Last Updated on ژانویه 29, 2023 by mohamadi

سر و صدا یکی از مشکلاتی است که انسان همواره سعی در کاهش و یا رفع آن دارد ، به خصوص اگر در خودرو با آن مواجه شود. به عنوان یک مرکز صداگیری ،همواره مراجعینی داریم که به دنبال راهی برای رها شدن از این صداها هستند . این شامل انواع خودروهای باکیفیتخارجی و داخلی است . لاماری نیز یکی از این خودروهاست که مالک آن با شکایت صدای کابین به ما مراجعه کرده و درخواست رفع آن را داشته . متخصصین ما صداگیری لاماری را ضمن ارائه ضمانت نامه کتبی ، با بهترین کیفیت مواد انجام داده و رضایت مشتری را به دست آورده است . در این پست به بررسی نحوه صداگیری لاماری و خدمات تعمیرگاه صداگیری کاراک می پردازیم ، با ما همراه باشید .

 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

 

صداگیری لاماری در تعمیرگاه صداگیری کاراک 

در صورتی که در خودرو لاماری خود صداهایی غیرمعمول و نامطلوب احساس کردید ، کافی است بهتعمیرگاه صداگیری کاراک بیایید و باخیالی آسوده خودرو خود را به متخصصین باتجربه صداگیری کاراک بسپارید . ابتدا خودرو شما تست می شود تا تکنسین ما صداها را به صورت کاملا زنده بشنوند ، سپس به بررسی علت صداها خواهند پرداخت ، هرگز تا پیش از یافتن علت اصلی سر و صدا ، صداگیری لاماری انجام نمی شود.

شما با دریافت ضمانت نامه کتبی از مرکز کاراک ، می توانید مطمئن باشید که پول خود را در جای درستی خرج کرده اید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل ، می توانید به ما مراجعه نموده و وجه پرداختیان را پس بگیرید .

 

صداگیری لاماری _ صداگیری اتاق لاماری

صداگیری اتاق لاماری

 

کدام قسمت لامای قابل صداگیری می باشد ؟ 

صداگیری لاماری در مرکز کاراک ، برای قسمت های زیر قابل انجام است :

  • صداگیری درب
  • صداگیری داشبورد
  • صداگیی سقف
  • صداگیری ستون
  • صداگیری کنسول میانی
  • صداگیری بدنه
  • صداگیری زاپاس
  • صداگیری صندوق عقب
  • صداگیری کف خودرو
  • صداگیری اتاق

 

 

چرا خودرو لاماری سر و صدا ایجاد می کند؟ 

 

وقتی موتور شما در حال کار است ، ممکن است صداهایی معمول به گوشتان برسد . اما زمانی که ماشین شما حرکت نمی کند و در دور آرامی است ، اگر صدایی به گوشتان رسید ،  وقت آن است که به یک مکانیک و متخصص در زمینه صداگیری لاماری مراجعه کنید .  به سرنخ های موجود دقت کنید تا به شما در تعیین پاسخ این سوال کمک کند: “چرا ماشین من در دور آرام صدای تق تق می دهد؟”  با گوش دادن به صدا  و جایی که به نظر می رسد از آن می آید، می توانید به جواب اینکه مشکل کجاست نزدیکتر شوید .

 

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043

آدرس مرکز کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

  علل درونی سر و صدا لاماری 

 

یکی از روش های منطقی تشخیص مشکل و علت سر و صدا ، بررسی دلایل احتمالی ساده تر و سپس جدیت تر و بزرگتر می باشد . قبل از شروع تعمیرات پیچیده و گران قیمت، راه حل های ساده را در نظر بگیرید. در زمینه صداهایی که در زمان درحال‌ حرکت بودن خودرو شما آشکار می‌شود، می توان مشکلات ساده و آسانی که اغلب در داخل خودرو هستند را در نظر گرفت تا مشکلاتی که در محفظه موتور ممکن است رخ دهد.

در حالی که وسایل نقلیه امروزی از نظر سر و صدا و صدای جیر جیر خودروهای چند دهه پیش دارای وضعیت بسیار بهتری هستند، اما این مشکلات همچنان وجود دارد. شل شدن درپوش کنسول وسط ، شکستن لولای درب داشبورد ، یا حتی وجود چیزی در جا لیوان ، می‌تواند ناگهان در دور آرام شروع به لرزیدن کند. بنابراین، اگر زمانی که ماشین شما در حال حرکت است صدای تق تق می شنوید، اطراف داخل خودرو، از جمله صندوق عقب را به دقت بررسی کنید.

به طور کلی، رفع این مشکلات بدیهی است و در صورتی که قادر به انجام آنها نباشید متخصصین ما با صداگیری لاماری آنها را برایتان رفع می کنند.

منابع سر و صدا در زیر خودرو لاماری 

 

اگر تمام قطعات درون کابین لاماری را که ممکن است منبع تولید سر و صدا باشد را  بررسی کرده باشید و هنوز منبع آن را کشف نکرده باشید، احتمالاً صدا از جای دیگری در خودرو می آید. اگر به نظر می رسد که صداهای نامطلوب از داخل می آید، اما هیچ قطعه داخلی شل شده ای را پیدا نکرده اید، احتمالا منبع صدا از بخشهای درونی تر و در زیر خودرو باشد.

