ريمپ دنا در تعمیرگاه کاراک شامل انواع ریمپ ME 7.4.9، ME 17، ایزیو و زیمنس می شود.

ریمپ خودرو دنا با ایسیو بوش برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. با ریمپ دنا ، علاوه بر بهبود عملکرد خودرو شاهد بهبود مصرف سوخت اتومبیل خود نیز خواهید بود. ECU Remapping دنا مهارتی است که در آن می توان گشتاور و اسب بخار موتور را افزایش داد. ریمپ ایسیو دنا با تغییر نرم افزار ECU کار می کند. ChipTuning همچنین می تواند برای رفع ایرادات نرم افزار ECU استفاده شود. در این فرآیند ابتدا نرم افزار اصلی ECU خوانده می شود. علاوه بر در نظر گرفتن متغیرها، پارامترها و شرایط مختلف موتور، تغییرات لازم در نرم افزار ECU اعمال خواهد شد. در مرحله آخر، خودروی بازسازی شده با ECU اصلاح شده برای بررسی عملکرد موتور آزمایش می شود.

این مقاله را تا انتها دنبال کنید ، در ادامه  اطلاعات بیشتری درباره ریمپ برای شما قرار داده ایم . 

ریمپ دنا پلاس توربو در مرکز کاراک

تقویت دنا پلاس های توربو با ایسیو بوش در مرکز تیونینگ کاراک جهت افزایش شتاب ، سرعت و قدرت با ضمانت و گارانتی کتبی ارائه میشود ، تقویت بوست توربو با افزایش دور و برق و هوادهی و کاهش دمای فن باعث عملکرد بهتر و شتاب فضایی برای این خودرو میشود

مجموع خدمات ریمپ ایسیو دنا که در مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ کاراک برای ECU  Me 7.4.9 ارائه میگردد :

  •  افزایش سرعت و قدرت دنا
  • افزایش سرعت و شتاب اولیه دنا
  • کاهش دمای کارکرد فن
  • رفع کپ حین حرکت دنا
  • برداشتن کاتاف ( حذف محدودیت دور موتور )
  • کاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ریمپ ارائه میگردد )
  • حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )
  • افزایش شتاب ثانویه دنا
  • رفع کپ اولیه دنا ( بسیاری از مشتریان را به وجد آورده )

فول ریمپ دنا شامل تمام موارد فوق می باشد

تقویت موتوری دنا - ریمپ ایسیو دنا

 

ریمپ دنا ، بهترین خدمت به خودرو شما

ریمپ ECU نه تنها ارقام قدرت و گشتاور موتور را بهبود می بخشد، بلکه پاسخ دریچه گاز را نیز تیزتر می کند و باند قدرت را افزایش می دهد. این امر باعث می‌شود که انتقال نیرو بسیار تیز تر شود، که به نوبه خود باعث می‌شود خودرو در رانندگی بانشاط‌تر و موتور انعطاف‌پذیرتر شود.

اغلب، تولید کننده قدرت خروجی خودرو را بدون هیچ دلیل دیگری محدود می کند . اگر نیازی ندارید یا نمی‌خواهید چنین محدودیت‌هایی بر روی ECU خودرو و عملکرد آن اعمال شود، بنابراین می‌توانید از قدرت و گشتاور پنهان موجود در سیستم مدیریت موتور خود بهره ببرید. مزیت اصلی دیگر ریمپ ایسیو دنا کاهش مصرف سوخت خواهد بود. با گشتاور اضافی به خصوص در محدوده دور پایین ، شما شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت خواهید بود.

مطالب پیشنهادی : ریمپ چیست 

» فیلم ریمپ دنا «

فیلم زیر ریمپ کامل دنا در مرکز ریمپ ایسیو کاراک می باشد :

 

 

 

 

مزایا ریمپ ایسیو دنا

برای چیپ تیونینگ دنا ۴ آپشن بسیار کاربردی برای مشتریان وجود دارد :

اصلاح کاتاف

ما می‌توانیم در ریمپ ای سی یو دنا مقدار کات اف را کاملاً به دلخواه شما تغییر و افزایش دهیم.

