[box]

آمیکو آسنا پیکاپ فول سایزی است که طی ۲ سال گذشته توانسته در بازار ایران جایگاه مهمی برای خود دست و پا کند. زیرا در بخش وانت های heavy duty سال هاست هیچ نماینده ای حاضر نبوده است .هرچند خودرو های زیادی طی چند دهه ی گذشته در این بخش از بازار وجود داشتند که از آن جمله می توان به جیپ گلادیاتور یا همان وانت جیپ سیمرغ اشاره کرد ، اما فراموش نکنید این خودرو ها مربوط به چند دهه ی قبل هستند. قابلیت های انها به خصوصو در بخش امکانات رفاهی با خودرو های امروزی قابل مقایسه نیست. اما طی دو سال اخیر آمیکو با معرفی و عرضه آسنا به بازار (محدود) توانسته جای خالی پیکاپ های به اصطلاح سخت کار را تقریبا پر کند.

[/box]

 

قابلیت های امیکو

خودرو افرود

 آمیکو آسنا 

یکی از نکات بسیار مهم در مورد یک خودرو آفرود ، پتانسیل های آن خودرو در حوزه تیونینگ فنی و ظاهری است.در واقع به دلیل ذات خودروهای آفرود و کاربرد های آنها ، هر قدر تعداد قطعات یک محصول بیشتر باشد ، باید گفت پتانسیل تیونینگ بیشتری دارد.

آسنا به دلیل چهره خاص و ابعاد بزرگ یکی از انتخاب های برتر علاقمندان به ماجراجویی و آفرود است.

مطالب پیشنهادی : کاهش دمای موتور پرشیا  و افزایش عمر آن با ریمپ ایسیو 

حسین دلفان یکی از تیونرهای این خودرو که در ۲ سال گذشته تحقیقات وسیعی در مورد این خودرو داشته و با شرکت آمیکو نیز همکاری می کند ، در این خصوص می گوید:

واقعیت اینجاست که هر خودرویی به عنوان یک محصول مهندسی شده دارای ضعف ها و قوت هایی است.آسنا هم از این قاعده مستثنی نیست ، اما این خودرو قابلیت هایی دارد که خریدار را راضی می کند. زیرا مقوله کیفیت تولید آسنا کاملا مشهود است. وی می  افزاید : برای یک آفرودر طبیعت گرد بسیار مهم است از خودرویی استفاده کند که علاوه بر امکانات مناسب قابل اعتماد باشد.

اخبار ماشین

تصویر خودرو آمیکو

به طور مثال شاید یک خودرو امکانات ویژه ای  داشته باشد  و یا در مسیرهای جاده ای رضایت سرنشینان را جلب کند ؛ اما همین خودرو در مسیرهای آفرود و بی راهه  که دیگر خبری از امداد خودرو و تعمیرگاه نیست ، می تواند دوام بیاورد و به راننده اطمینان خاطر بدهد ؟

او در پاسخ این سوال می گوید : واقعیت اینجاست که آسنا طی دوران حضور در بازار توانسته این حس اطمینان را القا کند.

 

اطمینان از قطعات فنی

وقتی صحبت از اطمینان خاطر می شود ، بیشتر باید به سراغ بخش های فنی رفت. آسنا از زمان حضور در بازار ثابت کرده به دلایلی چون خرابی میل گاردان ، داغ کردن موتور ، بریدن پولوس ها ، روغن ریزی و… راهی تعمیرگاه نمی شود.این به آن معناست که سازنده سعی کرده خودرویی تولید کند که عصای دست مالکین باشد نه جاروبرقی  حساب بانکی آنها.

 پولوس های این خودرو توان بالایی دارند و حتی زمانی که خودرو اصطلاحا لیفت می شود و یا کیت های افزایش ارتفاع را روی آن نصب می کنیم ، بازهم حتی با تغییر زوایای پولوس ، به دلیل برخورداری این قطعات از متریال مناسب ، مقاومت بالایی دارند.

در حالی که بعضی از خودروهای موجود در صورت تغییر زاویه پولوس ها ، به دلیل ارتفاع ، تمرکز تنش بالایی در این قطعات دارند و به همین دلیل می برند.

 شباهت آمیکو با تویوتا هایلوکس

جالب است بدانید شرکت سازنده برای آسنا از سیستم تعلیقی استفاده کرده که بسیار شبیه تویوتا هایلوکس است.زیرا سیستم تعلیق هایلوکس از جمله با دوام ترین و بهترینها دربین پیکاپ هاست.در نتیجه در محور جلو آسنا هم چون تویوتا هایلوکس از سیستم طبق های دوبل A شکل یا

double wishbone استفاده شده است.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو به گفته ی آفرود سواران دارای  wheel travel یا کورس بازی مناسبی است که در عبور از موانع عملکرد خوبی دارد.هم چنین در محور عقب عقب این خودرو نیز از فنرهای شمش استفاده شده است.فنرهایی که حتی در سال ۲۰۱۹ هم در پیکاپ های درشت اندامی چون فورد و GMC مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالب پربازدید : قسمت 31 از فصل اول مسابقه دست فرمون 

از جمله نکات جالب توجه  در مورد این خودرو این که به دلیل شباهت سیستم تعلیق جلو با تویوتا هایلوکس ، کیت های تقویت عملکرد و افزایش ارتفاع بسیاری توسط برندهای جهانی ساخته می شود که به راحتی می توان آنها را روی آسنا نصب کرد.از قابلیت های دیگر این خودرو می توان به لیفت یا افزایش ارتفاع آن به صورت استاندارد تا حدود ۱۲ اینچ بدون نیاز به قطعات خاص اشاره کرد.البته این در شرایطی است که از ارتفاع این آسمان خراش در خیابان راضی نباشید.

هرچند سپرهای آسنا از نظر ترکیب و هارمونی ظاهری زیبا هستند. اما علاقمندان به طبیعت گردی معمولا از سپرهای مناسب آفرود استفاده می کنند که آسیب پذیری بسیار کمی در عبور از مناطق سرسخت دارند.

ماشین هایلوکس

شبه هایلوکس

اما طراحی و نصب این سپرها برای هر خودرو  زحمات خاص خود را دارد. زیرا در صورتی که قرار باشد وینچ کششی هم در زیر سپر تعبیه شود، آن وقت سر شاسی های استاندارد خودرو باید به باشگاه بدن سازی بروند تا تقویت شوند.چون باید توان ایستادگی در برابر تنش کششی و برشی در زمان وینچ کشیدن را داشته باشند.

مطالب پیشنهادی : دانلود بازی ماشین مسابقه ای آسفالت 8 

در آمیکو اسنا سرشاسی ها به اندازه ی زیادی قدرتمند طراحی شدند و به دلیل استفاده از رام های قوی در قسمت دهانه ی شاسی ، سازه پشت سپر کم تر از دیگر خودروها نیاز به تقویت و بهینه سازی دارد.البته نباید فراموش کرد که در مقوله ایمنی سرشاسی ها دارای نقاط جاذب انرژی ضربه نیز هستند.