Last Updated on دسامبر 16, 2020 by admin

برداشتن محدودیت دور موتور ، کاتاف رگباری  و بک فایرخدماتی هستند که در کاراک با ریمپ ایسیو صورت میگیرد. رفع کات آف خودرو توسط ریمپ ecu ، سریعترین روش ممکن و پیشنهادی از طرف تعمیرگاه کاراک برای رفع مشکل محدودیت دور موتور خودرو یا همان حالت cut off میباشد .

کاتاف رگباری : فرآیندی که در آن حد بالا و پایین کات آف را به گونه ای تنظیم میکنیم که مانند رگبار میزند و صدای هن هن هن بصورت سرعتی از موتور به گوش میرسد

بک فایر : حالتی از خروج دود که مانند شلیک اسلحه از اگزوز هنگام برگشت دور موتور شلیک میشود

برداشتن cut off توسط ریمپ ecu

رفع محدودیت دور موتور توسط ریمپ ecu

دوستان زیادی دارم که علاقه زیادی به صدای موتور دارند و سعی می‌کنند همیشه در دور موتور‌های بالا رانندگی کنند همان طور که می‌دانید صفحه کیلومتر قسمت دور موتور ( RPM ) دارای یک بخش قرمز است که با افزایش دور موتور به آن قسمت، موتور در شدیدترین حالت قرار می‌گیرد اما در حال حاضر در سیستم‌های انژکتوری از کارخانه روشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از طریق آن راننده به هیچ وجه نمی‌تواند به دور موتور قرمز برسد.

حالت کاتاف چگونه است ؟

در این حالت زمانی که دور موتور به محیط قرمز رنگ می‌رسد سریعا کامپیوتر خودرو (ECU) دستور به قطع سوخت رسانی و جرقه می‌کند که در این صورت دور موتور به میزان کمی کاهش می‌یابد و دوباره با کاهش دور موتور سوخت رسانی آغاز شده و دور موتور به بخش قرمز می‌رسد و این عمل تا زمانی که راننده فشار پای خود را از روی پدال گاز بر ندارد ادامه پیدا خواهد کرد که به این موضوع اصطلاحا کات آف (Cut Off) یا محدودیت دور موتور گفته می‌شود که این عمل را نیز استپر انجام می‌دهد. در ادامه می‌توانید ویدیو‌هایی را در خصوص کات‌ آف مشاهده کنید (گفتنی است که در حین کات‌آف موتور صدایی شبیه به “هن هن هن هن” می‌دهد)

ریمپ ایسیو برای برداشتن کاتاف خودرو

ریمپ ایسیو برای برداشتن کاتاف

 

فیلم برداشتن محدودیت دور موتور با ریمپ ایسیو در انتهای مقاله میباشد

 

رفع محدودیت دور موتور با ریمپ کاتاف :

کمپانی های خودرو سازی کات آف را برای بالا نرفتن دور موتور از حد خاصی قرار داده اند و برداشتن کاتاف باعث بالا رفتن کاتاف و افزایش شتاب و سرعت خودرو میشود. افزایش شتاب توسط ریمپ ecu به این صورت اتفاق می افتد که خودرو در یک دنده بالاتر کار میکند ، پس علاوه بر شتاب ، سرعت نیز تا حدی افزایش میابد.

آیا برداشتن کاتاف نیسان وانت کار صحیحی است ؟

برداشتن کات آف نیسان به منظور افزایش شتاب و سرعت آن از کارهای پیچیده در ریمپ خودرو میباشد. خودرو های نیسان بدلایل متفاوتی نیاز به ریمپ دارند به عنوان مثال بارهای فاسد شدنی حمل میکنند و بدلیل محدودیت سرعت و محدودیت کات آفی که روی این خودرو قرار داده شده است امکان ضرر رانندگان وجود دارد. محدودیت سرعت نیسان وانت آبی روی 90 قرار دارد و در نیسان های دیزل محدودیت دور موتور ( RPM ) روی 4000 میباشد

برداشتن محدودیت سرعت نیسان دیزل

برداشتن کات آف نیسان دیزل

 

راه حل کاراک :

ما می‌توانیم به کمک تغییر برنامه ایسیو خودروی شما ( ریمپ ecu ) ، محدودیت دور موتور را برداشته و خودرو با افزایش RPM با شتاب بیشتری کار کند . این خدمات در کارات با عنوان برداشتن کات آف مطرح میگردد ، شما میتوانید برای مشاوره فرم زیر را پر نمایید تا مهندسین با شما تماس بگیرند :

درخواست ریمپ خودرو

برداشتن محدودیت RPM در کاراک

برداشتن محدودیت دور موتور در کاراک

نمونه کاتاف :

برای مثال خودرویی که با داشتن کات آف ، محدودیت دور موتور آن روی 8000 دور بر دقیقه است و دارای توان گاز خوری پایینی است، با افزایش دور موتور تا نزدیک به 9500 دور بر دقیقه، مشکل cut off برطرف می‌گردد. این نتیجه ریمپ ایسیو برای محدودیت دور موتور است.

 

فیلم حذف محدودیت دور موتور با ریمپ ایسیو ، نمونه کار 1 ، برداشتن محدودیت دور موتور BMW

 

فیلم حذف محدودیت دور موتور با ریمپ ایسیو ، نمونه کار 2 ، برداشتن محدودیت دور موتور اوپل