Last Updated on دسامبر 24, 2020 by mohamadi

  • نام  :                     سریع و خشن۵
  • سال ساخت :               2011
  • کارگردان :           جاستین لین ( justin lin )
  • ژانر :               اکشن ، ماشین مسابقه ای ،‌
  • زبان :                     دوبله فارسی
  • امتیاز IMDB از ۱۰ :        3\7

 

 

 

 

خلاصه داستان فیلم سریع و خشن۵

در سریع و خشن۵ ادامه‌ی اتفاقاتی که در فیلم سینمایی سریع و خشن۴  افتاد، گروه موفق می‌شود جلوی اتوبوس زندان را بگیرد و دام را آزاد کند و قرار می‌گذارند که در ریو دو‌ژانیرو همدیگر را ملاقات کنند. در حالی‌که میا و برایان در انتظار ورود دام بودند ، طرحی برای سرقت چند ماشین از یک قطار می‌ریزند.

ماشین‌ها دارایی‌های مصادره شده هستند که یکی از آن‌ها برای عضو جدید گروه یعنی زی‌زی (Zizi) است. میا ماشین زی‌زی را دزدید و زی‌زی ماموران مراقبت از ماشین‌هارا کشت. به‌نظر می‌رسید درون ماشین یک تراشه‌ی کامپیوتری که حاوی اطلاعات کیفری رئیس زی‌زی یعنی ریز (Reyes) است، مخفی شده‌است.

در این‌جاست که مامور امنیت دیپلماتیک یعنی هابز (Hobbs) «دایان جانسون» (Dwayane Johnson) وارد می‌شود که به دنبال دستگیری دام و برایان است. در فیلم  سریع و خشن۵ دام می‌خواهد از ریو فرار کند اما میا می‌گوید که حامله است. بنابراین گروه تصمیم می‌گیرد از اطلاعات تراشه برای سرقت پول‌های ریز (Reyes) استفاده کند تا یک زندگی جدید را باهم شروع کنند. هابز در نهایت میا، دام، برایان و سایر اعضای گروه را دستگیر کرد اما قبل از این‌که آن‌ها را تسلیم قانون کند، افراد ریز حمله‌ کردند.

افراد هابز کشته شدند اما تیم دام قبل از فرار، هابز را نجات دادند. دام و هابز برای پیدا کردن پول‌های ریز هم‌دست شدند. پس از چند صحنه‌ی طاقت‌فرسا، برایان، دام و میا تمام پول را برداشته و به یک جزیره‌ی گرمسیری می‌روند.

وسط صحنه‌ی تیتراژ، هابز یک فایل درمورد یک سرقت در برلین به آن‌ها می‌دهد. یکی از آن‌ها لتی بود که تصور می‌شد مرده است.

 

بازیگران

پائول والکر در سریع و خشن۵

Paul Walker

وین دیزل در سریع و خشن۵

Vin Diesel

جورداما بروستر در سریع و خشن۵

Jordana Brewster

گال گادوت در سریع و خشن۵

Gal Gadot

سانگ کانگ در سریع و خشن۵

Sung Kang