[box]

سومین مرحله از مسابقات رالی 2019 ، به شهر لئون در کشور مکزیک مکزیک رسید. رالی 2019 مکزیک در پیستی  با طول ۳۱۳/۸۷ کیلومتر طی ۲‍۱ مرحله در مسیر شنی و البته با مناظر دیدنی و به همراه ارتفاعات،دره ها ،پیج ها و جاده های باریک در این شهر برگزار شد.

[/box]

 

رالی ۲۰۱۹ مکزیک 

مرحله ی سوم رالی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ به کشور مکزیک و شهر لئون رسید.که مرحله ی متفاوتی از اغاز فصل جدید است.پس از اتمام مراحل اول و دوم در اروپا با اب و هوای زمستانی و سرد و دمای زیر صفر درجه، مرحله ی سوم رقابت ها به منطقه گرم امریکای شمالی با دمای نزدیک به ۳۰ درجه رسید.رالی مکزیک با طول ۳۱۳/۸۷ کیلومتر طی ۲‍۱ مرحله در مسیر شنی و البته با مناظر دیدنی و به همراه ارتفاعات،دره ها ،پیج ها و جاده های باریک در این شهر برگزار می شود.

 

رالی مکزیک

رالی ۲۰۱۹ مکزیک

چالش مهم این مرحله علاوه بر دمای ۳۰ درجه و فشار وارد بر موتور ها وسیستم انتقال قدرت خودروها ،مسئله ی صعود به ارتفاعات بیش از ۲۷۰۰ متری بوده که تنفس موتور ها را نیز دچار مشکل می کرد.به طوری که راندمان موتور ها  در هوای رقیق این مرحله تا ۲۰ درصد کاهش می یابد.

 

قهرمانی سباستین اوجیر

سباستین اوجیر(و جولین اینگراسیا  از سیتروئن) به عنوان مدافع عنوان قهرمانی(۲۰۱۸ مکزیک) و اوت تاناک (و مارتین جاروجا از تویوتا) به عنوان صدر نشین جدول رده بندی فصل جدید، رقابت اصلی را در کنار سایر مدعیان از جمله تری نیوویل و الفاین ایوانز برای برتری در رالی مکزیک اغاز کردند.

قهرمانی اوجیر

سباستین-اوجیر

رقابت مدعیان با  یکدیگر  و چالش گرما و ارتفاع بالای بخشی از مراحل ، بعلاوه مشکلات فنی باعث رقابت نزدیکی بین رانندگان و تیم ها شد.طوری که فشار بالای مسابقات منجر به عقب ماندگی زمانی زیاد اوت تاناک از سایر مدعیان شد.اما اشتباه الفاین ایوانز و جریمه ی ۱۰ ثانیه ای او باعث شد تاناک به بالای جدول برسد.

 

ضعف فنی هیوندا

تیم هیوندای با وجود شروع خوب رانندگانش ، به علت مشکلات فنی در طول مسیر جایگاه خود را از دست داد. اندریاس میکلسن (و اندرس جاگراملند ارز هیوندای) به علت مشکل در سیستم تعلیق مجبور به کنارگیری شدند.همچنین دنی سورد  و نیکولاس گیلسول از هیوندای بهترین نتیجه را باقرار گرفتن در جایگاه چهارم،در هیوندای کسب کردند.

تیموسانین و مارکو سالمینن ازفوردنیز پس از تصادف از دور مسابقات خارج شدند.

 

تاناک

اوت تاناک

درنهایت سباستین اوجیر و جولین اینگراسیا از سیتروئن با دفاع از عنوان قهرمانی خود در جایگاه اول قرار گرفتند و اوت تاناک و مارتین جاروجا از تویوتا ـ با اشتباه مشکوک الفین ایوانزـ به جایگاه دوم رسیدند.البته صدر جدول مسابقات فصل را به همراه تویوتا  از دست ندادند و الفین ایوانز و اسکات مارتین از فورد ، سوم شدند.

شایان توجه است که  برنده ی   مرحله ی قدرت رالی مکزیک نیز سباستین اوجیر و جولین اینگراسیا از سیتروئن بودند.