Last Updated on نوامبر 29, 2020 by mohamadi

همیلتون با پیروزی در اولین مسابقه در الگریو رکورد شکنی کرد و پیروزی خود  را برای ۹۲ مین بار جشن گرفت.

 

 

۹۲، عدد  همیلتون

 

لوئیس همیلتون در عوض طرفداری از منچستر یونایتد، طرفدار آرسنال است، اما برچسب کلاس 92 که به بزرگترین استعداد پرورش بافته شیاطین سرخ نسبت داده می‌شود، در مورد بیشترین پیروزی در فرمول۱ نیز صدق می‌کند. البته شاید فقط به مدت یک هفته اینگونه باشد .

کاملا واضح بود که او بزودی از رکورد مایکل شوماخر که در نوربرگرینگ با آن مساوی شده بود، پیشی بگیرد. اگرچه با توجه به اینکه مرسدس‌ها برای فرمول یک ۲۰۲۰ پرتغال از لاستیکهای مدیوم استفاده کردند، بعد از خاموشی چراغها و تلاش مرسدس‌ها برای ایجاد چسبندگی، تردیدهایی بوجود آمد.

همیلتون در مسابقات فرمول یک ۲۰۲۰ پرتغال

مسابقات فرمول یک پرتغال

اما پس از اینکه کارولس ساینز لحظه‌ای کوتاه افتخار پیشتازی بخاطر داشتن لاستیکهای سافت را پیدا کرد، مجددا همه چیز مانند گذشته شد و همیلتون در دور بیستم از 66 دور توانست پس از سبقت از هم تیمی‌اش والتری بوتاس، پیروز مسابقه شود. او از این به بعد سرعت بیشتری نسبت به راننده فنلاندی داشت و در نهایت با 25 ثانیه اختلاف کار را تمام کرد.

دو چیز برای همیلتون دراین فصل باقیمانده است، ابتدا کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان و مساوی کردن با رکورد مایکل شوماخر که با توجه به اختلاف 77 امتیازی با بوتاس چندان دور از انتظار نیست و دیگری امضای قرارداد جدید با مرسدس.

قهرمان فرمول یک ۲۰۲۰ پرتغال

پیروزی همیلتون در مسابقات پرتغال

تمدید قرار داد با مرسدس

کمی عجیب به نظر می‌رسد که این راننده بریتانیایی و تیمش زمانی را نتوانسته‌اند پیدا کنند تا یک قرارداد جدید تنظیم نمایند و آن را نهایی کنند. تمدید قرارداد بوتاس ماه‌ها پیش انجام شد اما ما در هر مرحله مطمئن هستیم که این فقط مسئله قراردادن قطعات اره برقی کنار یکدیگر است.

اتفاقات غیر منتظره در فرمول یک رخ می‌دهند. بازنشسنتگی ناگهانی نیکو روزبرگ یک روز پس از قهرمانی جهان در سال 2016 یک نمونه ازآنهاست. با این حال همیلتون در مصاحبه پیش از مسابقه به اسکای گفت که قصد دارد سال آینده در اینجا باشد.

پیروزی 93 به احتمال زیاد آخر هفته آینده در گرندپری امیلیا رومانا واقع در ایمولا خواهد بود.

 

عملکرد نامطلوب الکساند البون در فرمول یک ۲۰۲۰ پرتغال

کریستین هورنر مدیر تیم ردبول که از مدافعین سرسخت راننده تایلندی متولد لندن در تمام فصل بوده است، اعتراف کرد که شنبه آلبون صندلی‌اش را از دست داده است و سفر پرتغال به او کمکی نکرده است.

رانندگی او بادآور آنچه که پیر گسلی در نیمه اول سال 2019 انجام داد، بود که منجر به تنزل مقام وی از ردبول و در نتیجه ارتقاء آلبون شد.

با رده قابل احترام ششم خط استارت، آلبون کار خود را در رده 12 به پایان برد و با اتخاذ یک استراتژی دو توقفه، منتج به آن شد که او پشت سر کیمی رایکونن در آلفارومئو قرار گیرد و همچنین توسط هم تیمی خود مکس ورشتپن لپ شود.

البون در مسابقات فرمول یک پرتغال

الکساندر البون

رسیدن به سکو در ایمولا حداقل چیزی است که امکان بقای او را به دنبال خواهد داشت، به نظر می‌رسد که هالووین ممکن است روی ترسناک خود را از نظر اینده شغلی به آلبون نشان دهد.

نتایج اینجا، برای آلبون خوشایند نیست، بخصوص اینکه دو نفر از رقبای اصلی او در کسب صندلی، در رده‌های بالاتر از او مسابقه را به پایان بردند. از جمله گسلی که با کسب رده پنجم، عملکرد عالی دیگری را برای آلفاتائوری رقم زد

 

پرز ، عملکردی خوب داشت

مسابقه فرمول  یک ۲۰۲۰ پرتغال می‌توانست با شرایط بهتری برای راننده مکزیکی پیش رود اما به علت برخورد با مکس ورشتپن، ریسینگ پوینت او چرخید و به رده اخر سقوط کرد. پرز پیش از دست دادن دو رده در انتها به هنگامی که با لاستیکهای تاول زده درحال رقابت بود بسیار ناراحت بود اما بعد از توقف در پیت استاپ  و بازگشت توانست مبارزه‌ای عالی داشته باشد و رده پنجم را کسب کند.

این مبارزه یکی دیگر از تبلیغات عالی برای استعدادهای او بود که همچنان نشان دهنده این است که جایگزینی وی با فتل چقدر عجیب و مسخره است.پرز گفته است که بسیار به تائید ماندنش در فرمول یک نزدیک است.

پرز درمسابقات ماشین فرمول یک ۲۰۲۰ پرتغال

سریگو پرز

اینطور به گوش می‌رسد که تفاوتی بین جدو

ل زمانی او در گفته‌هایش و تصمیم اتخاذ شده کریستین هورنر برای آلبون وجود دارد، اگرچه ردبول نشان داده است که آنها به پرز و نیکو هالکنبرگ علاقمند هستند و می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

اما در ادامه ویلیامز نیز وجود دارد که به دلیل درآمد اسپانسری که به دست آورده است، با پرز به عنوان یک جانشین بالقوه برای جورج راسل بشدت پیوند خورده است و علاقمند به این توانایی مشهود او می‌باشد.

واقعا ناراحت کننده خواهد بود که پرز را در خودرویی ببینیم که نسبت به آن خودرویی که در حال حاضر دارد رقابتی نیست. او در 8 مسابقه از 10 مسابقه این فصل در 7 رده اول کار خود را به پایان رسانده است.