Last Updated on ژانویه 15, 2023 by mohamadi

هر چند جیلی GC6  ، از خودروهای پر فروش چینی است ، اما این باعث نمی شود تا در لیست خودروهایی که در تعمیرگاه صداگیری کاراک صداگیری شده اند قرار نگیرد . صداگیری جیلی GC6 را می توان به عنوان نمونه ای از پروژه های موفق صداگیری در کاراک دانست . اغلب خودروها چینی پس از مدتی استفاده ، به صدا می افتند و موجب آزار راننده و سرنشینان می گردند . برای اینکه بتوانید بار دیگر در خودرو خود آرامش را حکم فرما کنید ، به کاراک بیایید و از خدمات بی نظیر صداگیری ما بهرمند شوید . برای آنکه از تصمیم خود مطمئن باشید ، این مطلب را تا آخر دنبال کنید . 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

صداهایی که در کابین جیلی GC6 چه دلیلی دارند ؟

در بسیاری از خودروهای امروزی ، سر و صدا به مشکلی اساسی و رایج تبدیل شده است . مراجعه همه روزه رانندگان و درخواست صداگیری از متخصصین مجموعه صداگیری کاراک ، مهر تاییدی بر این آمار است . دلایل زیادی برای به صدا افتادن خودرو وجود دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :

مشکل در بدنه داخلی خودرو

کابین خودرو شما از اجزا متعدی تشکیل شده است که هر کدام از آنها دارای ریز قطعات دیگری است . قطعاتی مانند داشبورد ، درب ، ستون ، کف خودرو ، سقف خودرو و … می تواند از منابع سر و صدا باشند . داشبورد جیلی gc6 ممکن است به علت شکستگی پنل ، نصب لوازم جانبی و باز و بست غیر اصولی صداهایی در خودرو جیلی شما ایجاد کند . درب اتومبیل نیز ممکن است بر اثر ضربه ، باز و بست غیر اصولی ، مشکل در قفل درب و شیشه بالابر موجب صداهایی شود .

تصادف

اگرچه ممکن است پس از تصادف اتومبیل شما سالم به نظر برسد ، اما ناگهان متوجه می شوید که سر و صداهایی در کابین به گوش می رسد که در گذشت خبری از آنها نبوده است . بهتر است پس از هر تصادف خودرویتان را برای کارشناسی نزد متخصص ببرید تا از بزرگتر شدن مشکل و شدت یافتن صداها جلوگیری کنید . متخصصین ما در کاراک قادرند خدمات بی نظیری در زمینه صداگیری جیلی GC6 ارائه دهند .

وضعیت بد جاده ها

مسیرهای ناهموار  از اصلی ترین علت مشکلاتی است که سبب به صدا افتادن خودرو می شود . سرعت گیرهای غیر استاندارد ، موانع و چاله ها ، شکستگی های آسفالت و جاده های خاکی  مسیرهایی را به وجود آورده اند که ماشین پس از عبور از آنها به صدا خواهد افتاد.

 

رانندگی نادرست

مسیرهای بد به تنهایی باعث به صدا افتادن خودرو شما می شوند ، اما زمانی که با سرعت بالا از چاله ها و سرعت گیرها عبور کنید این صداها سریعتر و با شدت بیشتری در خودرو شما ظاهر خواهند شد .

 

مشکلات مکانیکی و برقی

بسیاری از مشکلات مکانیکی و برقی درون خودرو با سر و صدا ظاهر می شوند . به طور مثال در صورت تمام شدن لنت ترمز ، یکی از نشانه هایی که می شنوید ، صدای جیر جیر است . یا زمانی که بلبرینگ چرخ شما فرسوده و یا شل شود صدای تلق تلق خواهید شنید .

صداگیری جیلی gc6 _ صداگیری رودری جیلی gc6

صداگیری رودری جیلی gc6

 آیا راهی برای جلوگیری از به صدا افتادن جیلی GC6 وجود دارد ؟ 

بهترین راه برای جلوگیری از به صدا افتادن خودرو اصلاح سبک رانندگی است . همچنین با مراقبت و سرویس دائم خودرویتان می توانید از بسیاری مشکلات جلوگیری نمایید .

یکی از اصلی ترین دلایل سر و صدا خودرو جیلی GC6  ، دریافت خدمات از مراکز غیر حرفه ای است . در این مراکز افراد بی تجربه به صورت غیر اصولی به باز و بسته کردن قسمت های مختلف اتومبیل شما می پردازند و پس از رانندگی در می یابید که خودرویتان به صدا افتاده است ، در انتخاب مراکزی که به آن مراجعه می کنید دقت نمایید .

