Last Updated on نوامبر 30, 2020 by admin

ریمپ چیست ؟ | What is a ECU remap or What does a remap do

ریمپ تغییر نرم افزاری کامپیوتر ( ECU ) برای بهبود وضعیت عملکردی خودرو می باشد. ریمپ ماشین که به چیپ تیونینگ نیز معروف است ، یک راه سریع و مقرون به صرفه که شامل تغییر بنیادین برنامه یک آی سی در قسمت الکترونیکی خودرو ( ای سی یو ) بصورت برنامه زدن به تنظیمات کارخانه است. این به خودرو شما اجازه میدهد تا شما بتوانید از ظرفیت های نهفته اش ، استفاده کنید

آیا ریمپ ایسیو نوعی تقویت خودرو است ؟

بله، از نوع نرم افزاری و نه سخت افزاری

چه خودروهایی باید ریمپ کنند ؟ 

تمام خودروهایی که راننده آنها به دنبال حس خوب رانندگی و بهبود وضعیت خودرو خود هستند

آیا میتوانیم خودمان ماشین خودمان را ریمپ کنیم ؟ Can you remap your car yourself

بله این امکان پدیره فقط کافیه دستگاه ریمپ داشته باشین ، مکانیک خودرو رو کامل مسلط باشین و در مورد برهمکنش های الکترونیکی استاد باشین !

تفاوت ریمپ و آپدیت ایسیو چیست  ؟

در برخی مواقع ممکن است که پس از تولید خودرو و وارد شدن آن به بازار یکسری مشکلات در برنامه نویسی خودرو از کارخانه وجود داشته باشد. در چنین مواقعی با مراجعه به مراکز تعمیر ایسیو می‌توانید نسبت به آپدیت ایسیو خودرو اقدام نمایید. با به روز کردن سیستم نرم افزار ایسیو مشکلاتی که در برنامه نویسی خودرو وجود دارد، برطرف خواهد شد.  اما ریمپ ایسیو تغییر دستی و فوق تخصصی پارامترهای ایسیو توسط یک متخصص و بصورت زنده و در حال حاضر است و نه یک اصلاحیه جزئی ، لازم به ذکر است هر دو این خدمات در کاراک ارائه می شود.

 

چرا خود کارخانه ریمپ ای سی یو را انجام نمی دهد ؟

2 دلیل برای این پرسش آورده شده، یکی استانداردهای راهنمایی و رانندگی و جاده ای و دومی علم ناقص تولید کننده های خودرو

مزایای ریمپ ایسیو

1. کاهش دمای آب و زودتر شروع شدن کارکرد فن خودرو هنگام بالا امدن دمای رادیاتور : کاهش دمای فن یکی از بهترین کارهایی است که میتوان هنگام ریمپ ایسیو خودرو انجام داد چون با کاهش دمای فن خودرو ، دیگر ماشین شما جوش نمی آورد، واشر نمی سوزاند

2. با تنظیم و استاندارد سازی پاشش انژکتورها ، هنگام ریمپ ایسیو مصرف سوخت شما کاهش می یابد که این نه تنها در شهر هایی مانند تهران باعث کاهش آلودگی هوا می شود بلکه با شرایط گرانی ، به اقتصاد شما و خانواده کمک می کند .

3. از دیگر مزایای ریمپ ایسیو ، بالا بردن راندمان احتراق است که به دنبال آن گشتاور و شتاب خودرو بیشتر می شود و به عبارت دیگر نوعی تیونینگ خودرو انجام می شود.

ریمپ ایسیو

ریمپ ایسیو خودرو

4. از دیگر مزایای ریمپ  برداشتن کوپ سرگاز یا تاخیر دریچه گاز می باشد که بسیاری از مشتریان شکایت دارند که چرا وقتی گاز می دهند  گشتاور لازم به خودرو وارد نمی شود یا اینکه با تاخیر وارد می شود و تاخیر دریچه گاز در هنگام سبقت در جاده های دو طرفه و هنگام سر بالایی نیز بسیار آزار دهنده است .

