کاهش دمای موتور خودرو ، یکی از مهمترین و موثرترین کارهایی است که رانندگان برای افزایش طول عمر موتور خودرو خود انجام می دهد. یکی از راه هایی که به کمک آن می توان دمای موتور را کاهش داد ، ریمپ ایسیو می باشد. در ادامه این مطلب ، درباره کاهش دمای موتور خودروهای EF7 و کاهش دمای موتور سمند خواهید خواند.
کاهش دمای کارکرد فن خودرو EF7 شامل سمند و دنا
خودرو EF7 به خودروهایی گفته می شود که دارای موتور ملی EF7 می باشند. خودروهای سمند و دنا نیز از این دسته خودروها هستند. یکی از مشکلاتی که اغلب رانندگان به خصوص در فصل گرما با آن مواجه می شوند ، افزایش دمای موتور است.
کاراک بنا بر درخواست مشتری، دمای موتور تمام خودروهای داخلی را با توجه به نیاز راننده تنظیم مینماید. در این روش به کمک اصلاح دمای کارکرد فن دور کند و تند و همچنین زمان خاموش شدن آن، دمای موتور همواره در محدوده مورد نظر، خواهد ماند و به طور تضمینی از مشکلاتی نظیر جوش آوردن خودرو، سوختن واشر سرسیلندر و خرابیهای سرسیلندر رهایی یابید.
یکی از موتورهایی که دمای کارکرد آن بسیار بالا بوده و باعث بروز مشکلات عدیدهای در طولانی مدت شده، موتور قدرتمند EF7 است. این موتور بر روی خوروهایی نظیر سمند LX، سمند سورن، سمند سورن توربو، دنا و … به کار رفته است. عدم عایقبندی مناسب موتور و بالا بودن دمای آن سبب شده است که مشکلاتی برای مجموعه سرسیلندر و واشر آن ایجاد شود و علاوه بر آن سوختگی سیم کشی خودرو به عنوان یه معضل در بسیاری از خودروهای با کارکرد بالا مشاهده میشود. در ادامه به جزئیات بیشتری از کاهش دمای موتور سمند با ریمپ ایسیو ، خواهیم پرداخت.
کاهش دما خودروهای EF7 با ریمپ ایسیو
کاراک خودرو برای رفع این مشکل یک راهکار کاملاً علمی و بی ضرر (بر خلاف سایر روشهای غیر اصولی موجود) برای شما دارد. ما با استفاده از تخصص و مهارت خود در زمینه ریمپ ECU ، تغییر عملکردی سیستم خنک کاری خودرو در تمام ایسیوهای بوش دست یابیم و با تغییر آنها، دمای عملکرد فن و در پی آن دمای موتور خودرو را تا حد مورد نظر خود کاهش دهیم. فن خودرو ، روی رادیاتور نصب شده و آب رادیاتور را که از موتور باز می گردد خنک می کند.
عملکرد فن سمند EF7 با ای سی یو Bosch ME7.4.9 در ادامه آمده است
در ادامه کلیپی از اصلاح دمای کارکرد فن در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ایسیو VALEO J34 به کمک ریمپ ایسیو ، نشان داده شده است:
روش نرم افزاری کاهش دمای موتور در اولین مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ ECU در ایران و در تهران ، ما میتوانیم به صورت نرم افزاری دمای کارکرد موتور را کاهش دهیم :
پیشنهاد کاراک خودرو برای شما به شرح ذیل است: Bosch ME7.4.9
ایسیو Bosch ME7.4.9 :
کاهش دمای موتور سمند با ریمپ
همانطور که مشاهده مینمایید، در خودرو سمند ، فن دور کند در دمای ۹۵ و دور تند در دمای ۱۰۲ درجه روشن میشود و دمای خاموش شدن آن ها نیز در نهایت در دمای ۹۰ درجه خواهد بود. این بدان معناست که موتور شما معمولاً از دمای ۹۰ درجه پایینتر نخواهد آمد.
ما میتوانیم با ریمپ ایسیو سمند ، اقدام به کاهش دمای موتور شما نماییم و دمای روشن و خاموش شدن فن رادیاتور را به صورت نرم افزاری و از روی برنامه ای سی یو تغییر دهیم. در این روش هیچ گونه تغییر سخت افزاری در خودروی شما انجام نخواهد شد.
لازم به ذکر است که برای شرایط دمایی عملکرد موتور سمند سورن توربو نیز تمامی تغییرات و قابلیتهای فوق قابل اجرا میباشد.
مرکز تیونینگ کاراک
ما بهترین و قوی ترین مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ ECU در ایران هستیم که میتوانیم به صورت نرم افزاری دمای کارکرد موتور را کاهش دهیم. یکی از مزایای اصلی این روش آن است که خودروی شما از گارانتی خارج نخواهد شد.
یکی دیگر از مزایای اصلی مرکز کاراک ، ارائه ضمانت برای خدمات دریافتی شماست. در صورت هرگونه نارضایتی ، وجه پرداختیتان به شما بازگردانده خواهد شد. فرم زیر را پرکنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
درخواست ریمپ خودرو
سلام
لطفا میشه راهنمیی کنید
من ef7 مدل 98دارم دینام ماشینم بوشش خراب شد وقتی تعمیر کار بوش تعمیر کرد .گفت افتمات نیم سوز شده اونو تعویض کرد .از زمانی ک تعویض شد .هردفعه روشنش میکنم بعد نیم ساعت یا کمتر خاموش میکنم موتورو و دوباره روشن میکنم چراغ باطری میاد و درب ماشین باز و بسته میشه یا استوپ و همان شکل باطری میاد لطفا میشه راهنمای کنید مشگل کجاست
لطفا در بخش مربوطه سوال خود را بپرسید
باتری خرابه