Last Updated on دسامبر 6, 2020 by admin
مردم با عباراتی از قبیل دیر روشن شدن خودرو ، مشکل روشن شدن اول صبح ، دیر استارت خوردن ، چندین بار استارت خوردن بدنبال رفع مشکل خودرو خود میگردند که در تعمیرگاه کاراک با نام اصلاح سرد از آن نام برده میشود. این مشکل در بسیاری از خودرو ها دیده میشود :
206 تیپ 2 مدل 89 تا 90
206 تیپ 5 مدل 87 تا 98
اچ سی کراس ها
سمند ها و….
این مشکل توسط برنامه نویسی ایسیو خودرو ( ریمپ ) حل می گردد و شما میتوانید برای درخواست تعمیرات فرم زیر را پر نمایید :
دلایل زیادی برای این مشکل ذکر شده است که از قرار زیر هستند :
مشکلی در خودرو وجود دارد که با ادامه استارت زدن مشکل بیشتر خواهد شد چون فشار اضافی بر روی استارت و باطری وارد می شود که در نهایت به خالی شدن شارژ باطری می انجامد , بنابراین هزینه تعمیر نیز احتمالا بیشتر خواهد شد.
علت های روشن نشدن خودرو در اوایل صبح
روشن نشدن و یا دیر روشن شدن خودرو به ده ها دلیل مختلف میتواند بستگی داشته باشد. اما در اینجا تعدادی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن خودرو را بررسی کرده و آن ها را لیست میکنیم:
عدم رسیدن بنزین به موتور
از اصلی ترین دلایل روشن نشدن خودرو می تواند عدم رسیدن بنزین به موتور خودرو باشد. این مشکل ممکن است به یکی از دلایل زیر ایجاد گردد:
- کارکرد ناصحیح پمپ بنزین
- خالی بودن باک بنزین
- عمل کردن کلید مخصوص قطع کن بنزین
- خرابی در سنسور موقعیت میل سوپاپ
- عدم رد شدن بنزین از صافی بنزین به دلیل کثیفی صافی
- عدم کارکرد صحیح سیستم پاشش سوخت یا انژکتور
سوخت داخل باک به عنوان خنک کننده پمپ سوخت هم عمل می کند. اگر با سوخت کم از خودرو کار بکشید، پمپ مقداری هوا به داخل می مکد، در نتیجه گرم شده و خیلی زود دچار ایراد می شود. همواره نیم نگاهی به آمپر سوخت خودروتان داشته باشید. اگر سیستم سوخت رسانی خودرو دچار گرفتگی شده باشد، سوختی به سمت پیشرانه جاری نخواهد شد، بدین ترتیب خودرو روشن نمی شود. این اشکال به دلیل اشکال در فیلترینگ سوخت رخ می دهد، چون ذرات معلق درون سوخت بخوبی از آن جدا نمی شوند و به مرور رسوبات درون آنها موجب گرفتگی مجراهای انتقال سوخت می شود. فیلتر سوخت در خودروهای جدید ، درون مخزن سوخت قرار دارد و عمر مفید معمول آن ها به 150 هزار کیلومتر می رسد. انژکتور کثیف را هم میتوان از جمله عوامل منجر به روشن نشدن خودرو دانست.
هوای سرد می تواند مشکلات سوخت به وجود بیاورد : اگر هرگونه آب در لوله ها و مسیر سوخت وجود داشته باشد ( نباید آب وجود داشته باشد، ولی اگر به هر دلیلی وجود داشته باشد) دمای زیر صفر درجه می تواند باعث یخ زدن آب شود و مسیر حرکت سوخت را مسدود می کند. این اتفاق بیشتر در شرایطی که لوله های سیستم سوخت رسانی نازک باشد و به راحتی توسط یخ مسدود شود اتفاق می افتد.
روغن موتور نیز سرما را دوست ندارد
در هوای سرد، روغن موتور به خوبی به جریان در نمیاید، بنابراین قطعات متحرک موتور به سختی حرکت می کنند. این به معنی است که باتری خودرو( که در سرما بد کار می کند) در واقع باید کار بیشتری انجام دهد تا موتور را به حرکت در بیاورد.
نرسیدن برق به شمع ها
اگر شمع ها جرقه زنی صحیحی نداشته باشند، در نتیجه سیستم احتراق خودرو با مشکل مواجه شده و باعث روشن نشدن خودرو می گردد. خرابی در کویل، وایر و خود شمع ها می تواند دلیلی بر روشن نشدن خودرو باشد. بدون احتراق و جرقه حاصله توسط شمع، خودرو روشن نخواهد شد. در صورتی که شمع یا کویل خراب تعویض نشوند خودرو روشن نخواهد شد. جرقهها باید در زمان و با ولتاژ مناسب صورت بگیرند تا مرحله احتراق ایجاد و خودرو روشن شود. شمعی که ایراد پیدا کند، با تاثیر منفی که بر عملکرد خودرو باقی میگذارد قابل تشخیص است.
