Last Updated on جولای 13, 2021 by mohamadi
[box]
مزدا ۳ نسخه TCR را تیم مهندسی این شرکت در ارواین کالیفرنیا با همکاری کارگاه Long Road Racing تولید و تیونینگ کرده است که پیش از این MX-5 Cup را به موتوراسپرت وارد کرده بودند. پیشرانهی این مدل، ۴ سیلندر ۲ لیتری است که تا ۷٬۰۰۰ دور بر دقیقه کار میکند؛ نهایت قدرت و گشتاور مزدا ۳ مسابقهای تقریبا دوبرابر مدل جادهای و تولیدی است و به ۳۵۰ اسببخار و ۴۹۰ نیوتنمتر میرسد.
[/box]
mazda motor sports
ورود مزدا 3 به مسابقات TCR : مزدا تصمیم گرفته است که برای حضور پررنگتر در موتوراسپرت ، نسخهی مسابقهای نسل جدید مزدا 3 را برای مسابقات سری TCR آماده کند. مسابقات TCR مخصوص خودروهایی است که براساس مدل تولیدی با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ طراحی شدهاند.Mazda Motorsports سرانجام با برنامه DPI خود موفقیتی پیدا کرد و با اضافه شدن یک کارخانه جدید که از مسابقه دهنده حمایت می کند، پیشرفت حاصل گشته…
مزدا نیز مانند همه تولیدکنندگان خوب اتومبیل های جمع و جور با یک برنامه موتورسواری ، در حال پرش به انتهای عمیق استخر TCR است تا با امثال آئودی، فولکس واگن، هیوندای، آلفا رومئو و هوندا مبارزه کند.
مکانیک ماشین MAZDA3 TCR
مزدا ۳ نسخه TCR را تیم مهندسی این شرکت در ارواین کالیفرنیا با همکاری کارگاه Long Road Racing تولید و تیونینگ کرده است که پیش از این MX-5 Cup را به موتوراسپرت وارد کرده بودند. پیشرانهی این مدل، ۴ سیلندر ۲ لیتری است که تا ۷٬۰۰۰ دور بر دقیقه کار میکند؛ نهایت قدرت و گشتاور مزدا ۳ مسابقهای تقریبا دوبرابر مدل جادهای و تولیدی است و به ۳۵۰ اسببخار و ۴۹۰ نیوتنمتر میرسد.
[quote]
همچنین ببینید : ریمپ ECM چیست ؟
[/quote]
در سیستم انتقال قدرت به چرخهای جلو، از جعبهدندهی سکوئنشال ۶ سرعتهی SADEV استفاده شده و برای تضمین انتقال تمام قدرت به سطح جاده، تایرهای میشلن پایلوت و دمپرهای بیلشتاین (Bilstein) یا درصورت سفارش اولینز (Öhlins) درنظر گرفته شده است.
باتوجه به محدویتهای سری مسابقات تورینگ TCR، محصول جدید مزدا میتواند تا نهایت سرعت ۲۴۱ کیلومتربرساعت در پیست حرکت کند
ویژگی های ظاهری نسخه ی جدید مزدا 3
عمدتا مبتنی بر طراحی جذاب هاچ بک Mazda3 2019 است، اما دارای یک بال عقب عظیم و گلگیرهای پشتی است. از دیگر تغییرات قابل توجه می توان به یک شکاف جلوی کوچک و یک دیفیوزر برجسته در پشت با یک نوک اگزوز منفرد که درست در وسط قرار دارد اشاره کرد. این خودرو بر روی لاستیکهای 18 اینچ با میشلین خلبان قرار دارد و از میراگرهای بیلشتاین یا اختیاری آهلین استفاده می کند.
مدل مسابقهای Mazda3 TCR همچنان طراحی زیبای مدل تولیدی را حفظ کرده و حتی باوجود پهنای بیشتر و بالهی بزرگ عقب، جذابتر هم شده است. در نمای جلو، علاوه بر کاپوت جدید با ورودی هوا، سپر با اسپلیتر بزرگ تهاجمیتر شده است؛ در بخش عقب هم دیفیوزر درکنار سراگزوز مرکزی قرار گرفته تا پهنای زیاد گلگیرها و بدنه، برجستهتر شود.رکاب بزرگ زیرِ درها هم هماهنگ با طراحی جلو و عقب، سرتاسر نمای جانبی را دربرمیگیرد.
تغییرات ظاهری جذاب مزدا ۳ نسخهی TCR با رینگهای ۱۸ اینچی از برند رِیز (Rays) تکمیل میشود.
ساختار کلی بدنه براساس مدل هاچ بک مزدا ۳ شکل گرفته است اما در قسمت عقب این خودرو، قطعات آیرودینامیکی مخصوصی همچون بادشکن جلو، رکاب های متفاوت و باله عقب ثابت بزرگ نصب شده اند.
قیمت خودروی MAZDA 3 TCR
Mazda Motorsports تاکنون اطلاعات قیمت گذاری را حفظ نکرده است، اما اتومبیل های طبقه بندی شده TCR با هزینه 130 هزار یورویی روبرو هستند، بنابراین انتظار داشته باشید که قیمت در جایی در آنجا سقوط کند.
بیشتر ببینید : ریمپ ایسیو
حضور مزدا 3 در مسابقات
مزدا3 TCR قطعا در مسابقات IMSA میشلن پایلوت سال 2020 شرکت خواهد کرد، اما اولین حضور آن در مسابقات Rolex 24 دایتونا در 26 ژانویه سال 2020 خواهد بود. در حالی بسیاری از رونمایی این نسخه مسابقهای مزدا3 هیجان زده هستند، ما امیدواریم که مزدا نسخه خیابانی تولید محدود آن را درست مانند فولکس واگن گلف TCR عرضه کند؛ چراکه این بهترین فرصت است تا بتوان نام مزد3 اسپید را زنده کرد.
درج دیدگاه