Last Updated on ژوئن 30, 2021 by mohamadi

فن یا خنک کننده رادیاتور ، قطعه ای است که کار آن خنک کردن آب رادیاتوری است که از موتور برگشته و گرمای موتور را جذب نموده است. با ریمپ ایسیو می توان سبب کاهش دمای کارکرد فن پژو 206 شد و این عمل سبب کاهش دمای موتور پژو 206 می شود و موتور در دمای خنک تری کار کند.

کاهش دمای کارکرد فن پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ایسیو VALEO J34

کاراک این توانایی را دارد که بنا بر درخواست مشتری، دمای موتور تمام خودروهای داخلی را با توجه به دلخواه راننده تنظیم نماید. در این روش به کمک اصلاح دمای کارکرد فن دور کند و تند و همچنین زمان خاموش شدن آن، دمای موتور همواره در محدوده مورد نظر، خواهد ماند و به طور تضمینی از مشکلاتی نظیر جوش آوردن خودرو، سوختن واشر سرسیلندر و خرابی‌های سرسیلندر رهایی یابید.

 

کاهش دمای موتور پژو 206

کاهش دمای کارکرد فن

ریمپ ایسیو چگونه دمای موتور پژو 206 را کاهش می دهد ؟

ریمپ ecu ، علم برنامه ریزی خودرو است که در طی آن برنامه ایسیو خودرو (کامپیوتر ماشین )  توسط متخصصین این زمینه ، بازنویسی می شود و برخی از کد های آن تصحیح می شود.

موتو خودرو توسط آب رادیاتوری که وارد کانال های آب موتور می شود خنک شده و گرمای خود را به آب می دهند. این آب به رادیاتور برگشته و مجدد خنک شده و به موتور باز می گردد. این آب رادیاتور توسط بادی که زمان حرکت خودرو وارد رادیاتور می شود ، خنک می گردد. اما این کافی نیست و به اندازه کافی نیست و به شرایط آب و هوایی بستگی داشته و بصورت مداوم نمی تواند آب را خنک کند. فن رادیاتور قطعه ای است که بر رادیاتور قرار گرفته است و وظیفه آن نیز خنک کردن آب رادیاتور است.

زمانبندی روشن و خاموش شدن فن رادیاتور پژو 206 ، توسط ایسیو انجام می گیرد. با ریمپ ایسیو پژو 206 ، می توانید زمان روشن شدن فن را 5 الی 7 درجه کم کنیم که این کار باعث می شود که فن زودتر روشن شده و سبب کاهش دمای موتور پژو 206 می شود.

کاهش دمای موتور پژو 206 با ریمپ

ریمپ چگونه دمای موتور را کاهش می دهد ؟

 

[box]

راه های کاهش دمای موتور پژو 206

  1. استفاده از مقاومت در سیم کشی فن
  2. بکارگیری مقاومت حرارتی برای زودتر کارکردن فن
  3. کاهش دمای فن رادیاتور با ریمپ ایسیو

[/box]

علائم افزایش دمای موتور 

  1. اگر بتوانید پیش از گرم شدن بیش از حد موتور پژو 206 خود ، آن را خنک کنید ، از بسیاری از خطرات و خرابی های جبران ناپذیر جلوگیری می کنید. پس به نشانه های زیر دقت کنید :
  2. خروج دود یا بخار از زیر کاپوت ماشین
  3. دمای موتور خودرو به H رسیده و یا قرمز می شود. ( نماد های اندازه گیری دمای موتور در خودروهای مختلف ، متفاوت است).
  4. استشمام بوی غیر عادی از موتور . مثلا نشت مایع خنک کننده که بوی شیرین دارد یا نشت روغن که بوی سوختنی دارد.

در صورت مشاهده چنین مواردی به سرعت با یک تعمیرگاه تماس بگیرید تا مشکل بزرگتری در خودرویتان رخ ندهد.

برای قرار نگرفتن در چنین شرایطی ، به مرکز کاراک مراجعه کنید و در تمامی فصول به خصوص در فصل تابستان ، با خیال راحت و آسوده رانندگی کنید. تکنسین ما با ارائه خدماتی با کیفیت می کوشند تا نتیجه عالی به مشتریان ارائه دهند.

 

روش نرم افزاری کاهش دمای موتور در اولین مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ ECU در ایران و در تهران ، می‌توانیم به صورت نرم افزاری دمای کارکرد موتور را کاهش دهد.

#مرکز چیپ تیونینگ در تهران