم است و قادر به حمل حدود دو تن بار خواهد بود. همچنین میزان مصرف سوخت این وانت از سوی سایپا به صورت رسمی اعلام نشده است اما به نظر می رسد این وانت در هر 100 کیلومتر حدود 13 لیتر می سوزاند.

 

امکانات رفاهی پادرا پلاس

طبق اعلام خودروسازی زامیاد، پادرا پلاس 6 چرخ از امکاناتی همچون دستگیره‌های آسان بازشو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، صندلی‌های جدید با ارگونومی بهتر، صندلی ۳ حالته راننده، بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)، سیستم صوتی جدید، قابلیت نصب مانیتور، قابلیت نصب ایربگ، فرمان هیدرولیک، مه شکن جلو و عقب، ترمز دیسکی جلو، ترمز کاسه‌ای عقب، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، ترمز‌های ABS به همراه EBD برخوردار است.

 

ایمنی وانت پادرا پلاس

متاسفانه اطلاعات معتبری در زمینه تست‌های ایمنی وانت پیکاپ چینی لیون اف ۱۶ یا همان پادرا پلاس موجود نیست و بنابراین، نمی‌توان به طور رسمی و دقیق پیرامون جزییات این حوزه اظهارنظر کرد؛ اما وجود تجهیزاتی هم‌چون کیسه‌های هوا و ساختار شاسی به‌روزتر از نیسان آبی، نوید امنیت بالاتری را برای سرنشینان این خودرو می‌دهد.

 

طراحی داخلی و امکانات 

طراحی کابین وانت پادرا نسبت به نیسان جونیور کاملا متحول شده و به طور کامل از فودی لیون به عاریت گرفته شده که در مجموع تغییرات بسیار مثبت و مشتری‌پسندی را برای آن به دنبال داشته است. اگرچه طراحی داشبورد و سایر المان‌ها در اینجا نیز بسیار قدیمی و نه چندان مهیج به نظر می‌رسد اما باید گفت که نسبت به نیسان آبی این تغییرات صورت گرفته موجب رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد؛ به ویژه طراحی مناسب صندلی‌ها و فضای جادارتر کابین راحتی بیشتری را برای سرنشینان به دنبال خواهند داشت؛ امری که در نیسان جونیور چندان پدیدار نبود.

طرح غربیلک ‌فرمان، صفحه کیلومتر شمار و تودری‌ها نیز به نوبه خود تحولات مثبتی را نسبت به نیسان آبی تجربه کرده و نمای جذاب‌تری را مقابل دیدگان راننده به معرض دید قرار داده‌اند.

جنس متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات کابین طبق انتظار چندان مرغوب نبوده اما برای این سبک وانت‌های تجاری اقتصادی قابل قبول ارزیابی می‌شود. ظرفیت کابین نیز فضای مناسبی برای راننده و سرنشین پدید آورده و نسبت به نیسان جونیور تا حدودی جادارتر طراحی شده است.