Last Updated on جولای 18, 2021 by mohamadi

[box]

در جریان مسابقات فرمول یک 2021  ، در هفدهمین دور از مسابقات که در پیست سوزوکا واقع در ژاپن برگزار شد ؛  والتری بوتاس ، راننده مرسدس بنز برنده این رقابت شد.

[/box]

ششمین قهرمانی مرسدس

هفدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان با برتری راننده فنلاندی تیم مرسدس به پایان رسید. گرند پری ۲۰۱۹  ژاپن در پیست «سوزوکا»  این کشور برگزار شد و با قهرمانی والتری بوتاس، راننده فنلاندی تیم مرسدس به پایان رسید. این سومین قهرمانی بوتاس در فصل جاری بود.

قهرمانی والتری-بوتاس

والتری-بوتاس

پس از بوتاس (یک ساعت و 21 دقیقه و 46 ثانیه و 755 هزارم ثانیه)، سباستین فتل و لوئیس همیلتون از خط پایان گذشتند.

مکس ورستاپن، راننده هلندی تیم ردبول هم که در دور تعیین خط به مقام پنجم رسیده بود، موفق به رد شدن از خط پایان نشد.

در پایان این مرحله از مسابقات، لوئیس همیلتون با 338 امتیاز، والتری بوتاس با 274 امتیاز و شارل لکلرک با 223 امتیاز در مکان‌‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی فرمول یک قرار گرفتند.

 مسابقات گرند-پری-ژاپن۱

گرند-پری-ژاپن۱

گرندپری بعدی در پیست «ارمانوس رودریگس» کشور مکزیک برگزار می‌شود.

[quote]

از عوامل قهرمانی مسابقه دهندگان خودروهاییست که به درستی برنامه نویسی شده اند، در مورد ریمپ ای سی یو بخوانید

[/quote]

 

والتری بوتاس

والتری بوتاس رانندگی حرفه ای خود را با فرمول رنو و تیم کویرانن در سال ۲۰۰۷ شروع کرد. در همان فصل توانست ۲۷۹ امتیاز و جایگاه سوم را در انتهای فصل بدست آورد.

در دومین فصل حضور بوتاس در فرمول رنو، این راننده توانست با تیم موتوپارک قهرمانی را از آن خود کند.

در سال ۲۰۰۹ بوتاس جوان به تیم ART رفت جایی که ژول بیانکی و استبان گوتیرز هم تیمی او بودند. در این فصل بوتاس توانست قهرمانی مستر فرمول ۳ و سومی فرمول ۳ را بدست آورد.

در سال ۲۰۱۰ نیز این راننده فنلاندی توانست قهرمانی و سومی سال قبل خود را تکرار کند و با تیم پرما پاورتیم سومی در سری رقابت های ماکائو را بدست آورد.

والتری-بوتاس-مرسدس

والتری-بوتاس۲

سال ۲۰۱۱ را می توان سکوی پرتاب والتری بوتاس دانست، سالی که به عنوان راننده تست تیم ویلیامز انتخاب شد. علاوه بر این راننده فنلاندی توانست قهرمانی GP3 را با تیم لوتوس بدست آورد.

اگر راننده ماشین مسابقه هستید ، تقویت خودرو اصلی اساسی در پیروزی شماست .

در سال ۲۰۱۲ والتری بوتاس به عنوان راننده تست و ذخیره در ویلیامز حضور داشت و توانست در ۱۵ تمرین اول شرکت کند. عملکرد عالی او باعث شد تا برای فصل ۲۰۱۳ او به عنوان راننده دوم تیم، در کنار پاستور مالدونادو قرار گیرد.

سال ۲۰۱۳ را میتوان فصل آزمون و خطا برای بوتاس دانست. والتری توانست در گرندپری آمریکا با قرار گرفتن در جایگاه هشتمی، اولین امتیاز خود را در فرمول یک بدست آورد.

در فصل ۲۰۱۴ فلیپه ماسا هم تیمی والتری در ویلیامز شد. بوتاس توانست با بدست آوردن ۶ سکو و ۱۸۶ امتیاز جایگاه چهارمی فصل را بدست آورد.

در سپتامبر ۲۰۱۴ اعلام شد که والتری بوتاس و فلیپه ماسا برای فصل ۲۰۱۵ نیز راننده های ویلیامز خواهند بود.

شاید بوتاس با مصدومیت در استرالیا شروع خوبی برای فصل ۲۰۱۵ نداشت، اما در پایان فصل توانست دو سکو و جایگاه پنجمی، بالاتر از هم تیمی خود را بدست آورد.

والتری بوتاس۳

بوتاس

 

خلاصه ای از مسابقه فرمول یک 2019 ژاپن