Last Updated on نوامبر 2, 2022 by mohamadi

لرزش و سر و صدا در فضای داخلی خودرو همگی از عواملی هستند که برای هر راننده حائز اهمیت می باشند . اساساً یک خودرو با سر و صدا زیاد  می تواند باعث آسیب به سیستم شنوایی انسان، استرس ، آزار و اذیت شود و گاهی اوقات می تواند تمرکز رانندگی را کاهش دهد که منجر به تصادف جاده ای می شود. اگر در چنین شرایطی قرار دارید ، صداگیری بهترین راه برای رهایی شما  می باشد . صداگیری سانگ یانگ کایرون یکی از نمونه های صداگیری موفق در کاراک است که راننده با شکایت از سر و صدا در کابین خودرو به ما مراجعه نموده است ؛ در این مقاله به تفصیل آن را بررسی می نماییم . 

 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

 

صداگیری سانگ یانگ کایرون در مرکز کاراک

سر و صدا و ارتعاش تأثیر مهمی بر درک راننده از کیفیت خودرو دارند و سطح سر و صدای داخلی کابین یکی از معیارهای کلیدی است. سر و صدای داخلی خودروها در طول سال ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است ؛ اما همچنان شاهد این مشکل در برخی اتومبیل ها هستیم.

ضعیف بودن مونتاژ این اتومبیل ها اصلی ترین علت به صدا افتادنشان می باشد . کاراک برای چنین مشکلی بهترین خدمات صداگیری را ارائه می دهد . با صداگیری خودرو خود در این مرکز می توانید تا حد زیادی از سر و صدا اضافی اتومبیل خود بکاهید . برای اطمینان خاطر شما عزیزان ، می توانید خدمات صداگیری در کاراک را با ارائه ضمانت نامه دریافت نمایید .

 

صداگیری داشبورد سانگ یانگ کایرون در مرکز کاراک _ صداگیری سانگ یانگ کایرون

صداگیری داشبورد

 

صداگیری سانگ یانگ کایرون چگونه در کاراک انجام می شود ؟ 

برای صداگیری این خودرو ابتدا لازم است که اتومبیل خود را به صورت حضوری به تعمیرگاه صداگیری کاراک بیاورید . متخصصین ما در قدم اول به صورت کاملا رایگان و دقیق خودرو شما را کارشناسی می کنند تا بررسی کنند که آیا این صداها به علت خرابی و مشکل در خودرو است یا خیر .

در صورتی که مشکلی در خودرو پیدا شد شما را از آن مطلع کرده و در صدد رفع آن بر می آیند . اگر مشکلی در خودرو نبود ، به سرغ اجزا کابین اتومبیل شما می روند و قسمت های مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهند . گاهی اوقات صداهایی که در کابین اتومبیل خود می شنوید ، ناشی از ، از جا در آمدن پیچ و.. یا شل شدن برخی قطعات می باشد  که در هنگام حرکت به سایر قطعات برخورد کرده و صدا ایجاد می کنند . در طی صداگیری فابریکی در کاراک ، این مشکلات رفع می شوند .

گاهی پس از صداگیری فابریکی ، مشاهده می کنیم که همچنان از خودرو صداهایی به گوش می رسد ؛ در این حالت به دنبال صداگیری غیرفابریکی می رویم . در صداگیری غیر فابریکی با استفاده از مواد عایق صداگیری سانگ یانگ کایرون شما را انجام می دهیم .

قسمت هایی از خودرو که در کاراک قابل صداگیری می باشد ، به شرح زیر است :

  • سقف خودرو
  • داشبورد خودرو
  • درب
  • طاقچه
  • صندوق عقب
  • ستون
  • کف خودرو
  • اتاق اتومبیل

 

 

چگونه از به صدا افتادن خودرو جلوگیری کنیم ؟ 

در برخی موارد صداهایی که از خودرو به گوش ما می رسد ناشی از مونتاژ ضعیف است . بکارگیری قطعات بی کیفیت و پلاستیکی در خودروهای امروزی ، از مهمترین دلایل بروز چنین مشکلی در اتومبیل شماست . این مشکل تنها با تعویض خودرو و یا صداگیری در مرکز کاراک قابل رفع است . گاهی نیز شرایط بد جاده مسبب این مشکل است .

