Last Updated on سپتامبر 3, 2019 by admin

ریمپ خودرو های مسابقاتی با هدف افزایش شتاب و بهینه سازی حرکتی در مرکز ریمپ انجام میشود. این خودروها قطعات افزودنی دارند و بر اساس همین قطعات ریمپ منحصر به فرد نیز دارند، به این صورت متناسب با هر قطعه تغییرات نرم افزاری نیز داده میشود. تاریخ انتشار  11 خرداد 1398

از جمله قطعاتی که در این خودرو ها نصب میگردد و میزان تقویتی که به خودرو میدهند در لیست زیر آمده است :

1. کیت مکش : 3%

 تقویت خودرو با کیت مکش

کیت مکش و تقویت خودرو

با استفاده از فیلتر های مرغوب اسپورت جهت ورود هوای خنک کاری میکنید تا موتور با کمبود اکسیژن مواجه نبوده و همچنین با خنک بودن هوای ورودی و کاهش حجم آن، مقدار هوای بیشتری وارد موتور شود.

2. هدرز شرکتی : 5%

ریمپ با هدرز

تقویت خودرو با هدرز

تقویت با هدرز

استفاده از هدرز باعث میشود تا مانعی برای بهبود عملکرد موتور نداشته باشیم. هدرز یک سری لوله های خروجی دود می باشد که جایگزین منیفولد دود شده و خروج دود از موتور را راحتتر و در زمان کمتری انجام می شود. برای لحظه ای سوپاپ دود و سوپاپ ورودی سوخت با هم باز می باشند که در این لحظه هدرز با ایجاد حالت مکش در پشت سوپاپ خروجی، منجر به مکش بهتر مخلوط سوخت و هوا به داخل سیلندر می شود.

3. تقویت کوئل : 1%

4. میل لنگ : 3%

5. میل سوپاپ : 3%

میل سوپاپ وریمپ و تقویت خودرو

میل سوپاپ و ریمپ و تقویت خودرو

تقویت میل سوپاپ

میل سوپاپ ها در بالای سیلندر قرار دارند و به وسیله تسمه تایم یا زنجیر تایم به همراه میل لنگ می چرخد. میل سوپاپ وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ های ورودی سوخت و خروجی دود را بر عهده دارد. زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها و خصوصا مدت زمان باز بودن هر سوپاپ را با تغییر میل سوپاپ می توان تغییر داد.

میل سوپاپ بطور کلی دارای 3 مشخصه اصلی می باشد که به ترتیب زیر می باشد:

duration :
مدت زمان بسته بودن سوپاپ ها، بر حسب درجه می باشد که با افزایش آن نسبت به حالت فابریک توان خروجی موتور افزایش می یابد.

overlap :
مدت زمانی که از باز شدن دریچه ورودی سوخت تا زمان بسته شدن دریچه دود (یک سیکل موتور) بوده که با افزایش آن نیز بازدهی بیشتری خواهیم داشت.

lift :
میزان باز شدن سوپاپ، هر چه بیشتر سوپاپ باز شود عدد بزرگتر بوده و ورود و خروج بهتری خواهیم داشت که البته نیاز به محاسبات بر اساس نوع خودرو و برخی پارامتر های دیگر دارد. در صورت عدم اطلاع دقیق و استفاده بدون مطالعه از یک میل سوپاپ ممکن از سوپاپ بیش از حد باز شده و به پیستون برخورد کرده و باعث صدمه به موتور شود.

ریمپ ECU :

با تعویض میل سوپاپ نیاز به ریمپ ایسیو نیز می باشد تا میزان ترکیب سوخت و هوا متناسب وضعیت موتور باشد، ریمپ به منظور اصلاح در برنامه ریزی میزان مخلوط سوخت و هوا می باشد. vdl\

 

6. ورودی سوپاپ شیپوری : 5%

ورودی هوای شیپوری موتور

ورودی هوای شیپوری موتور

7. پیستون کله قندی : 3%

8. وایر و شمع سوزنی : 3%

9. لاستیک مناسب : 1%

10. پوشش نانو سرامیک : 0.05%

11. سوخت با عدد اوکتان بالا : 3%

12. فلایویل : 1%

سبک شدن فلایویل را به شدت توصیه می کنیم زیرا باعث کاهش اتلاف نیرو می شود. در واقع وزن زیاد فلایویل در حالت فابریک خود نیازمند اتلاف انرژی جهت چرخش آن خصوصا در دور های پایین و شروع حرکت می باشد که با تعویض آن با نمونه آلومینیومی، به مراتب شتاب گیری بهتری خواهیم داشت.

ریمپ ecu مخصوص ریس

ریمپ ایسیو مخصوص ریس

12. نیترو یا نایتروی اکساید: 10%

که یکی از مکمل های کمک احتراق است.یک سوخت نیست .نایتروس اکساید از یک اتم اکسیژن و دو اتم نیتروژن تشکیل شده که در دمای احتراق وکار موتور اتم اکسیژن با مخلوط سوخت وهوا اضافه می شود و احتراقی قدرت مند تررا به همراه می آورد جالبی تمام گاز ها این است که زمانی که با فشار به مایع تبدیل می شوند ودوباره از مایع به گاز بر می گر دند دمای پاینی رو ایجاد می کنند که برای جلو گیری از احتراق مخرب نیزمفید است البته در زمان های قدیم از این گاز برای بیهوشی استفاده می شوده  به این شکل که اگر این گاز را د مجاورت اکسیزن مشخصی قرار دهید گاز بی هو شی را می سازد البته به این گاز (گاز خنده) آور نیز می گویند.

چندین شرکت در دنیا این سیستم را تولید میکنند دو شرکت معروف nos و venovus

13. توربو شارژر 30%

14. ریمپ : ریمپ ecu استیج 3 برابر 25% تقویت را فراهم میکند

پس در مجموع 95% تقویت فراهم میگردد و برای مثال انتظار میرود صفر تا صد پژو 206 که 12 ثانیه است به  6.3 ثانیه کاهش پیدا کند

ریمپ مخصوص ریسینگ

ریمپ ای سی یو مخصوص ریسینگ