خرابی در سنسور دور موتور
اگر سنسور دور موتور خراب شده باشد یا نوک آن کثیف شده باشد، شما دیگر قادر به روشن نمودن خودروی خود نخواهید بود.
گیر کردن استپر
اگر این قطعه به درستی نتواند وظیفه خود را انجام دهد، آنگاه قادر به روشن نمودن خودرو نخواهیم بود. گیر کردن این قطعه باعث روشن نشدن خودرو خواهد شد.
تنظیم نبودن یا خرابی سوییج کلاچ
اگر در حال استارت زدن باشید و پس از چرخاندن کلید چراغ های پشت آمپر روشن نشدند احتمالا مشکلی در رابطه با سوییچ احتراق، سوییچ کلاچ یا سوییچ پارک در خودروهای گیربکس اتومات، سلونوئید (سیم پیچ استوانه ای برای ایجاد میدان مغناطیسی) استارتر ماشین و یا ایرادی در سیم کشی های مربوط به چرخه استارت خوردن خودرو وجود دارد. برای استارت خوردن پدال کلاچ باید فشرده یا اینکه گیربکس خودرو در حالت پارک قرار داده شود؛ بنابراین اگر سوییچ مربوطه به خوبی تنظیم نشده باشد خودرو روشن نمی شود.
اشکال در فشنگی آب
این مورد در زمانی رخ می دهد که فشنگی آب به درستی نتواند وظیفه خود را انجام دهد و گزارشات اشتباه به ECU بفرستد. برای اطمینان از خرابی این قطعه باید با دیاگ زدن دمای آب را اندازه گرفت. اگر دمای آب ۴۰- و یا ۲۱۰+ را نشان دهد، این قطعه ایراد داشته و موتور خودرو روشن نخواهد شد. چرا که برای ECU تعریف شده است که در این دما، نباید موتور خودرو روشن شود.
استارتر یا سلونویید خراب
برخی اوقات خودرو استارت نمی خورد اما صدایی کوبشی و جرقه مانند به گوش می رسد. این صدا ناشی از فعال شدن و غیر فعال شدن مداوم سلونویید است. البته خراب بودن سلونوئید تنها عامل ایجاد مشکل در استارتر نیست. دنده ، بوشینگ و قطعات متحرک می توانند ایراد پیدا کنند و باعث روشن نشدن خودرو شوند. راه تشخیص این مورد روشن بودن چراغ ها در هنگام خاموش بودن خودرو و کم نور بودنشان در هنگام خاموشی خودروست. در صورت وقوع چنین مشکلی احتمالاً سیستم استارتر خودرو شما نیاز به تعویض یا تعمیر خواهد داشت.
باطری : باتری خوابیده یا ضعیف شده است
- اتصالات ضعیف در پایانه های باتری اکثر رانندگان با خوردگی ها و رسوبات حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی روی باتری مواجه شده اند. این رسوبات می توانند باعث ضعیف شدن اتصالات در پایانه های باتری شوند. البته حتی باتری های تمیز هم در طول زمان عمرشان رو به افول می رود. battry craps
- یکی دیگر از دلایل روشن نشدن خودرو می تواند به علت عدم کارکرد صحیح و یا ضعیف بودن باتری باشد. در این حالت خودرو ضعیف استارت می خورد و یا به طور کلی استارت نخواهد خورد. خالی بودن باتری می تواند باعث عدم استارت خوردن و روشن شدن خودرو گردد. نوعی از تخلیه باتری وجود دارد که به آن تخلیه پارازیتی می گویند. هنگامی که خودروی خود را خاموش می کنید برخی از اجزای کامپیوتری مثل ساعت یا دزدگیر برای فعالیت و ذخیره یک سری اطلاعات، مانند انگل از انرژی باتری استفاده می کنند. تخلیه پارازیتی از آنجایی که ناچیز است با رانندگی روزانه به راحتی جبران می شود. اما اگر خودرو گوشه ای افتاده باشد و به ندرت از آن استفاده شود، در طول مدت باتری آن تخلیه یا به اصطلاح می خوابد و تنها راهکار تعویضش خواهد بود. روشن گذاشتن چراغ های خودرو هنگامی که کاری با آن ندارید به تخلیه هرچه سریعتر باتری منجر خواهند شد.
خرابی ECU
این قطعه که به کامپیوتر خودرو نیز نامیده میشود، در صورت خرابی و یا عدم کارکرد صحیح ، باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای در خودرو خواهد شد. به عنوان مثال قطع شدن منبع تغذیه و عدم رسیدن برق به این قطعه موجب روشن نشدن خودرو خواهد گردید.
خرابی در سیستم های امنیتی و افتادن خطای موقت در آن
کلید و سوییچ هر خودرو طوری برنامه ریزی شده اند که تنها با همان خودرو کار کند، درست مثل اثر انگشت هر فرد. اما مانند هر قطعه الکترونیکی برنامه ریزی کلیدها می تواند دچار ایراد یا به اصطلاح باگ شود. بروز این باگ ها می توانند سیستم امنیتی خودرو را دچار سردرگمی کرده و از روشن شدن خودرو جلوگیری کنند. حتی کلیدهای هوشمند امروزی، که با فشردن دکمه ای قادرند خودرو را روشن کنند، می توانند دچار این قبیل مشکلات شوند؛ لذا همواره دقت کنید تا از کلید و سوییچ زمین نیوفتد
مواردی که در بالا ذکر گردید، جزو اصلی ترین دلایل روشن نشدن موتور خودرو می باشند.