 

درخواست صداگیری خودرو

 

 

تعمیرگاه صداگیری کاراک چه خدماتی برای صداگیری جیلی CG6 ارائه میدهد ؟ 

مرکز صداگیری کاراک ، به صورت تخصصی و حرفه ای صداهایی که از خودرو جیلی GC6 شما به گوش می رسد را صداگیری می کند . در قدم اول تکنسین کاراک برای صداگیری جیلی GC6 ، خودرو شما را تست می کنند و مسافتی را با آن می پیمایند تا متوجه صداهای تولید شده شوند ، سپس به شما اطلاع می دهند که آیا این صداها قابل حذف شدن هستند یا خیر . و پس از صداگیری چند درصد از این صداها کم می شود . همچنین هزینه لازم برای صداگیری را به شما اطلاع می دهند و در صورت تایید شما ، اقدام به رفع صداهای اضافی خودرو شما می نمایند . به صورت کلی خدمات صداگیری جیلی GC6 برای قسمت های زیر ارائه می گردد :

  • صداگیری درب
  • صداگیری ستون
  • صداگیری داشبورد
  • صداگیری سقف
  • صداگیری کف
  • صداگیری صندلی
  • صداگیری اتاق ( شامل تمام موارد فوق می باشد )

 

صداگیری داشبورد جیلی gc6

صداگیری داشبورد جیلی gc6

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043

آدرس مرکز کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 چگونه سر و صدا را در جیلی GC6 خود کاهش دهیم ؟ 

صدای شنیده شده در کابین هر خودرو از سه منبع کلی ناشی می شود: قطعات مکانیکی، باد و لاستیک. اگر همه چیز در موتور، سیستم تعلیق و اگزوز درست کار کند، بیشتر صداها در یک ماشین معمولی  از باد یا لاستیک می آید. شما می توانید با راه حل های نسبتاً ساده به کاهش صدا از این منابع بپردازید. ساده ترین راه برای کاهش صداهای ورودی به کابین، بکار گیری عایق صدا است.

عایق های صوتی انواع مختلفی دارند . آنها را در قسمت های تولید کننده صدا بچسبانید  و ارتعاشات ایجاد صدا را که به داخل کابین منتقل می‌شود جذب کنید. انجام این کار با بریدن تکه ها و چسباندن آنها به نقاط کلیدی روی ورق فلز انجام می شود. راحت ترین مکان ها بدنه داخلی و کف خودرو هستند زیرا می توانید بدون برداشتن هیچ قسمتی به آنها دسترسی پیدا کنید.

برای نصب عایق های صوتی در خودرو لازم است تا تجربه کافی داشته باشید زیرا در غیر این صورت موفقیت آمیز نخواهد بود . برای آنکه پولتان هدر نرود و در عین حال خودرو شما بی صدا شود به شما پیشنهاد می کنیم به مراکز تخصصی صداگیری مراجعه کنید . صداگیری جیلی GC6 را می توانید در مرکز صداگیری کاراک با خیالی آسوده انجام دهید .

راه‌حل دیگر و گران‌تر این است که دفعه بعد که لاستیک شما فرسوده شد، لاستیک‌های کم‌صداتری نصب کنید.

 

بررسی خودرو جیلی GC6

جیلی GC6 از نظر مشخصات فنی، یک خودرو ساده و معمولی در سطح سایر رقبای این رده می‌باشد. یعنی اینجا نه از پیشرانه حجیم خبری هست و نه توربوشارژر، بلکه تمرکز اصلی روی ویژگی‌های اقتصادی نظیر استهلاک پایین و مصرف سوخت مناسب قرار گرفته. با گشودن درب موتور با یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری 16 سوپاپ مواجه میشویم که در بهترین حالت (یعنی دور موتور 6000) حدود 102 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از دور موتور 3800 الی 4200 میتواند معادل 141 نیوتن‌متر گشتاور را آزاد سازد. گیربکس اتوماتیک هم ساخت JATCO ژاپن است و عملکرد نرم و روانی دارد اما بدلیل ساختار قدیمی 4 سرعته و فاصله زیاد ضرائب از یکدیگر بخشی از قدرت ماشین را هدر میدهد و درنتیجه برای دست‌یابی به شتاب و کشش کافی در سربالایی‌ها، مجبوریم دور موتور را بالا نگاه داریم.

شتاب رسمی 13.5 ثانیه و حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت نشان میدهند که GC6 برای کل‌کل‌های خیابانی و سرعت رفتن ساخته نشده بلکه باید به چشم یک خودرو آرام شهری به آن نگاه کنید. سیستم تعلیق نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و عقب Torsion Beams می‌باشد که سواری نرم و راحتی برای سرنشینان تدارک دیده اما سادگی این مجموعه در کنار مرکزثقل نسبتاً بالا، فرمان‌پذیری ماشین را در سطح کاملاً متوسط نگاه داشته و از این رو بروز حرکات گهواره‌ای و کم‌فرمانی با GC6 در پیچ‌های تند دور از ذهن نخواهد بود. بویژه که نماینده خودروسازان بم از سیستم‌های کمکی پایداری نیز بهره‌ای نبرده و در نتیجه باید مقداری با آن مدارا کنید.