 

5. برداشتن محدودیت سرعت 

6. ریمپ توانایی حذف محدودیت هایی را که توسط سازنده بر روی وسیله نقلیه شما نصب شده است را دارا می باشد . با انجام ریمپ ایسیو خودرو ، شما به طور موثر می توانید پارامترهای وسیله نقلیه خود را دقیق تر بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و ارتفاع و کیفیت سوختی که در دسترس شما قرار دارد، تنظیم کنید و با تنظیم کردن پارامترها ، افزایش قدرت و گشتاور خروجی بیشتری را از خودروی خود انتظار داشته باشید .


از مزایای ریمپ ایسیو در شرکت کاراک ارائه گارانتی کتبی است.


7. بهبود عملکرد و رانندگی

8. بهبود پاسخ گشتاوری

9. ریمپ ایسیو خودرو ،  کاملا قابل تنظیم
منفعت بزرگ در مورد ریمپ ایسیو خودرو ،  این است که برنامه های ریمپ ایسیو خودرو کاملا به نیازهای شما قابل تنظیم است. یعنی شما میتوانید بسته به نوع ریمپ درخواستی خود بسته به هزینه ای که میخواهید صرف کنید و هم چنین بسته به نوع زمینی که بر روی آن رانندگی می کنید . ریمپ ایسیو مورد نظر خود را انجام دهید و اگر از نتیجه راضی نبودید آن را برگردانید به حالت قبل

10.  بهبود تعویض دنده در دنده اتومات ها : به دلیل تنظیم گشتاور و سنسور دور موتور تعویض دنده در گیربکس اتومات ها متعادل میگردد

 

معایب ریمپ ایسیو | Is a remap safe

1. اگر ماشین شما در قسمت ایسیو یا در قسمت موتوری ایراد داشته باشد شما حتما باید خودروی خود را قبل از ریمپ تعمیر کنید و وقتی تعمیر مورد نظر را انجام دادید خودرو را ریمپ کنید  وگرنه ایراد شما بیشتر میشود .

2. از دیگر معایب ریمپ ایسیو خودرو این است که برای ریمپ نباید به هرکسی اعتماد کنید چون اگر ریمپ خودروی شما به درستی انجام نشود صد در صد ماشین شما بهم می ریزد پس در این قسمت دقت لازم را برای انجام کار ، لحاظ کنید و حتما از متخصصین ماهر استفاده کنید

ما در اینجا شرکت کاراک را به شما معرفی میکنیم :

مرکز ریمپ ایسیو کاراک

دستگاه تست داینو

این دستگاه برای بررسی گشتاور و اسب بخار خودرو قبل و بعد از ریمپ ایسیو میباشد و در واقع نتیجه ریمپ را بصورت نمودار به ما نشان می دهد

دستگاه تست داینو

داینومتر

آیا ریمپ دائمی است ؟ | Can a remap be detected

هم بله و هم خیر ، مادامی که ایسیو تعویض نگردد و یا دستکاری نشود ،این برنامه پابرجاست

آیا امکان دارد، ای سی یو را دوباره به حالت کارخانه برگردانیم؟

بله

هزینه ریمپ ایسیو ؟ | How much does a remap cost in carak

قیمت ریمپ ایسیو را عوامل مختلفی تعیین می کنند

به دلیل زیاد شدن ریمپ کنندگان ایسیو قیمت های مختلفی برای این کار ارائه می شود.

به همین علت در اینجا دلایل اختلاف قیمت ها را برای کاربران توضیح می دهیم :

مهمترین دلیل : افرادی با استفاده از برنامه های کپی اقدام به ریمپ خودرو می کنند که حاصل این کار صدمات جدی به موتور و ایرادات اساسی در برنامه می شود.

توضیح دلیل فوق : دلیل تفاوت در هزینه ریمپ ای سی یو میزان تخصص افراد ، تجهیزات و تجارب می باشد. موارد بسیاری دیده شده که دارنندگان خودرو برای ریمپ ایسیو به افراد غیر متخصص که اغلب تنظیم موتور کاران سطح شهر هستند مراجعه کرده اند. این افراد بعد از ریمپ خودرو هزینه های سنگینی برای مشتریان به بار آورده اند که از جمله این موارد می توان به روشن شدن چراغ svs ، چراغ چک ،خطای سنسور ناک ، ذوب شدن پیستون، خام سوزی اشاره کرد.