به طور خلاصه علل مشکل روشن نشدن خودرو میتواند موارد ذیل باشد
1 – ضعیف بودن باطری
2 – نقص در سیستم استارت
3- اشکال در سیستم برق و سیم کشی
4- مسدود بودن لوله ها و سیستم سوخت رسانی
5- نیم سوز بودن و یا سوختن کامل پمپ بنزین
6- پاره شدن تسمه تایم
اگر باتری ها و روغن موتور از هوای سرد خوششان نمی آید، آنها را گرم نگه دارید. می توانید خودرو را در پارکینگ پارک کنید. خودرو را زیر سایبان یا درخت یا کنار ساختمان ها پارک کنید. اگر شما به پارکینگ دسترسی ندارید، خودرو را در زیر یا کنار چیزهای بزرگ پارک کنید. دلیل این کار مربوط به قوانین فیزیک مربوط به گرمایش و سرمایش است. شب خودرو را زیر سایبان یا درختان بزرگ پارک کنید، با این کار صبح روز بعد خودرو چند درجه گرمتر از حالتی خواهد بود که آن را در محیط باز پارک کنید.
از یک گرم کن باتری استفاده کنید. این کار در هر شرایط آب و هوایی معمول و رایج است و گاهی اوقات ضروری است. با این کار باتری در تمام مدت شب گرم باقی می ماند. این گرم کن ها مجهز به گرم کن های برقی هستند. می توانید از گرم کن های برقی پلاگین استفاده کنید.
استفاده از روغن مناسب کتابچه ی راهنمای خودرو را بخوانید و بررسی کنید در شرایط سرد چه روغنی مناسب خودروی شما است.
چگونه باید خودرو را روشن کنیم؟ به سادگی سوییچ را بچرخانید تا خودرو روشن شود، اما اگر هوا به شدت سرد است بهتر است کمی بیشتر دقت کنید.
ابتدا تمام لوازم برقی داخل خودرو را خاموش کنید. این به معنی چراغ ها، بخاری، گرم کن شیشه ها و هرچیز دیگری شبیه اینها است. باتری خودرو باید تمام توانش را صرف به چرخش در آوردن موتور بکند.
سپس سوییچ را کمی بچرخانید، اگر موتور دور گرفت که خوب است. اگر دور نگرفت، سوییچ را دوباره بچرخانید اما دوباره آن را متوقف کنید. این کار باعث گرم شدن موتور می شود.
یک یا دو دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. ممکن است همه چیز خوب پیش نرود، بنابراین اگر خودرو در ابتدا روشن نشد آن را رها نکنید همچنین پشت سر هم استارت نزنید. ممکن است باتری خودروی شما به یک یا دو دقیقه زمان احتیاج داشته باشد تا بتواند روشن شود
موتور به آرامی می چرخد : اگر موتور خودرو استارت می خورد ولی صدای آن کم تر از حالت نرمال است و استارت ضعیف است، این اتفاق به دلیل باتری خودرو است. چیز دیگری که باید در صورت داشتن وسایل لازم بررسی کنید، کابل باتری و سرباتری است. سولفاته در سر باتری می تواند مانع انتقال جریان برق شود. اگر شما سولفاته مشاهده می کنید با یک برس سیمی آن را تمیز کنید. اگر کابل ها بر اثر سولفاته دچار مشکل شده اند آنها را تعویض کنید.
باتری به باتری کردن
وسایل مورد نیاز:
١-یک خودروی دیگر که به خوبی کار می کند.
٢-یک راننده ی دیگر.
٣-محافظ چشم.
٤-یک ست کابل های باتری.
اگر موتور خودرو به هیچ عنوان روشن نشد، و یا اینکه ضعیف روشن می شود در حالی که شما از تمام راه حل های دیگر استفاده کرده اید، شما احتیاج به باتری به باتری کردن دارید. در ادامه توضیح داده خواهد شد که چگونه این کار را به صورت ایمن انجام دهید.
مرحله ی اول: محافظ چشم را بپوشید. احتمال تماس اسید باتری با چشم کم است ولی اگر این اتفاق بیفتد آسیب دیدگی چشم جدی خواهد بود.
مرحله ی دوم: کابل های سالم و بدون نقص تهیه کنید. از کابل های فرسوده و زنگ زده استفاده نکنید.
مرحله ی سوم: خودرویی که به خوبی کار می کند را نزدیک خودروی ایراد دار پارک کنید که اتصال کابل ها راحت انجام شود.
مرحله ی چهارم: خودروی سالم را روشن کنید. در تمام مدت انجام باتری به باتری باید خودرو روشن باشد.
مرحله ی پنجم: کابل ها را با دقت وصل کنید.
