Last Updated on آگوست 15, 2021 by mohamadi

[box]

از سال ۲۰۰۸ کمپانی فیکسر ، موسس ان و خودروی کارما به عناوین مختلف خبر ساز شدند.هنریک فیکسر طرح اولیه ی تسلا مدل s را برای نمونه خودش یعنی کارما حفظ نموده وتسلا از وی شکایت کرده اما راه به جایی نبرده و ۱ میلیون و۲۰۰هزار دلار به فیکسر غرامت داده است..

[/box]

چالش بزرگ مالک جدید فیکسر

پس از خریداری شرکت فیکسر در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت چینی wanxiang، تیم طراحی و مهندسی این کمپانی با جدیت تمام برای ارائه ی نمونه ی مفهومی کارما تلاش می کنند.انها پس از ۳ سال موفق می شوند تامدلی را بازطراحی کنند که karma revero GT نام میگیرد.این نمونه که در ابتدا 1.0 نام داشتدر اوریل سال جاری و در نمایشگاه خودروی شانگهای به عنوان یک مدل مفهومی به نمایش گذاشته شد.

خودرویkarma revero

karma revero

پس از ان نوبت به خودرویی جدید می رسد که فعلا تحت کد 3.0 نام گذاری شده است.تاریخ ورود به بازار این خودرو برای سال 2021 برنامه ریزی شده است.اتومبیل مورد بحث مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند.مضاف بر اینکه  خودروی دیگری هم به این جمع اضافه خواهد شدکه طراحی ان توسط استودیوی طراحی پینین فارینا انجام گرفته و از نسل دوم شاسی KARMA هم برای این نمونه  استفاده شده است.

مطالب پربازدید : ریمپ ایسیو خودرو در کاراک 

 

تحول و تکامل به سبک کارما

باز تولید مدل karma revero gt  خود هیجان زیادی را در بین علاقمندان ایجاد کرده وقرار است یک گونه ی لوکس ان با نام Luxury معرفی خواهد شد با مشخصات زیر به بازار عرضه می شود:

[box]

  • شتاب از 0 تا 96 در مدت 4/5 ثانیه
  • مجموعه ی باتری جدید با ظرفیت 28کیلووات در ساعت
  • شعاع حرکتی در حالت برقی حدود 100کیلومتر
  • شعاع حرکتی  اضافی به میزان 473 کیلومتر با استفاده از موتور 3سیلندر  1/5 لیتری که حکم ژنراتور ایفا می کند و همان نمونه ی مورد استفاده در BMW و i8 بوده ونقش ان تامین الکتریسیته برای شارژ باتری و موتور های برقی است.

[/box]

مهندسین کارما می گویند مدل performance این خودرو که به روز اوری شده و ارتقاء یافته revero است . revero  می تواند سرعت خود را طی مدت 3/9  به 96 کیلومتر بر ساعت برساند.نیروی تولیدی ان 536 اسب بخار و میزان گشتاور هم 724 نیوتون متر است.

ماشین کارما

karma revero GT

وزن زیاد،چالش همیشگی خودرو هایی با باتری های سنگین بوده و مدل جدید دارای وزنی حدود 2295 کیلوگرم است.به جز کاهش وزن تمامی مدل های revero از سامانه ی اصلاح شده فرمان،کیفیت بهتر سواری و گشتاور بالاتر هستند.

در مدل GT از فناوری torque vectoring استفاده می شود و بنابراین راننده می تواند گشتاور انتقالی به چرخ های چپ و راست را بطور مستقل کنترل کند.یعنی بصورت مثبت و منفی چون در عقب دو موتور برقی قرار گرفته و هرکدام بصورت مستقیم به یک چرخ متصل شده اند.بنابراین افزایش سرعت حرکت چرخ بیرون دایره پیچ هنگام عبور از ان نسبت به چرخ  داخل دایره به راحتی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید : با تقویت خودرو  ، بدون محدودیت برانید

فضا سازی های جدید

گروه wanxiang از انظر درامد بزرگترین شرکت تولید کنندهی قطعات خودرو در چین است. اقای لنس ژو مدیر عامل کارما می گوید که خرید کارما از wanxaing تصمیمی بر پایه ی استراتژی بوده و ریسک زیادی  برای ان در برداشت .برنامه ی تولید در ایالت کالیفرنیای امریکا بوده و حداکثر توان تولید سالیانه بین 12 تا 13 هزار خودرو است.

مالک جدید کارما

fisker karma

 

ساخت کارمای  بهتر 

کارخانه ی KICC جایی که  مدل های کارما در ان تولید می شوند یک خط مونتاژ معمولی نیست.چون به جای انکه اتومبیل ها در حالت حرکت به سوی ایستگاه هایی باشند که کارگران در انجا قرار گرفته و کارها را در طول روز به صورت تکراری انجام می دهند،در نقطه ای ساکن بوده و کارگران دائما در حرکت بوده و مشغول انجام کارهای مختلف هستند.

گذر زمان و نام فیکسر و مدل کارما،مسئولیت سنگینی را بر دوش  یک خودرو ساز تازه وارد گذاشته.چون  این نام در برگیرنده ی میراثی از احترام وتکامل و تحول است.اینجا جایی است که مدل های مفهومی vision ظهور پیدا می کنند.که ریشه های ان در تلاشند تا زمینه های جدیدی را ایجاد کنند.