Last Updated on آگوست 31, 2023 by mohamadi

ریمپ ایسیو یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکلات و اصلاحاتی است که تحت کنترل ایسیو اتومبیل شما هستند . رفع کپ تیبا و رفع خطا کاتالیست تیبا ، یکی از اقداماتی است که با حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا به وسیله ریمپ ایسیو ، قابل انجام است . اگر چراغ چک تیبا شما روشن شده است ، اگر شتاب خودرویتان کاهش یافته است و اگر با مشکل خطا کاتالیست مواجه شده اید، همین امروز به کاراک بیایید تا مشکل تیبا شما را رفع کنیم.

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

سنسور دوم اکسیژن چیست ؟

در بعضی از خودروها دو سنسور اکسیژن در مسیر دود خروجی موتور استفاده شده است. (تمام خودروهای چینی مدل 92 به بالا 2سنسور اکسیژن دارند.) که یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیست معمولا روی مانیفولد دود و دیگری بعد از کاتالیست قرار می گیرند که سنسور اکسیژن دومی ( پائین دست ) جهت کنترل عملکرد کاتالیست مورد استفاده قرار گرفته است . خطا سنسور دوم اکسیژن مشکلات متعددی در خودرو تیبا به وجود می آورد؛ با حذف سنسور دوم اکسیژن خودرو تیبا می توانید این مشکلات را رفع کنید.

افزایش شتاب با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن لامبدا

سنسور دوم اکسیژن لامبدا

 

چرا حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا را انجام دهیم؟ 

خرابی و یا خطا در سنسور دوم اکسیژن تیبا موجب ارسال سیگنال های غلط به ایسیو می شود و می تواند عملکرد خودرو را دچار مشکلات جدی نماید. خطا سنسور دوم اکسیژن در تیبا می تواند شتاب خودرو را ضعیف کند، خودرو دچار کپ اولیه و ثانویه می شود، چراغ چک اتومبیل روشن می گردد. همچنین خطا کاتالیست یکی از مشکلات رایج در خودرو است که سبب سنسور دوم اکسیژن به وقوع می پیوندد. زمانی که برای تقویت خودرویتان هدرز نصب می کنید، سنسور دوم اکسیژن تیبا به ایسیو سیگنالهایی ارسال می کند که موجب خطا کاتالیست می شود .

با ریمپ ecu و برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تیبا سبب افزایش شتاب تیبا و افزایش گاز این ماشین حاصل می شود.  با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تغییر محسوسی در قدرت اولیه و ثانویه موتور دیده می شود به این صورت که دور گرفتن خودرو در لحظات اولیه توسط راننده حس میگردد.

 

حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا _ ریمپ ایسیو تیبا

ریمپ ایسیو تیبا

حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا در کاراک

یکی از خدمات ربمپ برای تیبا برنامه ریزی کاتالیست و یا حذف سنسور دوم اکسیژن است که سبب افزایش گاز tiba و حذف چراغ چک بدلیل خطای سنسور اکسیژن دوم می شود. کاراک موفق شده افزایش شتاب تیبا  را با روش های مختلفی انجام دهد که یکی از روش های افزایش گاز ماشین با برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن امکان پذیر است. تیبا هایی که ایسیو بوش دارند را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب رساند. افزایش شتاب و قدرت خودرو ایکس 33 چشمگیر است و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ کرده اند، نتیجه رضایت بخش بوده است . حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودرو تیبا دچار خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن می شود ، در دستور کار قرار می گیرد.

 

روش ها و دلایل حذف خطای کاتالیست

  1. خرابی کاتالیزور و تعویض آن
  2. خرابی سنسور اکسیژن ( دوم ) و تعویض سنسور دوم اکسیژن
  3. خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور دوم اکسیژن tiba از ecu ( نرم افزاری )

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

با برنامه ریزی اصولی سنسور دوم اکسیژن تیبا در مرکز کاراک به شتاب قابل توجهی دست پیدا میکنیم، برای ریمپ ایسیو تیبا فرم زیر را پر نمایید :

فرم درخواست حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا 

 

 

 سنسور اکسیژن تیبا چه وظیفه ای دارد ؟

سنسور اکسیژن تیبا که با نام سنسور O2 نیز شناخته می‌شود، جزء حیاتی سیستم مدیریت موتور خودرو است. نقش اصلی آن اندازه گیری میزان اکسیژن در گازهای خروجی از موتور است. با نظارت مداوم بر سطح اکسیژن، سنسور اکسیژن تعیین می کند که آیا مخلوط هوا و سوخت بسیار غنی است (سوخت اضافی) یا خیلی رقیق است (سوخت ناکافی). سپس این اطلاعات به واحد کنترل موتور (ECU) ارسال می‌شود تا تزریق سوخت و زمان جرقه‌زنی را برای عملکرد بهینه موتور و کنترل آلاینده‌ها تنظیم کند.

علاوه بر این، سنسور اکسیژن به ارزیابی کارایی مبدل کاتالیزوری، یکی دیگر از اجزای مهم کنترل انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. سطح اکسیژن را قبل و بعد از مبدل کاتالیزوری اندازه گیری می کند و به ECU اجازه می دهد تا عملکرد مبدل را در کاهش آلاینده های مضر ارزیابی کند.

سنسور اکسیژن با به حداقل رساندن تولید آلاینده هایی مانند مونوکسید کربن (CO)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و هیدروکربن های نسوخته (HC) نقش حیاتی در کنترل انتشار گازهای گلخانه ای ایفا می کند.

 

هزینه برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تیبا 

  1. تعویض کاتالیزور حدود 1.200.000 تومان
  2. تعویض سنسور اکسیژن 460.000
  3. برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن تیبا از طریق نرم افزار 350.000