-کابل مثبت ( قرمز رنگ ) را به پایانه ی مثبت خودروی از کار افتاده وصل کنید.
-انتهای دیگر کابل مثبت را به پایانه ی مثبت باطری خودروی روشن وصل کنید .
-کابل منفی (مشکی رنگ گاهی به رنگ سفید نیز است) را به پایانه ی منفی باتری سالم و فعال اتصال دهید.
-در نهایت، سر دیگر کابل مشکی را به خودروی از کار افتاده وصل کنید، اما دقت کنید که به پایانه ی باتری وصل نکنید! به جای این کار، کابل را به بنده ی موتور وصل کنید یا قسمت دیگری که فلزی باشد و رنگ نداشته باشد. این کار جلوی انفجار باتری را می گیرد.
مرحله ی ششم: اتصال ها را چک کنید. در داخل خودروی از کار افتاده برق خودرو را با چرخاندن سوییچ چک کنید( ولی خودرو را روشن نکنید.) چراغ های آمپرها باید روشن شوند. اگر روشن نمی شوند، گیره های کابل ها را حرکت دهید تا اتصال بهتر انجام شود. شما می توانید زمانی که در حال کار کردن با اتصالات و رفع ایرادات آن هستید، چراغ های جلو را روشن کنید. اگر چراغ ها روشن شوند یعنی اتصال به خوبی انجام شده است.
مرحله ی هفتم: در خودروی سالم با دور موتور ٢٠٠٠ دور در دقیقه بدون انجام هیچ کار دیگری برای چند دقیقه کمی گاز دهید.
مرحله ی هشتم: خودروی ایراد دار رو روشن کنید. حالا زمانی که دور موتور خودروی سالم بر روی ٢٠٠٠ دور در دقیقه است( شما به یک راننده ی دیگر احتیاج دارید) خودروی ایراد دار را روشن کنید.
مرحله ی نهم: اجازه دهید خودروی ایراد دار روشن بماند. زمانی که خودروی ایراد دار به نرمی کار می کند، آن را روشن رها کنید و کابل ها را برعکس کاری که در بالا ذکر شد قطع کنید.
مرحله ی دهم: خودرو را حداقل برای ٢٠ دقیقه روشن بگذارید. این کار بسیار مهم است زیرا باتری خودروی شما هنوز به خوبی شارژ نشده است. مطمئن شوید که خودرو برای حداقل ٢٠ دقیقه یا مسافت ٥ مایل رانندگی ( بیشتر بهتر است ) روشن بماند. زیرا اگر قبل از این کار خودرو را خاموش کنید هنگام روشن کردن آن دوباره با همین مشکل مواجه می شوید.
اخطار: هوای سرد فقط باتری را به صورت موقت دچار مشکل نمی کند، می تواند به باتری آسیب همیشگی وارد کند. بنابراین اگر یکبار مجبور به انجام باتری به باتری کردن شدید، باید از سلامت باتری خودرو مطمئن شوید و آن را چک کنید.
1. اگر موتور، با استارت زیاد روشن شده و سپس، دود سفید از اگزوز خارج می شود و موتور لرزش دارد، احتمالاً علت آن ورود آب به فضای احتراق است که خرابی واشر سرسیلندر دلیل آن است. یکی دیگر از نشانه های آن ورود روغن به آب رادیاتور است.
2. اگر موتور پس از استارت زدن زیاد روشن شده و سپس دود سیاه از اگزوز خارج می شود، علت زیاد بودن نسبت بنزین به هوا در فضای سیلندر است، دلیل آن می تواند یا خرابی سنسور دمای موتور و یا نشتی بنزین از انژکتورها باشد.
3. اگر موتور دیر روشن شده و سپس دود آبی از اگزوز خارج شود، علت نشتی روغن به محفظه احتراق است و دلیل آن خرابی کاسه نمد سوپاپها می باشد.
4. اگر موتور دیر روشن شده و هیچ دودی از اگزوز خارج نمی شود، دلیل آن می تواند نسبت کم بنزین به هوا در محفظه احتراق، خطای سنسور دمای موتور، ضعیف بودن جرقه شمع، خرابی شمع یا کوئل، پایین بودن تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر سوپاپها و یا نامرغوب بودن سوخت باشد.
5. گاهی تغییرات شدید آب و هوایی باعث می شود که موتور خودرو با استارت های مکرر روشن شود، این موضوع به تنظیمات سیستم سوخت رسانی و تامین هوای موتور مربوط می شود، زیرا ECU خودرو، بر اساس تنظیمات قبلی این ترکیب را برای موتور فراهم می کند.
دلیل اول: در سرما میزان تبخیر بنزین همانند دیگر مایعات کاهش پیدا میکند. از آنجایی که برای احتراق بنزین و روشن شدن موتور، ابتدا باید بنزین تبخیر شود، پس در هوای سرد این اتفاق با تاخیر روی میدهد. به همین دلیل است که در چنین شرایطی برخی افراد داخل موتور خودرو اتر اسپری میکنند؛ چرا که اتر زودتر از بنزین تبخیر میشود و در نتیجه احتراق زودتر اتفاق میافتد.