افزایش کارکرد خودرو

همان‌طور که می‌دانید این خودرو یورو ۴ بوده و دارای ۲ سنسور اکسیژن است. ما می‌توانیم برای مشتریانی که می خواهند کاتالیزور خود را خالی و یا حذف نمایند و یا مجموعه اگزوز خود را تغییر دهند، سنسور دوم اکسیژن را از روی برنامه خودروشان به تک سنسور تبدیل کنیم. با این‌کار به هیچ عنوان چراغ چک روشن نخواهد شد زیرا سنسور دوم کاملاً از حلقه کنترل سوخت خارج شده و خودروی شما همانند یک خودروی یورو ۲ خواهد شد.

رفع تاخیر دریچه گاز

دریچه گاز استفاده شده در دنا ، از نوع برقی است. در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها برقی است همواره میان فشردن پدال گاز و باز شدن دریچه گاز یک تاخیر زمانی وجود دارد که برای رانندگانی که نیازمند شتاب اولیه بالا و سرعت گیری ناگهانی هستند به شدت دردسر ساز و آزار دهنده است. کاراک با توجه به شناسایی رابطه بین پدال گاز و موقعیت دریچه گاز در برنامه این ایسیو، می‌تواند تاخیر دریچه گاز را کاملاً حذف نماید.

کاهش دمای موتور با ریمپ ایسیو دنا

کاهش دمای موتور

برای مشتریانی که خواهان کاهش دمای موتور خود باشند و بخواهند از دمای بالای آن رهایی یابند، یک آپشن مجزا و حرفه‌ای دارد . در این خودرو در حالت فابریک، فن دور کند در دمای ۹۵٫۵ درجه و دور تند فن در دمای 101 درجه روشن می شود. ما می‌توانیم دمای عملکرد فن و در پی آن دمای موتور را به صورت کاملاً نرم افزاری و از طریق ریمپ، تا حد مورد نظر شما کاهش دهیم. (پیشنهاد کاراک : روشن شدن فن دور کند در ۹۱ درجه و دور تند در دمای ۹۸ است و دمای خاموش شدن فن هم ۸۷ درجه تنظیم خواهد شد)

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104


 

 

ریمپ دنا با ایسیو بوش

صفر تا 100 دنا معمولا بین 12 الی 13 ثانیه ( میانگین 12.5 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو دنا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. در مرکز ریمپ ecuکاراک ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای دنا رقم میزنیم و کار را با گارانتی کاراک خدمت شما تقدیم میکنیم ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید پس چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در دنا نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت.

درخواست ریمپ خودرو

ریمپ دنا

انواع ایسیو دنا 

انواع ایسیو هایی که روی دنا کار شده و تفاوت های نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین انواع ریمپ های آنها در زیر توضیح داده شده :

بوش ME17

  • این بوش توسط چین تولید میشود و اندازه کوچک قدرت پردازش بالا دارد ، دریچه گاز متناسب با آن برقی است و از نمونه ی آلمانی اقتباض شده است. در مجموع ایسیو خوبی است ولی هنوز دستگاه های تعمیراتی با آن وفق پیدا نکرده اند.
  • در کاراک ریمپ می شود.
  • میزان رضایت مشتری پس از ریمپ 90%
  • انواع ریمپ آن : افزایش شتاب ، افزایش قدرت ، کاهش مصرف سوخت ، رفع کپ ، کاهش دما

ریمپ دنا

بوش ME7.4.9

  • ایسیو قدیمی که نمونه های آلمانی ، فرانسوی و چینی دارد ، اندازه آن بزرگ و تکنولوژی قدیمی است ، ایسیو سختی است ولی بدلیل ایرادات زیاد ، پس از ریمپ ، مشتری تغییرات را به خوبی درک میکند، دستگاه ها با آن تطابق کامل دارند.
  • در کاراک ریمپ می شود.
  • میزان رضایت مشتری 95%
  • انواع ریمپ آن : افزایش شتاب اولیه و ثانویه ، افزایش قدرت در سربالایی ها ، کاهش مصرف بنزین ، رفع کپ سر گاز ، رفع کپ حین تعویض دنده ، افزایش گشتاور ، کاهش دما