در همه حالات بهترین راه برای پیشگیری از بروز این صداها ، اصلاح سبک رانندگی است . با رانندگی درست و احتیاط ، می توانید تا حد زیادی به صدا افتادن خودرویتان را به تاخیر بیاندازید ، اما در نهایت باز هم شاهد بروز چنین مشکلی خواهید بود . مرکز کاراک با صداگیری سانگ یانگ کایرون شما را در حل این مشکل یاری می دهد .

 

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043

آدرس مرکز کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

 

 

صداگیری درب سانگ یانگ کایرون _ صداگیری سانگ یانگ کایرون

صداگیری درب کایرون

زمان صداگیری قسمت های مختلف خودرو چقدر است ؟

  • صداگیر طاقچه خودرو اغلب مدت زمان یک الی 2 ساعت به طول می انجامد
  • صداگیری داشبورد شامل قسمت‌های مختلفی از جمله درب داشبورد، پشت آمپر، کنسول میانی، تهویه وسط و قاب دور فرمان می شود. پ زمان برای صداگیری فول داشبورد خودروهای ایرانی ۵ ساعت و برای خودروهای خارجی ۸ ساعت است.
  • صداگیری اتاق اتومبیل شامل صداگیری داشبورد، شش ستون، چهار درب، صندوق و طاقچه عقب، سقف و سانروف می‌شود.مدت زمان لازم برای صداگیری اتاق خودرو  حدودا یکروز می باشد .

 

 بررسی سانگ یانگ کایرون 

اولین حضور سانگ‌یانگ در ایران با موسو رقم خورد؛ خودرویی که به بنز چینی معروف گردید . موج بعدی عرضه این کارخانه  از حدود سال 1390 آغاز شد. سانگ یانگ کایرون (به انگلیسی: SsangYong Kyron) خودرویی در کلاس اس‌یووی سایز متوسط، تولید شده توسط سانگ‌یانگ با موتور ۲۲۰ اسب بخاری دیزل مرسدس بنز طراحی MG’s Ken Greenly و گیربکس بنز است.

      • ظاهر این خودرو توسط شرکت فوق مطرح ایتال دیزاین طراحی شده
      • به نسبت اندازه قدرت زیادی دارد
      • کمک فنر های نرم تری نسبت به بقیه ی ماشین های سانگ یانگ دارد

در ایران این خودرو توسط شرکت رامک خودرو عرضه می شود. سانگ یانگ کایرون دارای موتور قدرتمند مرسدس بنز با حجم 3199 سی سی و قدرت 220 اسب بخار است ، همچنین سانگ یانگ کایرون دارای گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به صورت تیپ ترونیک است. سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، سیستم کنترل پایداری (ESP) ، سیستم ضد واژگونی (ARP) ، ترمز مجهز به سیستم EBD و ASR و… از جمله امکانات ایمنی سانگ یانگ کایرون می باشد. از رقبای سانگ یانگ کایرون می توان هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را نام برد.

کایرون هم همانند سایر محصولات سانگ یانگ از جمله اکتیون، رکستون و کوراندو به فروش بالایی دست پیدا نکرد و نتوانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند.

 

نمای ظاهری سانگ یانگ کایرون

کایرون در نمای جلو شباهت زیادی به نسل اول اکتیون دارد و چراغ‌ها و جلو پنجره یادآور طراحی آن است. در نمای عقب هم چراغ‌های مستطیلی دیده می‌شود که ابعاد نسبتا بزرگی دارند. البته کایرون در دو مدل در ایران عرضه شد که تفاوت‌های اندکی در چراغ‌های جلو و عقب آن وجود دارد. در مجموع طراحی خارجی کایرون را نمی‌توان مطلوب دانست هرچند که سانگ یانگ سعی کرده در مدل‌های جدید خود از طراحی‌های بهتری استفاده کند.

اما طراحی کابین سانگ یانگ کایرون ، کمی معقول‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و در برخی مدل‌ها از تریم کرم رنگ برای کابین استفاده شده است. به علاوه کیفیت متریال به کار رفته در کابین مطلوب است صندلی‌ها فضای کافی برای سرنشینان را فراهم می‌کنند.

سانگ یانگ کایرون تجهیزات رفاهی و ایمنی خوبی را در خود گنجانده که از جمله آنها می‌توانیم به سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ASR, ESP, APR, HDC، سیستم صوتی با 6 بلندگو و 2 آمپلی فایر، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت و سرنشین در 4 جهت به همراه گمکن و پوشش چرم صندلی‌ها، آینه الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، سانروف، چراغ‌های اتوماتیک، سنسور پارک، کروز کنترل، دوربین دید عقب و ترمز دستی برقی اشاره کنیم.