دلیل دوم: روغن موتور ساختاری همانند عسل یا شربت دارد و به همی دلیل در آب و هوای سرد غلظت آن بیشتر میشود. به همین دلیل هنگامی که در سرما میخواهید خودروی خود را روشن کنید، موتور باید روغن سرد را به گردش درآورد که همین موضوع، روشن شدن خودرو را با تاخیر مواجه میکند. برای اجتناب از این مسئله، استفاده از روغن موتورهای ترکیبی سفارش میشود.
دلیل سوم: سرما بر روی باتری خودرو نیز، تاثیر منفی میگذارد. در آب و هوای سرد واکنش های شیمیایی درون باتری کندتر انجام شده و در نتیجه تولید الکترون کاهش مییابد. با کاهش انرژی مورد نیاز برای استارت، موتور خودرو دیرتر روشن میشود.
عالی بود مرسی
در خدمتیم
بسیارعالی بود ممنون
سلام
سمند ef7 دارم صبح ها و زمان های که ماشین سرده ۲ و ۳ بار استارت می خوره تا روشن بشه بعدش هم تا ۲ الی ۵ دقیقه ریپ میزنه و ۳ کار می کنه و لرزش زیادی داره اما بعد از گرم شدن بی هیچ ایرادی کار میکنه؟
چندبار هم رفتم تنظیم موتور دیاگ زده و ایرادی نشون نمیده.
واشر سر سیلندر و شمع ها را هم عوض کردم.
لطفا راهنمایی کنید؟
تعمیرگاه کاراک : سلام ، لطفا تماس بگیرید
سلام ولا من ماشینم پارس هستش و صبح فقط روشن نمیشه وبعد از هل دادن وروشن کردن تا شب خوبه بعدش دوباره صبح روشن نمیشه….سنسور پاشش رو عوض کردم سنسور هوا …سوزن هارو تمیز کردم فشار بنزین عالیه شمع و وایر وکویل عالیه ولی صبح روشن نمیشه….ممنونم
تعمیرگاه کاراک : سلام موتورش چیه ؟
سلام منم این مشکلو دارم.شما فهمیدید مشکل از کجاست؟
سلام خدمت دوستان.ممنون میشم کمک کنید. بنده یک 405 2000 دارم مدتیه که صبحگاه میخوام استارت بزنم روشن نمیشه. بصورتی که پشت آمپر برق داره صدای وغ وغ میاد ولی استارت نمیخوره یا باید به استارت و اوتوماتیک استارت ضربه وارد بشه و بعدش باز هم باید چندین بارسویچ رو بچرخونم و نگه دارم تا استارت فعال بشه بردم باطری ساری زغال استارت رو عوض کردن و گفتن اتوماتیک هم مشکل نداره ولی بازم هم صبحها اذیت میکنه لطفا کمک کنید.
سلام ماشین من هم مزدا ۳۲۳هست همین مشگل رو داره صبح ها ۱۰بار استارت میزنم روشن نمیشه یکم دما میاد بالا روشن میشه و تا غروب دیگه تک استارت روشن تا فردا صبح والا کلافم کرده هرچی بگی هم عوض کردم فقط مونده سنسور سر میلنگ توروخدا فهمیدی به منم بگو
گاز سوزه؟
اگه گاز سوزه شب شیر گاز رو ببند و گاز داخل موتور رو خالی کن و با بنزین خاموش کن صبح روشن میشه
سلام داداش بلاخره ماشینتون عیبشو پیدا کردین که چرا در هوای سرد دیر روشن میشه ولا بنده دیگه خسته شدم از دس این مشکل اگه شما راهی پیدا کردین ب ما بگید صواب داره
سلام به تعمیرگاه مراجعه کنید
سلام ماشین منم مثل ماشین شماست اگر دلیلیش را پیدا کردین به منم اطلاع بدین بیزحمت
سلام.ماشین من هم دقیقا ایراد شما رو داره آیا شما علتش رد متوجه شدین؟
با سلام در تعمیرگاه کاراک این خدمت ارائه میگردد
با سلام بنده هم سمند ef7 دارم و عین همین مشکل را دارم می خواستم ببینم راهنمایی کارشناسان مشکل شما حل کرد؟ ممنون میشم اگر اطلاع بدهید
خیلی مفیدبو سپاس فراوان
اومدین کل مشکلاتی که ممکنه یه ماشین داشته باشه را ربط دادین به زیاد استارت خوردن.
یعنی اگه یه شخصی ماشینش زیاد استارت میخوره دم صبح با این همهمواردی که شما نوشتین. باید همه قطعات را عوض کنه فقط پوسته موتور را ننوشتین.
