Last Updated on ژانویه 29, 2024 by mohamadi
یکی از متداول ترین مشکلاتی که رانندگان خودرو با آن سر و کار دارند ، سر و صدای اضافی خودرو است که تمرکز آن ها را برهم زده و اسباب آزار را فراهم می کند . از جمله این خودرو ها MVM 550 و MVM 530 می باشد که ممکن است سر و صدا از قسمت های مختلفی نظیر درب ، داشبورد ، سقف و یا ستون اتاق به گوش برسد ، برای آنکه از شر این صدا ها خلاص شوید به شما صداگیری ماشینتان را پیشنهاد می کنیم و برای صداگیری MVM 550 و صداگیری MVM 530 ، بهترین انتخاب شمامرکز کاراک می باشد .
- چرا خودرو MVM 550 و خودرو MVM 530 به صدا می افتد ؟
- صداگیری MVM 550 در مرکز کاراک
- ویدیو صداگیری mvm 550
- مراحل صداگیری MVM 550
- لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
- بررسی MVM 530 و MVM 550
چرا خودرو MVM 550 و خودرو MVM 530 به صدا می افتد ؟
1)صدای تق تق صدای
مطالب مرتبط : تعمیرات برقی ام وی ام 550
2) سنگ زنی و چرخیدن
3) صدای خش خش
صدای خش خش از زیر کاپوت نشان می دهد که نشتی مایع به قسمت داغ موتور می رسد، مانند نشت مایع خنک کننده رادیاتور روی بلوک موتور یا منیفولد اگزوز. اگر صدای خش خش هنگام شتاب گرفت خودرو MVM 530 اتفاق می افتد، می تواند به علت نشت خلاء از یکی از شیلنگ های کوچک اطراف ورودی هوای موتور باشد.
مطالب پیشنهادی : ریمپ ایسیو ام وی ام 550 برای بهبود عملکرد خودرو
صداگیری MVM 550 در مرکز کاراک
خودروهایی مثل MVM550 پس از ایجاد تحریم علیه ایران ، وارد شدند ولی از لحاظ کیفی و متریال ساخت در سطح پایینی قرار دارند با توجه به مطالب گفته شده و با توجه به نامطلوب بودن جاده ها در ایران ، خودروهایی نظیر ام وی ام در ایران سریع به صدا می افتند و این باعث آزار و اذیت سرنشینان خودرو می شود . پس از درک این نکته به ضرورت صداگیری یا رفع صدای خودرو پی می بریم .
به صدا آمدن داشبورد ام وی ام 550 فقط به علت تصادف نیست بلکه میتواند به علتهای دیگری از قبیل جاده های ناهموار و پستی و بلندیهای زیاد خیابان، سرما و گرمای هوا، نصب دزدگیر، نصب باند ، عوض کردن سایز رادیو و … باشد.
برای صداگیری قسمت های مختلف MVM530 ابتدا تمام قسمت هایی را که صدا می دهند در می آورند و سپس در تمام این قسمت ها عایق های صداگیر مختلف بسته به نوع عایق صوتی در خواستی مشتری ، به کار برده می شود و در صورت لق بودن یا شکسته بودن قطعاتی از خودرو ، آن قسمت ها سفت یا جایگزین می شوند و به عبارت دیگر یک کار حرفه ای بر روی قطعات مختلف خودرو انجام می شود .
توجه شود که کار صداگیری یک کار بسیار تخصصی و مهم است. گروه تیونینگ و صداگیری کاراک بیش از هزار نمونه کار مربوط به خودروهای مختلف داخلی و خارجی دارد پس سعی نکنید این کار را خودتان در خانه انجام دهید زیرا ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به خودروی خود بزنید .
در تعمیرگاه صداگیری کاراک خدمات زیر برای اتومبیل صداگیری MVM 550 ارائه می شود :
- صداگیری کامل خودرو MVM 550 و MVM 530
- صداگیری داشبورد ام وی ام 550
- صداگیری رودری ام وی ام 550
- صداگیری ستون 530
- صداگیری طاقچه عقب MVM550
پیشنهاد می شود بخوانید : تیونینگ و اسپرتینگ حرفه ای خودرو
ویدیو صداگیری mvm 550
مراحل صداگیری MVM 530 و MVM 550
صداگیری MVM 530 و MVM 550 در مرکز تخصصی صداگیری ماشین کاراک به ترتیب زیر می باشد :
- در قدم اول خودرو شما در تعمیرگاه صداگیری کاراک به صورت دقیق و کاملا رایگان کارشناسی می شود تا منشا و علت اصلی صدا مشخص گردد .
