Last Updated on آگوست 13, 2020 by admin

تقویت برقی خودرو

نمونه ای از خودرو تقویت شده : تقویت کوئل ، تقویت سیم کشی استارت و دینام ، تقویت وایرینگ از سر باطری برای فن ، تقویت سوزن های انژکتور و …

 

نمونه موتور تیونینگ برقی

نمونه موتور تیونینگ برقی

+ نصب شمع سوزنی

تقویت برقی ماشین با شمع سوزنی

تقویت برقی خودرو با شمع سوزنی | تیونینگ ماشین

+ سوزن انژکتور پربازده

تقویت برق خودرو | سوزن انژکتور خوب

تقویت ماشین با نصب سوزن انژکتور پر بازده

+ وایر شمع مقاومت پایین

+ تقویت کوئل

تقویت برق خودرو با تعویض کوئل

تقویت کویل برای تیونینگ برقی خودرو

+ خازن تقویت کننده

خازن تقویت کننده برق خودرو

خازن تقویت برق خودرو

تقویت سیستم جرقه :
وظیفه سیستم جرقه سوزاندن سوخت خودرو است
برای تقویت آن ، راههای گوناگونی موجود است
۱ ) استفاده از شمعهایی با مقاومت کمتر و استفاده از وایرهای شمع با مقاومت کمتر و عایق بندی بهتر اولین قدم به شمار میرود

الف ) برای ساخت وایر شمعهای اسپرت با حداقل هزینه میتوان انواع با کیفیت وایرهای معمولی را خریداری کرد و با چسبهای عایق پلاستیکی یا انواع نسوز نخی آنها را عایق کرد

ب ) استفاده از شمعهای چند الکترود کمک بیشتری به ایجاد جرقه میکند و جرقه ی بیشتر در محفظه پخش میشود

۲) پس از آن با تعویض کوئل با انواع قویتر میتوان جرقه ی قوی تری را در درون سیلندر ایجاد کرد که طبیعتا توان بیشتری برای شارژ کویل قویتر لازم است ( که با استفاده از منبعهای تغذیه ی پر توان در سیستم شارژ و الکتریکی مانند باطری و دینام میتوان این نیاز را بر آورده کرد )

 

انواع آلترناتورهای با دوام در آمپراژهای مختلف قابل دستیابی هستند که حداکثر تا ۱۶۰ آمپر توان تولیدی دارند

 

استفاده از مدارهای تقویت سیستم جرقه هم کمک زیادی به سوختن بهتر میکند که انواع آن در بازار یافت میشود و یا نقشه آنها را میتوان بدست آورد به صورت دست ساز درست کرد

 

 

 

4) استفاده از دو کوئیل برای دستیابی به قدرت بیشتر : اما پیدا کردن قطعه ای که توان تحمل ولتاژ بالا را داشته باشد و عایق بندی مناسبی هم داشته باشد سخت است که به نظر من برای اینکار به قطعه ای که در خودروهایی که از دو سیستم جرقه برای مسابقات طولانی مدت استفاده میکنند میتوان تکیه کردد
این قطعه ی ساده Automatic coil selector نام دارد میتواند برق خروجی دو کوئیل را وارد دلکو کند

 

انواع دیگری از این سیستمها وجود دارند که برای هر شمع یک کوئیل دارند (multiple spark coil )
بدین صورت که هر کوئیل بر روی شمع قرار میگیرد و مستقیما شمع را تغذیه میکند

 

خازن تقویت کننده و تثبیت گر برق و ولتاژ خودرو
نوعی تقویت کننده برق خودرو که موجب افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت می شود و از سوی دیگر یک قطعه مناسب کسانی هست که بروی خودرو سیستم و یا نورهای زنون بسته و برق زیادی را ازخودرو می کشند.
این قطعه افت ولتاژ برق خودرو را که بر اثر مصرف بی رویه سیستم و نورهای زنون از برق خودرو میباشد ، جبران کرده و نور خودرو را افزایش می دهد . این قطعه همانند یک خازن تقویت برق عمل میکند

 

روش های دیگری برای تقویت خودرو

 

ریمپ کردن

با ریمپ کردن برنامه ECU خودروی خود ، گشتاور ، زمان‌بندی سوپاپ‌ها ، مخلوط سوخت و هوا و دیگر ورودی‌های اسب بخار ماشین تغییر خواهد کرد. از مزیتهای Remap کردن به جزء افزایش توان خودرو می‌توان به نامشهود بودن از لحاظ ظاهری برای از بین نرفتن گارانتی اشاره کرد.
با حضور توربوشارژ و سوپرشارژ بر روی خودرو، ECU Remap می‌تواند موتور خودرو را بیشتر از پیش تقویت کند و در موتورهای با تنفس طبیعی این میزان تأثیر ممکن است تنها نیم اسب بخار باشد!

 

همچنین ببینید تقویت موتور خودرو :

1. نصب توربو شارژر یا کیت مکش

2. نصب هدرز فولادی

3. تغییر سیستم کولینگ ( رادیات )

4. نصب میل لنگ 106

5. تقویت پیستون و شاتون و سرسیلندر

 

ماشین ها پس از طی مسافت‌ها و سال‌های متمادی رانندگی ، افت شدیدی در توان پیدا می‌کنند. تعویض به موقع روغن موتور و نگه‌داری صحیح از موتور خودرو تا حد زیادی می‌تواند از افت شدید کارایی خودرو جلوگیری به عمل آورد. برای اینکه بتوانید در سربالایی‌ها کم نیاورید و یا هنگام سبقت گرفتن توان کافی را داشته باشید، حتماً نیازی به خودرویی پیشرفته و گران قیمت ندارید. در ادامه به پنج روش جهت تقویت خودرو یا افزایش توان ماشین اشاره می‌کنیم:

 

6. هوای خنک ورودی

این اولین توصیه هر شخص دانا جهت افزایش توان خودرو است. ایده این کار از اینجا نشئت می‌گیرد که هوای سرد دارای چگالی بالاتری است (تراکم مولکولی بیشتری دارد) در نتیجه اکسیژن بیشتری وارد سیلندر می‌شود تا با سوخت ترکیب شود.

 

7. اگزوز خروجی:

عدم وجود اگزوز (برداشتن منبع و از این قبیل) می‌تواند بر روی عملکرد خودرو تأثیر بگذارد. این بدان معنا است که شما مسیر لوله از کاتالیست موجود در لوله اگزوز تا انتهای خودرو در صندوق عقب را مستقیم نموده‌اید.. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی می‌ماند و این خود باعث افزایش توان موتور می‌شود.

8. استفاده از کاتالیست با جریان بالا

وقتی که کارخانه برای اولین بار مبدل کاتالیست را بر روی خودروها سوار می‌کند، قصد ندارد تا عملکرد خودرو را با این کار افزایش دهد بلکه می‌خواهد هوای تنفسی ما تمیز باقی بماند. با تعویض کاتالیست های کهنه و قدیمی با مدل‌های جدید High-Flow می‌توانید تغییر را حتی زیر پدال گازتان متوجه شوید. البته با توجه به اینکه این کار غیرقانونی است، غیرعلمی هم هست که در مبدل کاتالیست خود سوراخ ایجاد نمایید.