کممونده بنویسین کمبود باد لاستیک هم موجب زیاد استارت خوردن میشه
سلام عزیز ؛ ممنون از نظرتون ، ما تجربه های خودمون و همکاران رو جمع آوری کردیم
عمویی اینایی که این دوستان گفتن رو که همشو نباید روی یه ماشین اعمال کرد برای هرماشینی یک یا دومورد بیشتر نیست
باتشکر مطالب مفید بود برای روشن کردن ماشین در زمستان هم زمان بااستارت زدن اگر کلاج ماشین را هم بگیریم تا حدت فشار از روی استارت برداشته میشود چون بار اضافی گیربکس از گردش میللنگ برداشته میشود
باسلام ماشین من ۴۰۵ مدل ۸۷ درهوای سرد هرچی استارت بزنم روشن نمیشه با بکسل یا هل ک روشنش کنم لرزش زیادی داره علت این چی میتونه باشه؟
تعمیرگاه کاراک : این مورد علل وسیع الطیفی دارد ، لطفا جهت بررسی به تعمیرگاه مراجعه بفرمایید
اقا خییییلی دلیل ندشتین من ایسیو عوض کردم درست شد ..همین..چه خبره اخه این همه دلیل
باسلام بنده مکانیکم زمستونا صبح اگه ماشین دیر روشن بشه بجز مواردی که فرمودین ممکنه از تایم بد سوپاپها یا ورود روغن از ساق سوپاپ و در نهایت چرب کردن شمعها باشد یا استحلاک رینگهای پیستون و مکش ضعیف و تراکم کم بنزین جهت افجار در پیستون باشد با تشکرفراوان.
سلام ماشین من هم مزدا ۳۲۳هست همین مشگل رو داره صبح ها ۱۰بار استارت میزنم روشن نمیشه یکم دما میاد بالا روشن میشه و تا غروب دیگه تک استارت روشن تا فردا صبح والا کلافم کرده هرچی بگی هم عوض کردم فقط مونده سنسور سر میلنگ توروخدا فهمیدی به منم بگو
با سلام و عرض ادب خدمت شما.ببخشید بنده یک میتسوبیشی گالانت اتوماتیک دارم و اول صبح ها بعضی وقت ها بزور روشن میشه و خیلی اوقات بعد از چند استارت ماشین می خوابه و پمپ بنزین و وایر شمع همه چیزو چک کردم ولی باز درست نشد کاربراتور هم مشکل نداشته ولی بعد از چند استارت خیلی بزور از اگزوز دود سیاه میاد و بعضی از روز ها مثل امروز اصلا روشن نمی شد میشه بگید بنظر شما مشکل از چیه
تعمیرگاه کاراک : در زمینه خودرو شما ( میتسوبیشی گالانت ) تجربه ای نداریم
سلام 405 مدل 85 ماشین همیشه بعداز ده دقیقه خاموش بودن استارت زیاد میخوره ولی اگر خاموش کردی دوباره خواستی روشن کنی تک استارت روشن میشه شمع. وایر. انژکتور.. پمپ بنزین ریگلاتور فشار سوخت. شیم گیری. کویل. سنسور دور موتور دمای آب دمای هوای ورودی مپ چک شده کلافه شدم S..O.S لطفا
سلام قربان ، جهت مشاوره بهتر لطفا با مرکز کاراک تماس بگیرید ، اما ، آیا خطایی در سیستم کامپیوتر ثبت شده که با دیاگ نشان دهد ؟
سلام اقا کاراک اگه میشه تو اینستا به من پیام بده ممنونم
ممنونم که خبر بدید منم عین خودتم میخوام بدونم شما کاری رو انجام دادید که منم انجام بدم؟
سلام ولا من ماشینم پارس هستش و صبح فقط روشن نمیشه وبعد از هل دادن وروشن کردن تا شب خوبه بعدش دوباره صبح روشن نمیشه….سنسور پاشش رو عوض کردم سنسور هوا …سوزن هارو تمیز کردم فشار بنزین عالیه شمع و وایر وکویل عالیه ولی صبح روشن نمیشه
سلام ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳
در زمان سرد بودن موتور استارت ک میزنم موتور روشن و بلافاصله خاموش میشه ولی پدال گاز را که یکم میگیرم استارت میزنم موتور روشن و روشن میمونه، تنظیم موتوری بردم دیاگ هم زده و چیزی دستگیرش نشده
مرکز تعمیرگاهی کاراک » دریچه گاز و آی سی دریچه گاز در ایسیو چک شود
احتمالا پمپ بنزین نیم سوز شده که با فشردن پدال گاز سوخت بیشتری وارد موتور میشه، و خودرو روشن میشه
سلام معذرت میخوام بنده یک پی کی دارم اولا که دیراستارت میخوره بعداگارنفس نداره بایدخیلی گازبزنم اولش تاکمی جون بگیره…بعد۵دقیقه بایدحرکت کنم ودرضمن گاهی وسط حرکت خدموش میشع …تازه روغن صافی بنزین صاقی هوا وصفحه کلاج عوض کردم باطریش هم سالمه..چیکارکنم
سلام
لطفا بفرمائیدمهمترین علت روشن نشدن پژو پارس ELX اول صبح چی میتونه باشه؟؟؟
تعمیرگاه بد روشن شدن خودرو : با سلام ، سوزن انژکتور ، استپر ، فشنگی دمای آب چک شود
سلام عزیز ببخشید من ماشینم هنگام گرم بودن ماشین خیلی بد استارت میخوره روشن میشه ولی با سه یا چهار استارت پمپ وایر شمع سوزن انژکتور اورینگ انژکتور همه اینا رو تعویض کردم دیاگ هم زدم موقع استارت بد استارت خوردنش هیچی نشون نداد مشکل از کجاشه ماشینم سورن توربوشارژ هستش ممنون میشم بگی گیر کردم بابت این مشکل موتور هم کامل درست کار میکنه و شتاب خیلی خوبی داره ولی برای استارتش مشکل داره ممنون میشم بگین مشکل از چی هستش
باتری هم تعویض شده حتی ارت تقویتی هم زدم براش
تعمیرگاه : با سلام ، لطفا حضوری تشریف بیارین تست بشه
با سلام خدمت شما و ممنون از مطالبی که ارائه کردین
من ۲۰۶ صندوقدار V9 اتوماتیک دارم و مدتی است که ماشینم صبح ها باید چند بار استارت بخوره و بعد از استارت هم تا چند دقیقه ماشین گاز نمیخوره و بد کار میکنه ولی بعد کامل خوب میشه و دیگه هیچ ایرادی نداره.