- در مرحله بعد پس از عیب یابی ، هزینه صداگیری به شما اعلام می شود و در صورت رضایت متخصصین ما اقدام به صداگیری MVM 530 شما می نمایند .
- اگر علت سر و صدا در خودرو شما ، شکستگی پنل ها ، شل شدن پیچ ها و یا شل شدن قسمت های مختلف باشد که در هنگام رانندگی سبب تولید صدا می شود ، با صداگیری فابریکی در کاراک رفع می گردد .
- در صورتی که پس از صداگیری فابریکی همچنان شاهد صداهای متعدد در اتومبیل بودیم ، با صداگیری غیرفابریکی و با بکار گیری عایق های صوتی با کیفیت ، چسب ها و … اقدام به صداگیری MVM 550 و صداگیری MVM 530 می نماییم .
- در مرحله آخر خودرو شما توسط تکنسین کاراک تست می شود تا از نتیج خدمات دریافتی مطمئن شوید .
ارائه ضمانت نامه از بهترین کار هایی است که در کاراک به مشتریان داده می شود تا دریافت خدمات و نتیجه مطمئنی را تجربه کنند .
برای رزرو نوبت و ارتباط با مجموعه صداگیری کاراک ، فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما باشید :
درخواست صداگیری خودرو
لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043
بررسی MVM 530 و MVM 550
خودرو ام وی ام 530 در ایران از سال 1387 عرضه شد و به شکل گسترده ای به همراه شاسی بلند محبوب مدیران خودرو (X33) به مونتاژ و تولید انبوه رسید. پس از مدتی روند بومی سازی این خودرو توسط خودروساز ایرانی، سبب تولید نسخه های گاز سوز آن نیز شد. با توقف تولید 530 در سال 2010 نسخه ی بهبود یافته آن با تفاوت هایی در سیستم انتقال قدرت و شکل ظاهری به بازار ایران و جهان عرضه شد.
این اصلاح جدید که محصول سال 2011 چری است، ام وی ام 550 یا E5 نام گرفت. تغییر در گیربکس و اندکی در مصرف سوخت از تفاوت های دو نسخه بود. خط تولید E5 یا ام وی ام 550 نیز در سال 2014 تعطیل شد.
تفاوت های MVM550 و MVM530
mvm550 به علت آنکه نسخه فیسلیفت و بهروزرسانی شده مدل mvm530 بهشمار میرود ، از ظاهر مدرن، زیبا و خوشایندتری بهره میبرد. چراغهای جلو، سپر و جلوپنجره ام وی ام 530 بسیار ساده طراحی شده و اثری از هیجان در این بخشها به چشم نمیخورد. چراغهای عقب نیز با حالتی غیرمنحنی، عمودی و کسلکننده در کنار درب صندوقعقب جا خوش کرده و چندان جذاب بهنظر نمیرسند.
نمای جلو و پشت ام وی ام 550 در مقایسه با مدل mvm 530 دستخوش تحولات شده و چهرهای بهمراتب دلپذیرتر و بانشاطتر از قبل را به نمایش گذاشته است. چراغها، جلوپنجره و همچنین سپرهای جلو و عقب، بخشهایی از 550 هستند که در مقایسه با ام وی ام 550 بهطور کامل تغییر کرده و از شمایل جذابتری برخوردارند. نمای کناری هر دو خودرو تقریبا مشابه است و بهغیراز چند مورد جزئی، شاهد تحول خاصی در این بخش نیستیم. با این تفاسیر مسلما هیچ شک و تردیدی در برتری طراحی ظاهری ام وی ام 550 در مقایسه با 530 وجود نخواهد داشت.
مقایسه فنی
در ادامه مقایسه ام وی ام 530 با 550 به بررسی بخش فنی میرسیم. هر دو مدل ام وی ام 530 و 550 از یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 2 لیتر مجهز هستند که تفاوت اندکی در مقدار نیروی تولیدی این دو خودرو دیده میشود.
بنابراین قابلیتهای دینامیکی و فنی نسخههای دستی هر دو خودرو تفاوتی با یکدیگر ندارد، اما ام وی ام 550 اتوماتیک ازنظر شتاب و بیشینه سرعت، ضعیفتر از نسخههای دستی عمل میکند.
مشخصات فنی |
|
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1971 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه |
جعبه دنده | CVT |
شتاب 0 تا 100 | – |
حداکثر سرعت | 175 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1366 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4580 طول – 1760 عرض – 1483 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2600 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها |
|
حجم باک | 50 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
درج دیدگاه