ریمپ دنا

ایزیو

  • این ایسیو را چین تولید میکند و اندازه خیلی کوچکی دارد قدرت پردازش بالا دارد ، دریچه گاز متناسب با آن برقی است. در مجموع ایسیو جالبی نیست و هنوز دستگاه های تعمیراتی با آن وفق پیدا نکرده اند. انواع آن شامل esy u 2.5 ، esy u 3.5 و …
  • بعضی از ورژن ها در کاراک ریمپ می شود.
  • رضایت مشتری 75 %
  • انواع ریمپ آن : افزایش شتاب و رفع کپ ، کاهش مصرف

زیمنس

  • ایسیو های زیمنس به سفارش ایران خودرو توسط کروز ساخته میشوند و ایسیو های خوبی هستند ، دستگاه ها به راحتی با آن وفق پیدا میکنند و برای دریچه گاز سیمی طراحی شده است. اندازه آن بزرگ است و ایرادات کمی دارد.
  • در کاراک ریمپ می شود.
  • انواع ریمپ آن : افزایش شتاب ثانویه ، کاهش مصرف ، کاهش دمای فن
  • رضایت مشتری 85%

ریمپ ایسیو زیمنس دنا

دنا پلاس: این خودرو از لحاظ موتور و نرم افزاری تفاوتی با دنا ندارد.

چرا دنا مشکلات حرکتی دارد؟

این خودرو دارای موتور پر قدرت EF7 است و از لحاظ کیفیت ساخت در سطح بالاییست ، اما بعضی قطعات آن مانند دریچه گاز برقی و پدال گاز برقی آن دارای کیفیت ساخت پایینی است، این در حالیست که بدلیل صرفه اقتصادی نداشتن امکان استفاده از انواع با کیفیت وجود ندارد، یعنی تفاوت قیمت نمونه با کیفیت با نمونه کار شده روی دنا به 12 میلیون تومان میرسد! این قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید. راه حل کاراک برای این مشکل ، ریمپ و بازنویسی برنامه خودرو در جهت هماهنگ شدن قطعات خودرو با یکدیگر و بهبود حرکت و شتابگیری دنا است.

مشخصات فنی دنا

موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1.7
تنفس موتورطبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
جعبه دنده5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 12 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن1260 کیلو

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت ترکیبی9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
 

پرسش و پاسخ های منداول

آیا میتوان به سرعت بالای 200 و شتاب زیاد با دنا رسید ؟

پاسخ بله است ، یکسری لوازم افترمارکت برای دنا وجود دارد که قدرت کافی برای شتابگیری بالا را به آن میدهد ، لوازمی مانند هدرز ، کیت مکش ، شمع ، وایر ، کوئل ، پیستون و … این لوازم خودرو را از حالت فابریک در می آورند و صدای ماشین را زیاد میکنند ولی رسیدن به هدف فوق را آسان میکنند.

هزینه ریمپ دنا چقدر است ؟

هزینه ریمپ دنا بستگی به نوع ایسیو و خدماتی که دریافت می کنید متغیر است . برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید :

هزینه ریمپ

چرا خود کارخانه ریمپ نکرده است ؟

این سوالی است که اکثر مشتریان آن را میپرسند ، پاسخ اینجاست اولا علم این کار در کارخانه های سازنده وجود ندارد و ثانیا استاندارد برنامه نویسی خودرو دنا برای سوختی که در جایگاه های سوخت ارائه میشود مناسب نیست !

هزینه فول ریمپ دنا بستگی به نوع ایسیو در حدود 900 است برای اطلاعات بیشتر بایستی با تعمیرگاه چیپ تیونینگ کاراک تماس بگیرید و یا به آدرس تعمیرگاه برای بررسی مراجعه فرمایید.

قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید. راه حل کاراک برای این مشکل ، ریمپ و بازنویسی برنامه خودرو در جهت هماهنگ شدن قطعات خودرو با یکدیگر و بهبود حرکت و شتابگیری دنا است.

پاسخ بله است ، یکسری لوازم افترمارکت برای دنا وجود دارد که قدرت کافی برای شتابگیری بالا را به آن میدهد ، لوازمی مانند هدرز ، کیت مکش ، شمع ، وایر ، کوئل ، پیستون و  این لوازم خودرو را از حالت فابریک در می آورند و صدای ماشین را زیاد میکنند ولی رسیدن به هدف فوق را آسان میکنند.