Last Updated on آگوست 28, 2019 by admin

ریمپ علم دوباره برنامه نویسی خودرو است:

سازندگان و برنامه نویسان شرکتهای مختلف از خود رد پاهای اشتباهی در برنامه خودرو بر جای میگذارند. به عنوان مثال در برلیانس تفاوت در شیب سرپایینی و سربالایی اصلا نوشته نشده است! لذا این خودروها در سربالایی کم می آورند. ریمپکاران کاراک این قسمت را به برنامه اصلی اضافه میکنند در نتیجه شتاب و سرعت در سربالایی افزوده میشود.

در مثالی دیگر خودرو های گیربکس اتومات چینی را میشود مثال زد که زمان تعویض دنده مناسب نیست و به پیشرانه فشار زیادی وارد میکند ، تا حدی که به آن آسیب میرسد ، در این حالت با بهبود تعویض دنده گیربکس اتومات توسط ریمپ ، این مشکل حل میگردد و موتور از زور خارج میگردد و علاوه بر اینکه شتاب وسرعت افزایش  میابد عمر موتور خودرو نیز افزایش میابد. ریمپ X22

نمونه X22 که بر اثر تاخیر در گاز خوری پیستون ترکانده :

آسیب به پیستون بر اثر تاخیر در عملکرد گیربکس X22

آسیب به پیستون بر اثر تاخیر در عملکرد گیربکس X22

سوال های زیادی در مورد ریمپ وجود دارد به عنوان مثال چرا خود کارخانه اینکار را انجام نمیدهد که ما پاسخ تمام این سوالات را در مقاله پرسش و پاسخ ریمپ داده ایم.

 

[quote]با رفع باگ های نرم افزاری کارخانه شتاب و سرعت افزایش میبابد بدون آنکه به موتور فشار وارد شود[/quote]

 

از دیگر مشکلات نرم افزاری تمامی خودروهای دریچه گاز برقی ، تاخیر در پدال گاز آنهاست، به این صورت که پس از فشردن پدال گاز اطلاعات با تاخیر به دریچه گاز برقی میرسد و با 1 تا 3 ثانیه دیلی گاز خوردن صورت میگیرد. رفع تاخیر پدال گاز و کپ اولیه توسط ریمپ در کاراک صورت میگیرد. توضیح آنکه بعد از فشردن پدال گاز اطلاعات به ایسیو میرود و پس از تجزیه و تحلیلی وضعیت کلی خودرو و نیاز ، دستور و میزان باز شدن دریچه گاز به مجموعه دریچه گاز برقی ارسال میگردد. به مرور زمان و با بالا رفتن مقاومت اتصالات مسیر  فوق ، اطلاعات دیر به ایسیو میرسد و در نتیجه ، تاخیر پدال گاز برقی اتفاق می افتد و ماشین کپ میکند. اطلاعات بیشتر درباره دریچه گاز برقی

دریچه گاز برقی و سیمی :

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

 

از مشکلات دیگر خودرو های ایرانی ، دمای موتور بالای آنهاست که در نتیجه عمر قطعات پایین می آید و واشر سرسیلندر می سوزد ، بازده قطعات کاهش می آید و از شتاب و سرعت گرفته میشود. در مرکز ریمپ کاراک با کاهش دمای کارکرد فن دمای موتور را پایین می آوریم و بازده خودرو را افزایش میدهیم

این خدمت برای خودرو های زیر امکان پذیر است : 

کاهش دمای 206

پرشیا ، 405 ، سمند ، اچ سی کراس ، تیبا ، ساینا ، کوییک و…

کاهش دمای کارکرد فن

کاهش دمای موتور

 

تنظیم موتور با ریمپ ایسیو

میزان هوادهی و جرقه زنی و پاشش سوخت در بسیاری از خودرو ها ، از کارخانه به درستی تنظیم نشده است ، با ریمپ این مقادیر متناسب با عدد اکتان بنزین ایران تنظیم میگردد تا علاوه بر اینکه شتاب و سرعت افزایش یابد ، صدای ناک نیز کاهش یابد، پس ریمپ ecu یک حرکت مفید برای افزایش عملکرد و بازده خودروست. در نتیجه علاوه بر اینکه شتاب و سرعت را بهتر میکند ، ریمپ ایسیو مصرف سوخت را کم میکند

 

اما هدف اصلی ریمپ چیست ؟

  1. افزایش شتاب
  2. افزایش سرعت
  3. افزایش قدرت
  4. افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت
  5. کاهش دمای خودرو
  6. افزایش کاتاف
  7. بهبود تعویض دنده گیربکس اتومات
  8. رفع کپ و ریپ زدن خودرو
  9. لذت سواری
  10. نرم گاز خوردن خودرو
ریمپ ایسیو ساندرو و تست داینوریمپ ساندرو و تست داینو

ریمپ ساندرو و تست داینو

خلاصه مقاله فوق : ریمپ اگر اصولی و  توسط  مهندسین آموزش دیده و تحصیل کرده صورت گیرد دارای مزایای زیادیست که در مرکز تیونینگ کاراک با قیمت ریمپ مناسب خدمات ریمپینگ صورت میگیرد.

 

در جدول زیر میانگین تاثیر ریمپ روی پیشرانه های مختلف خلاصه وار آمده است :

ریمپ ماشین استیج 1 ( شهری ) : 10%
ریمپ ماشین استیج 2 ( تقویت شده ) : 20%
ریمپ ماشین استیج 3 ( مسابقات ) : 30%
ریمپ ماشین فرمول 1 ( مسابقات ) : 35%
ریمپ کامیونت : 10%
ریمپ موتور سیکلت : 5%
ریمپ جت اسکی : 5%
ریمپ جت اسکی
ریمپ موتور سیکلت
ریمپ کامیونت
ریمپ ماشین استیج 1
ریمپ ماشین استیج 2
ریمپ ماشین استیج 3
ریمپ ماشین فرمول 1

 

با توجه به اطلاعات فوق میتوانید از فرم زیر جهت رزرو نوبت ریمپ استفاده نمایید :

درخواست ریمپ خودرو