Last Updated on آگوست 23, 2021 by mohamadi

[box]

قانونگذاران و مدیران ارشد رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان، نگارش کتاب قوانین سال 2021 را به پایان برده‌اند و اواخر ماه آینده میلادی از آن رونمایی می‌کنند.رانندگان شاغل در فرمول یک از جمله لوئیس همیلتون، قهرمان 5 دوره مسابقات فرمول یک با وجودی که هنوز جزئیات قوانین جدید منتشر نشده با این تغییر قوانین مخالفند. یکی از این تغییرات، مسابقه بر خلاف جهت همیشگی پیست است.

[/box]

واکنش لویئس همیلتون

راننده انگلیسی تیم مرسدس گفت: رقابت بر خلاف جهت همیشگی پیست به خاطر این است که مسئولان فکر می‌کنند کار مفیدی برای F1 انجام نداده‌اند و حالا می‌خواهند با این شکل، کمکاری خود را جبران کنند.. ما باید همراه با تکنولوژی و نوآوری، پیشرفت کنیم. ما باید سریع‌تر شویم ولی به سمت تایرهای بدتر و ماشین‌های تنبل و سنگین‌تر حرکت می‌کنیم.

راننده ی فرمول یک

لوئیس همیلتون

وقتی هم با کسانی که این قوانین را وضع کرده‌اند، حرف می‌زنیم، متوجه می‌شویم که درک درستی ندارند. خیلی از آنها، یک بار هم مسابقه نداده و حتی در ماشین فرمول یک نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید : تقویت موتور

شرح قوانین

در جلسه  راس براون با مدیران تیم‌های فعال در رقابت‌های formula one ، مجموعه‌ای از قوانین مطرح شد که همچنان در حال توسعه و بررسی هستند. و هنوز به مراحل نهایی نرسیده‌اند. در واقع این جلسه بیشتر جنبه مشورتی داشته و هنوز هیچ قانونی رسما به تصویب نرسیده است.

 

1.افزایش دور موتور ها

[box]

یکی از انتقاداتی که با شروع عصر 1.6 لیتری‌ها به این خودروها وارد شد‌، کاهش صدای موتور و حس خشمگین خودروها بوده است. تیم‌ها برای افزایش صدای پیشرانه همواره سعی کرده‌اند در داخل محدوده قوانین تغییراتی را اعمال کنند اما محدودیت‌های موجود چندان دست آنها را باز نگذاشته بودند. در مجموعه قوانین جدید دور موتور به اندازه 3000 واحد افزایش می‌یابد تا صدای خروجی افزایش یافته و جذابیت آنها نیز دو‌چندان شود.

[/box]

خدمات ریمپ و حذف محدودیت دور موتور در کاراک :

حذف کاتاف و افزایش دور موتور

 قوانین فرمول یک

تغییر قوانین فرمول یک

2.ساده سازی پیشرانه

[box]

در بخش‌هایی از این قوانین به ساده‌سازی مجموعه حرکتی خودرو اشاره شده و حذف بخشی از قسمت‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. به طور مثال، قطعه MGU-H  وظیفه بازیابی و ذخیره انرژی را بر عهده دارد و به دلیل ساختار پیچیده و درگیری زیاد با پیشرانه حذف شده و با قطعه‌ای ساده‌تر با نام MGU-K جایگزین می‌شود که توانایی ذخیره و بازیابی انرژی بیشتری را داراست و در ساختار پیشرانه تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

به طور کلی هدف از این ساده‌سازی‌، تشکیل مجموعه‌ای است که بتوان به‌سادگی آن را بنا کرد و یا قطعاتی مانند پیشرانه‌، گیربکس و غیره را به سرعت تعویض و جابه‌جا کرد.

[/box]

مطالب پربازدید : ریمپ ایسیو ، برای دوست داران سرعت و هیجان

_دیگر محدودیت ها

در این جلسه همچنین صحبت‌هایی مبنی بر محدود‌کردن مقدار سوخت خودروها ذکر شد که می‌تواند بر عملکرد تیم‌ها تاثیر بسزایی بگذارد. همچنین زمزمه‌هایی از قرار دادن سقف بودجه و ایجاد قوانین سختگیرانه‌تری برای برقراری تعادل میان تیم‌ها مطرح شد.