برای مراجعه جهت بررسی موضوع حتما باید ماشین را یک روز بخواباند اونجا که استارت نخوردن اون اول صبح مشخص باشه یا بصورت گرم هم میشه ایراد ماشین را پیدا کرد؟
با تشکر پیشاپیش از شما
با سلام در هر دو حالت امکان خدمات برای مشکل روشن نشدن خودرو اول صبح و مخصوصا در زمستان وجود دارد
سلام ممنون میشم جواب بدید ماشینم رانا هست ماشین چند ساعت که خاموشه باید حتما دواستارت بخوره تا روشن شه ینی بعد سرد شدن متور اولین استارت میزنم روشن نمیشه سوئیچ رو میبندم دوباره باز میکنم راحت روشن میشه دلیلش چیه که باید حتما سوئیچ رو ببندم بعد استارت بزنم روشن شه
با سلام ، نشتی سوزن انژکتور چک شود
سلام
من ۲۰۶رمدل ۸۹ دارم چند ساعت که ماشین در پارکینگ می ماند بعدش موقع روشن کردن استارت میزنم روشن میشه دور موتور خیلی پایین می ماند و خاموش می شود مجبورم بعد از استارت زدن گاز بدم که اونهم بعد از چند ثانیه با لا پایین رفتن دور موتور روشن میشه ، در حالت عادی هم دور موتور بالا و پایین میره ، لطفا راهنمایی کنید ممنونم
من ۲۰۶ مدل ۸۹ دارم چند ساعت که ماشین در پارکینگ می ماند بعدش موقع روشن کردن استارت میزنم روشن میشه دور موتور خیلی پایین می ماند و خاموش می شود مجبورم بعد از استارت زدن گاز بدم که اونهم بعد از چند ثانیه بالاو پایین رفتن دور موتور روشن میشه ، در حالت عادی هم دور موتور بالا و پایین میره ، راهنمایی کنید ممنونم از شما
سلام من ۲۰۶ مدل ۸۶ دارم صبح ها چه درپارکینگ چه در بیرون چند ثانیه باید سوییچ را محکم نگه بدارم تا شانسی استارت بخوره بعداز استارت کلن سرحاله
با سلام ، مشکل 206 شما قابل تعمیر است
بزرگوار مغزی سوئیچتون احتمالا شکسته
تعمیرگاه : خیر مغزی سوییچ نشکسته ، مشکل در چند مورد دیگر است . 1- برنامه خودرو 2- سوزن های انژکتور 3- پمپ بنزین
منم همین مشکل رو دارم چیکارش کنم؟
تعمیرگاه کاراک : رفع مشکل بد روشن شدن خودرو ( دیر استارت خوردن ) در مرکز ما انجام میشود
سلام
درود بر شما بنده خودرو دوو سیلو مدل ۱۹۹۴دارم الان چند روزه صبح زود روشن نمیشه باتری برق لازم میرسونه استارت میزنه برق پشت آمپرها روشنه.. روغن 20w.50استفاده میکنم دیروز و پریروز بهر حال روشنش کردم اما امروز هوا کمی سرد تر بود روشن نشد.وفایده ای نداشت.لازم ب ذکر صبحها استارت که قطع میکنم و دوباره میخام بزنم یه صدای از پمپ بنزین شنیده میشه..و روش ک بشه اول صبح ها تا آخر وقت عصر راحت روشن میشه
سلام دوستان . من لیفان ۶۲۰ دارم و در شهر سردسیر زندگی میکنم مدتی است که هوا سرد شده خودرو من دور روشن میشود و پهلو هر مکانیکی که برده ام وقتی دیاگ میزنند میگوین ایرادی ندارد ولی انقدر دیاگ روی ماشینم زده اند که کیلومتر ان از کار افتاده و چراغ چک هم روشن شده من شمع ها را عوض کردم ولی هنوز مکانیکی نتونسته عیب ماشین من را پیدا کند لطفا راهنمایی بفرمایید .. اباده
خودروی من ۲۰۶ تیپ 2 مدل 89 است که صبحهایی که هوا سرد بود بعد از 7 تا 8 استارت روشن میشد. با تعویض شمعها مشکل کاملاً برطرف گردید. دقت کنید که بعد از هر 50 هزار کیلومتر کارکرد خودرو، شمعها را تعویض نمایید.
