Last Updated on ژوئن 16, 2021 by admin

ریمپ ecu برای پژو 405 دریچه گاز برقی ( موتور تیو 5 ) :

رفع کپ سر گاز و تعمیر دیر روشن شدن خودرو در هنگام صبح زود برای خودروی 405 دارای دریچه گاز برقی

اصلاح وضعیت کپ خودروهای دریچه گاز برقی از طریق ریمپ ایسیو در کاراک صورت میگیرد ، برای تعمیر مشکل دیر گاز خوردن 405 SLX لازم است که خودرو شما بصورت تخصصی ریمپ گردد . رفع دیر روشن شدن خودرو توسط ریمپ ecu ، سریعترین روش ممکن و پیشنهادی از طرف تعمیرگاه کاراک برای مشکل کپ سر گاز می باشد .

درخواست رفع کپ سر گاز خودرو

در صورتی که مایل هستین سریعتر خدمات به شما ارائه گردد میتوانید با شماره تلفن 09193035101 تماس بفرمایید

در خودروهای دریچه گاز سیمی بر خلاف دریچه گاز برقی این خرابی وجود ندارد ، این مشکل بعد از مدتی در دریچه گاز برقی ها بوجود می آید و علت آن افزایش مقاومت ارتباطات موجود تا ecu می باشد. ایسیو هایی که در 405 های موتور TU5 با دریچه گاز برقی استفاده شده  و در کاراک خدمات دارند عبارتند از :

  • بوش 7.4.4
  • بوش ME17

فیلم ریمپ 405 با دریچه گاز برقی :

video
play-sharp-fill

 

 

همچنین ببینید :

[quote] ریمپ 405 زیمنس [/quote]

[quote] ریمپ ایسیو 405 اس ست [/quote]

[quote] ریمپ ecu پژو 405 برای کاهش مصرف سوخت [/quote]

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی 405 با برنامه ریزی ایسیو

 

رفع تاخیر دریچه گاز برقی ( دیرگاز خوردن خودرو )

در برهه ای از سال‌های اخیر در بسیاری از خودروهای تولید شده ایران ، دریچه گاز سیمی جای خود را به دریچه گازهای برقی داد که دارای مزایا و معایبی نسبت به دریچه‌های گاز سیمی قدیمی بود. در نهایت دریچه گاز سیمی به خودروها بازگشت.

در چه خودرو هایی دریچه گاز برقی وجود دارد ؟ لیست خودروهای حاوی دریچه گاز برقی :

در چه خودرو های دریچه گاز برقی وجود دارد ؟

خودرو های دارای دریچه گاز برقی

 

چرا دریچه گاز برقی بر روی خودرو استفاده شد ؟
دريچه گاز برقی به دليل امکان كنترل دقيق‌تر ميزان هواي ورودي به موتور، نسبت به دريچه گاز مكانيكی برتری داشت . همچنين با استفاده از اين مكانيزم، امكان استفاده از قابليت‌هاي كنترل و فناوري‌هاي پيشرفته مديريت موتور و خودرو ممكن مي‌گردد و در نتيجه راندمان و كارايي موتور بيشتر خواهد بود. از ديگر مزاياي استفاده از اين نوع دريچه گاز، تنظيم و برنامه‌ريزي كنترل تغيير دريچه گاز بر اساس نياز مشتري و استراتژي تعريف‌شده براي موتور مي‌باشد؛ بنابراين مي‌توان از يک نوع دريچه گاز براي موتورهاي مختلف با استراتژي‌هاي گوناگون استفاده کرد. اما مهم‌ترين برتری دريچه گازبرقي نسبت به نوع مکانيکي، کاهش مصرف سوخت و آلودگي است. در طول چرخه کاري موتور يکي از مواردي که بيشترين مصرف سوخت و توليد آلاينده‌ها در خودرو صورت مي‌گيرد، زماني است که راننده به طور ناگهاني بر پدال گاز فشار مي‌آورد. در دريچه گاز مکانيکي دستور راننده به طور کامل اجرا و به دريچه گاز منتقل مي‌شود كه در اين شرايط نسبت سوخت و هوا مي‌تواند از حالت بهينه خارج شده و ميزان مصرف سوخت و آلاينده‌ها افزايش يابد. اما در دريچه گاز برقي تغييرات ناگهاني دريچه گاز توسط ایسیو کاهش يافته و به تغيير ملايم‌ تر دريچه گاز تبديل مي‌شود و بدين ترتيب ميزان مصرف سوخت و آلاينده‌ها کاهش مي‌يابد.

چرا رانندگان از دریچه گاز برقی ناراضی هستند ؟

در برخي موارد راننده‌ها ، از موتورهای مجهز به دريچه گاز برقي، به دليل کاهش حس رانندگی اسپرت و گاها کاهش شتاب خودرو شکايت دارند.


از معایب اصلی دریچه گاز های برقی ، تاخیر در عملکرد آن است. بدان معنی که میان فشردن پدال گاز توسط راننده و باز شدن دریچه گاز اختلاف زمانی محسوسی وجود دارد که در شتاب گیری اولیه تاثیر منفی شدیدی می‌گذارد و همچنین در هنگام رانندگی در سطوح شیب‌دار این تاخیر واقعاً راننده را آزار می‌دهد و اجازه شتاب‌گیری مناسب به خودرو را نمی‌دهد.
در تعمیرگاه کاراک به صورت علمی‌ این مشکل در خودروها برطرف میگردد . در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها سیمی است، به محض فشردن پدال مستقیماً دریچه گاز نیز همزمان شروع به باز شدن می‌نماید. ولی در دریچه‌های برقی بعد از آن که پدال گاز فشرده می‌شود، موقعیت آن توسط سنسور پدال گاز به ایسیو ارسال می‌گردد و ECU با تغییر آن ، مقدار اصلاح شده‌ای را به دریچه گاز برای باز شدن ارسال می‌کند. در داخل برنامه هر ایسیو یک نمودار برای تبدیل موقعیت پدال به موقعیت دریچه گاز وجود دارد که در هر خودرویی متفاوت می‌باشد. این نمودار به هیچ عنوان خطی نبوده و به همین علت است که به ازای فشردن پدال گاز احساس می‌کنید که دریچه گاز کمتر از حد انتظار شما باز می‌شود و لذا خودرو شتاب مناسبی نمی‌گیرد.

 

در ایسیو Bosch ME7.4.4 و Bosch ME17 در موقعیت‌های پدال کمتر از ۴۰ % ، مقدار فرمان ارسالی از جانب ای سی یو به دریچه گاز کمتر بوده (حدوداً ۱۰ درصد) و این سبب می‌شود که پدال گاز کمتر و با نرخ و سرعت کمتری شروع به باز شدن نماید و این همان احساس تاخیری است که راننده در رانندگی لمس می نماید. کاراک برای رفع مشکل یک راه حل بسیار عالی دارد و ان تغییر برنامه این ecu هاست

در این روش بدون تغییر سخت افزاری در خودرو ، با یک روش حرفه‌ای ، نه تنها کپ اولیه و تاخیر دریچه گاز کاملاً بر طرف می‌گردد بلکه شتاب خودرو به طور محسوسی افزایش می‌یابد.