 

اگزوز

یکی از منابع رایج این صداهای آزاردهنده، سیستم  اگزوز می باشد. باز هم، عاقلانه است که ابتدا به مشکلات کم هزینه و ساده تر نگاه کنید، و در این مورد، کم هزینه ترین مشکل مربوط به محافظ حرارتی است. سپرهای حرارتی معمولاً قطعات ارزان قیمتی هستند که مناطق مجاور را از گرمای ناشی از سیستم اگزوز محافظت می کنند. آنها به زنگ زدگی معروف هستند و با زنگ زدن و فرسودن ، شروع به تولید صداهایی نامطلوب می کنند.

زنگ زدگی و خوردگی همچنین باعث خراب شدن خود سیستم اگزوز می شود که می تواند باعث ایجاد صدا شود. در مواردی مانند این، صدا خفه کن یا لوله اگزوز احتمالا نیاز به تعویض دارد. گاهی اوقات، یک گیره سیستم اگزوز شل می شود و صدا ایجاد می کند.

 

صداگیری داشبورد لاماری _ صداگیری لاماری

صداگیری داشبورد لاماری

 

مبدل کاتالیزوری

یکی دیگر از دلایل ایجاد صداهای اضافی در خودرو، خرابی مبدل کاتالیزوری در خودرو لاماری  است. یک مبدل کاتالیزوری به عنوان بخشی حیاتی از سیستم آلایندگی اگزوز، مضرترین ترکیبات و عناصر را از گازهای خروجی خودرو حذف می کند. هسته آن شبیه لانه زنبوری است و در محیط فوق العاده گرم خود، گازهای خروجی مضر را را به موادی با ضرر کمتر تبدیل می کند.

مشکل این است که هسته به مرور زمان از بین می‌رود و با متلاشی شدن، قطعات کوچک می‌ریزند و شروع به لرزیدن در داخل محفظه مبدل کاتالیزوری می‌کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، زمان آن فرا رسیده است که به تعویض مبدل کاتالیزوری فکر کنید، زیرا در غیر این صورت در نهایت مسدود می شود و کار نمی کند.

 

برای ارتباط با تعمیرگاه کاراک و دریافت خدمات صداگیری لاماری ، فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما باشید :

درخواست صداگیری خودرو

منابع سر و صدا در زیر کاپوت 

 

یکی از مشکلات رایجی که باعث ایجاد صدای اضافی  در دور آرام می شود، خرابی شیر بالابر هیدرولیک است. بالابرها قطعات کوچکی هستند که دریچه های موتور را باز و بسته می کنند و با فشار روغن (هیدرولیک) فعال می شوند. خودروهای امروزی سیستم های سوپاپ بسیار پیچیده ای دارند که بسیاری از آنها دارای زمان بندی متغیر هستند، اما اغلب نسبتاً بدون مشکل هستند. اما در خودروهای قدیمی‌تر، بالابرهای هیدرولیک فرسوده می شوند  و با از کار افتادن، صدای “تیک” تولید می‌کنند. اگر مشکل این باشد، باید کل مجموعه بالابرها را تعویض کنید، زیرا اگر یکی از آنها خراب شده باشد، سایر بالابرها نزدیک به خرابی هستند.

اگر هنگام روشن کردن موتور لاماری خود صدای کلک کلک را می شنوید، می تواند نشانه ای از ضربه زدن پیستون باشد. پیستون ها در سیلندرهای خود با یک تناسب محکم بین پیستون و دیواره سیلندر بالا و پایین می روند. اگر این فاصله نزدیک از طریق ساییدگی بزرگتر شود، پیستون ها به درستی در سیلندر حرکت نخواهند کرد و صدا ایجاد می کند که به عنوان ضربه پیستون توصیف می شود.

بررسی خودرو لاماری

 

خودرویی که ما در بازار ایران با نام لاماری ایما می‌شناسیم در اصل محصول یکی از زیرمجموعه‌های شرکت چینی دانگ‌فنگ به نام فورتینگ (forthing) است و با نام فورتینگ T5 EVO شناخته می‌شود. جالب است بدانید که پلت‌فرم این خودرو با FMC T5 فردا موتورز یکسان است و در واقع، لاماری ایما نسخه اسپرت فردا T5 محسوب می‌شود.

کراس اوور لاماری ایما (Eama)، یک کراس اوور کامپکت شهری با ساختاری نسبتا نوین است. این کراس اوور با آینده نگری‌های آرین پارس موتور، به پیشرانه نوین و قدرتمند، مجهز به سیستم پرخوران توربو با قابلیت پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره می‌گیرد تا در برابر رقبای نوظهور خود در بازار کشور، توانا و درخور عمل کند. انتظار می‌رود خودروهای مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت با کیفیت بسیار پایین سوخت تولید شده در کشور با دشواری‌هایی در دراز مدت همراه باشند، اما همچنان تنها چاره خودروسازان داخلی آن هم زمانی که خودروسازان شرقی، تنها به پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری تکیه زده‌اند، برای افزایش قدرت محصولات خود هیچ چاره‌ای جز تکیه بر سیستم‌های کمکی توربو و GDI ندارند. با این حال کسب استاندارد آلایندگی رده یورو ۵ از سوی این پیشرانه اندکی تعجب برانگیز است.