تعمیرگاه : از اشتراک تجربتون سپاسگزاریم
سلام ،ماشین ما اچ سی کراس دو ماه که صبح ها بد استارت میخوره اوایل رو یک استارت اول روشن نمیشد الان دو سه بار باید استارت بزنی،دیاگ زدم چیزی نشون نداده
تعمیرگاه خودرو : با سلام ، این مورد با برنامه ریزی قابل برطرف میشود
سلام
پژو ۲۰۷ اتومات دارم..چند وقته که ماشین زمانی که سرد هست استارت اول نمیخوره و استارت دوم روشن میشه…تعمیرگاه بردم اتومات استارت عوض کردن بازم حل نشد گفتن ماشین مشکل برقی نداره…حدسشون سلکتور گیربکسه اما مطمین نیستن…چکار کنم؟!!
سلام ، لطفا ابتدا جهت بررسی بعضی از پارامتر ها تشریف بیارین
سلام ماشین من دنا معمولی
فقط صبح های زود که ماشین خیلی سرده اونم فقط تو زمستان ماشین استارت میخوره اما روشن نمیشه یکم که میگذره گرمتر میشه به راحتی روشن میشه
مشکلش چی میتونه باشه ؟
در خودرو دنا این مورد شایع نیست لذا باید کاملا بررسی شود
بنده هم الان دو زمستان هست با همین مشکل زیاد استارت خوردن ماشین در هوای سرد هستم کل تنظیم موتورای شهرمو رفتم خیلی چیزا عوض کردم ولی بازم اذیت میکنه البته تقریبا نزدیک شدم به عیبش بنظرم چشم گیربکسش هست چون عوض کردم بهتر شد ولی کامل خوب نشده یعنی سازنده هاشم بنطرم دقیق نمیدونن جریانش چیع
سلام با تشکر از مدیدریت سایت و ا رائه مطالب مفید
بنده اخیرا یک تویوتا کرولا ۲۰۰۶ خریدم و اوایل بد نبود ولی حالا که برف امده و هوا سرد شده با یکی دو تا استارت و به سختی روشن میشه اونم اول صبح و یا بعد از خاموش ماندن ماشین به مدت یکی دوساعت دوباره باید استارت زیادی بزنی تا روشن بشه ممنون از رهنماییتان
با سلام ، در دیاگ چه خطاهایی دارد ؟
سلام ماشین من پارس سال مدل ۱۳۹۹ است اول صبح یا وقتی ماشین برای یکی یا دوساغت خاموشه خوب استارت نمیخوره….بعضی وقتها هم خوبه روشن میشه..الخصوص اول صبح با چندین بار استارت زدن با زور روشن میشه لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام ، موتور TU5 است ؟
سلام ماشین من 206 تیپ 5 مدل 95
استارت میخورد ولی ماشین روشن نمیشود , سنسور مپ، پمپ ینزین و شمع و وایر شمع ،استوپر ، اگزوز ،همه رو تعویض کردم و ecu رو آپدیت کردم و بهم گفتن که ECU iماشین هم مشکلی نداره و نیاز به تعمیر نداره ،صبح ماشین روشن نمیشود یا تایم طولانی که ماشین خاموش باشد باز دیر روشن میشود
ممنون میشم راهنمایی کنید.
سلام ماشین من 206 تیپ 5 مدل 95
استارت میخورد ولی ماشین روشن نمیشود , سنسور مپ، پمپ ینزین و شمع و وایر شمع ،استپر ،سوزن انژکتور تعویض شد،اگزوز ،همه رو تعویض کردم و ecu رو آپدیت کردم و بهم گفتن که ECU iماشین هم مشکلی نداره و نیاز به تعمیر نداره ،صبح ماشین روشن نمیشود یا تایم طولانی که ماشین خاموش باشد باز دیر روشن میشود
ممنون میشم راهنمایی کنید.
شما اکثر راه های ممکن رو رفته اید ، لطفا جهت بررسی دقیقتر به تعمیرگاه کاراک مراجعه نمایید
سلام فقط ۵ روز هست که پژو پارس نو رو روشن نکردم والان سویچ رو می چرخونم استارت نمی خوره وروشن نمی شه. فقط یه صدای تق می ده. میشه راهنمایی کنین.
سلام احتمالا استارت ایراد دارد
باطری خوابیده
سلام من تیبا 2صفر 1401رو 10روز هست تحویل گرفتم اما صبحها روشن نمیشه ساعت12ب بعد روشن میشه بردم نمایندگی میگن ایرادی نداره
با سلام ، باید از نزدیک بررسی شود