صداگیری ستون خودرو

ستون های خودرو در حکم پایه های آن هستند و نقس موثری در حفظ وضعیت کابین دارند . برخی اتومبیل ها به دلایل متعددی ممکن است در ستون های خود  دچار سر و صدا شوند ؛ تکنسین کاراک این مشکل را برای شما حل می کنند و صداگیری ستون اتومبیل شما را انجام می دهند . صداگیری ستون جلو ، ستون های وسط و عقب برای انواع خودرو های سدان و شاسی در مرکز کاراک در تهران انجام می شود.

 

در ادامه خواهید خواند :

 

ستون در اتومبیل شما ، به عنوان یکی از ساختار هایی که هزینه زیادی برای ساخت و طراحی دارد، شناخته می شود . در خودروهای سدان 6 ستون و در خودروهای بزرگتر 8 ستون وجود دارد . ستون های جلو ( کنار پنجره ها ) ساختار محکم تری نسبت به سایر ستون ها دارند به این علت که برای دید بهتر راننده و کاهش نقاط کور باریکتر ساخته می شوند ؛ در نتیجه سازنده این قسمت را محکم تر می سازد . 

ستون های میانی به وسیله جوشکاری  به کف و زیر رکاب خودرو و از بالا به پنل سقف متصل شده اند . این قسمت ها یکی از منابعی هستند که ممکن است دچار تولید صدای آزار دهنده شوند و موجب آزار راننده و سرنشین گردند . در این جا شما را با بهترین روش برای رهایی از این صداها آشنا می کنیم . صداگیری ، خدمتی است از مرکز کاراک ، تا شما خودرو خود را بی صدا برانید و رانندگی به کار طاقت فرسایی برای شما تبدیل نشود. 

ویدیو صداگیری ستون 

صداگیری ستون چگونه انجام می شود ؟

در صورتی که ستون خودرو شما دچار مشکل شد ، می توانید برای رفع آن به مرکز صداگیری کاراک مراجعه بفرمایید . تکنسین مجرب ما ، ابتدا به صورت دقیق و کاملا رایگان خودرو شما را کارشناسی می کنند ، تا در صورت وجود هر گونه مشکل و لقی آن را بر طرف نمایند . 

پس از اتمام این مرحله خودرو تست می شود ؛ اگر همچنان از ستون های اتومبیل شما صدا به گوش رسید ، از عایق های صدا استفاده می شوند . تمامی موادی که در کاراک برای صداگیری ستون اتومبیل شما به کار گرفته می شود ، مرغوب و با کیفیت بوده و آسیبی به خودرو وارد نکرده و همچنین در امر صداگیری ستون های شما موثر هستند . 

نمونه کار های صداگیری ستون خودرو

درخواست صداگیری خودرو

اهمیت ستون در ساختمان اتومبیل

صداگیری ستون _ ساختمان ستون خودرو

ستون ها در خودرو ، از اجزا مهمی در اسکلت اتومبیل شما هستند . این قطعات ستون های هستند که از سقف تا پنجره کشیده شده و در انواع خودروها متفاوت اند . نام گذاری ستون ها به این صورت است که ستون های A-Pillars در دو سمت پنجره جلوی خودرو قرار گرفته اند ، ستون B-Pillars  ستون های میانی است که از سقف در بین درب جلو و عقب قرار دارد (درست پشت درهای جلو) و ستون C-Pillars در پشت سرنشین های عقب است. در برخی از نامگذاری ها هم ستون های خودرو را به سه دسته جلو، مرکز و عقب تقسیم بندی می کنند.

در خودروهای استیشن یا شاسی بلند ستون هایی که از سقف به سمت عقب کشیده شده اند به ستون د D-Pillars نامگذاری شده اند. در مورد خودروهایی مثل لیموزین که کشیده اند و بیش از یک ستون بین درب ها دارند ستون ب ۱ و ستون ب ۲ به تعداد ردیف های صندلی نامگذاری می شوند.

ستون ها از این جهت که در هنگام تصادفات ایمنی زیادی را برای افراد درون کابین فراهم می کنند و نقشی محافظتی دارند دارای اهمیت می باشند . 

 تحولات ستون خودرو در مرور زمان

بهبود دید این روزها به مسئله مهمی تبدیل شده است. اگر به بررسی خودروهای دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ بپردازیم ، در می یابیم که ستون هایی که از سقف کشیده شده اند با استانداردهای امروز از رشته های ماکارونی باریک ترند  و شاید از لحاظ دید خیلی عالی بودند اما وقتی بحث ایمنی خودرو پیش می آید، مخصوصاً در تست های تصادف خودرو به ویژه تست واژگونی و غلت خوردن خودرو اهمیت خیلی زیادی پیدا می کنند و در این جا خیلی هم خوب نیست که از رشته های ماکارونی نازک تر باشند.

در ضمن در همان سه دهه، ستون ب در پشت درهای جلو نداشتند و در اصطلاح به آنها سقف سخت یا Hardtops می گفتند. در این نوع خودروها وقتی هر دو در یک طرف باز می شد، یک سوراخ بزرگ به نظر می رسید چون بین در جلو و عقب ستون ب وجود نداشت. هرچند که به خودرو زیبایی می داد و دید راننده به اطراف را بهتر می کرد اما از لحاظ ایمنی و تست تصادف به هیچ وجه مطلوب نبود.

در آن زمان سقف سخت ها بیشتر در خودروهای دو درب، چهار درب و حتی استیشن هم دیده می شدند و نسبت به سدان هایی که ستون ب داشت گران تر هم بود. اما امروزه به خاطر الزامات ایمنی دیگر خبری از سقف سخت ها نیست در عوض گاهی برای خلق آن زیبایی ستون ب را سیاه می کنند و تریم کروم را در اطراف آن به کار می گیرند. همین تکنیک را روی ستون د خودروهای شاسی بلند انجام می دهند.

چرا ستون در خودرو اهمیت دارد _ انواع ستون