Last Updated on ژانویه 2, 2023 by mohamadi

یک خودروی بی صدا برای هر راننده ای مطلوب است . داشتن فضایی آرام در حین رانندگی نه تنها دقت را می افزاید ، بلکه سبب لذت بردن از رانندگی نیز می گردد . متاسفانه امروزه یا به علت جاده های خراب و نامناسب کشور ما و یا به علت مونتاژ ضعیف و کیفیت پایین ، خودرو ها پس از مدتی استفاده به صدا می افتند و آرامش را از راننده و سر نشینان سلب می کنند . کادنزا یکی از اتومبیل هایی است که به مشکل سر و صدا اضافی دچار خواهد شد . در این پست به بررسی صداگیری کادنزا و راه حل کاراک برای رفع صداهای نامطلوب خواهیم پرداخت . 

 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

دلایل به صدا افتادن کیا کادنزا 

متاسفانه وجود جاده‌های ناهموار و خیابان‌های خراب یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده صدا در این خودرو است. اما این تنها دلیلش نیست، نصب دزدگیر، نصب باند، عوض کردن قاب کیلومتر، عوض کردن صفحه پشت آمپر، سرد و گرم شدن هوا، خرابی قفل در، خرابی کمربند و تصادف از دلایل دیگر به وجود آمدن صدا در خودروهایی با کیفیت ساخت بالا است.

 

مراجعه به مراکز غیر حرفه ای 

برخلاف تصور عموم مردم ، به صدا افتادن خودرو ف مختص اتومبیل های تولید داخل نیست و اتومبیل های خارجی نیز به صدا خواهند افتاد . از دلایل رایج به صدا افتادن این خودروها ، دریافت خدمات از مراکز غیر حرفه ای و افراد بی تجربه می باشد ؛ در این حالت بخش های مختلفی از خودرو شما  نظیر داشبورد ، درب ، طاقچه و … به صورت نادرست و غیر استاندارد باز و بسته می شوند که در نتیجه قطعات مربوط به این بخش ها به درستی در جای مناسب خود قرار نگرفته و در هنگام رانندگی سر و صدا تولید می نمایند . 

 

تصادف 

از دیگر دلایل مهم به صدا افتادن کادنزا ، تصادف می باشد . با ضربه و آسیب به خودرو قطعات مختلفی از بخش های مختلف دچار مشکل می شوند ؛ گاهی در ظاهر به نظر می رسد خودرو شما از تصادف جان سالم به در برده و مشکلی ندارد اما هنگام رانندگی ناگهان متوجه صداهایی می شوید که در گذشته وجود نداشته اند . در این حالت پیشنهاد می کنیم که به تعمیرگاه صداگیری کاراک بیایید تا علت به صدا افتادن خودرویتان را مشخص کرده و خدمات صداگیری کیا کادنزا را به شما ارائه دهیم . 

 

صداگیری کیا کادنزا

صداگیری کیا کادنزا

صداگیری بخش های مختلف کیا کادنزا در تعمیرگاه کاراک 

صداگیری طاقچه  کیا کادنزا در حدود 3 ساعت زمان می‌برد و در طی انجام صداگیری از بهترین متریال استفاده می‌شود. همچنین در نهایت کار با ضمانت کتبی به شما ارائه می‌شود و در صورت نارضایتی وجهی از شما دریافت نمی‌گردد. داشبورد کیا کادنزا شامل 200 قطعه می‌باشد که در طی صداگیری داشبرد تمامی قطعات صداگیری می‌شود.

صداگیری رودری های کیا cadenza نیز که بیشتر به دلیل سرد و گرم شدن هوا لازم می‌شود در حدود 6 ساعت زمان می‌برد.

برای اطلاع از هزینه صداگیری کیا cadenza بایستی حضوری به مرکز صداگیری خودرو کاراک مراجعه نمایید و با کارشناسان این مرکز دور بزنید تا محل دقیق صدا و نیز نوع صدا مشخص شود. پس از آن لیست قیمت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

از خدمات دیگری که برای صداگیری کیا کادنزا در مرکز کاراک ارائه می‌شود، شامل :

  • صدا گیری اتاق cadenza 
  • صداگیری صندوق عقب
  • صداگیری کنسول وسط cadenza 
  • صداگیری ستون‌های کیا
  • صداگیری کادنزا
  • صداگیری رودری  cadenza 
  • صداگیری قاب فرمون کیا cadenza 
  • صداگیری سقف

ویدیو صداگیری کیا کادنزا 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043

آدرس مرکز کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

عایق کاری خودرو ، از روش های صداگیری خودرو 

امروزه اتومبیل ها بزرگتر از قبل هستند، اما نسبتاً سبک تر شده اند. تولیدکنندگان استفاده از مواد سنگین و غیر قابل بازیافت را کنار گذاشته اند .

برای سال‌های متمادی، سازندگان در تلاش بوده‌اند تا خودروهایی طراحی کنند که انتظارات متنوع و در حال رشد مصرف‌کنندگان را برای راحتی رانندگی، ایمنی و ارگونومی به بهترین شکل برآورده کند. در عین حال، آنها باید با الزامات سختگیرانه فزاینده مرتبط با تأثیرات زیست محیطی  سازگار شوند. امروزه هدف افزایش عملکرد و در عین حال کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است که از جمله با کاهش وزن وسایل نقلیه حاصل می شود.

هم اکنون مواد سنتی که زمانی در کاهش صدای کف خودرو  یا شاسی موثر بودند، اغلب در ضخامت‌های حداقل استفاده می‌شوند یا با قطعات سبک‌تر ساخته شده از توده‌های سخت و پلاستیک جایگزین می‌شوند. در نتیجه، بسیاری از کاربران وسایل نقلیه مدرن از عایق صوتی ضعیف کابین شکایت دارند. وزش باد، صدای باران یا خش خش لاستیک ها و بسیاری از دیگر صداها  مستقیماً به داخل نفوذ می کند و اغلب اوقات باعث ناراحتی قابل توجهی می شود.

 

صداگیری کادنزا با عایق کردن در کاراک

از آنجایی که ما زمان زیادی را در وسایل نقلیه خود می گذرانیم، عایق صوتی خودرو یکی از مواردی است که می تواند سود زیادی برای کیفیت رانندگی شما داشته باشد. اگر عایق کاری خودرویتان را در مراکز حرفه ای انجام دهید ، شاهد کاهش قابل توجه صدا در کابین اتومبیلتان خواهید بود .  با دریافت خدمات با کیفیت نه تنها کابینی آرام برای خود مهیا می سازید ، بلکه در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد و پولتان را خرج کار موثری می کنید . تعمیرگاه صداگیری کاراک ، از مراکز معتبری است که قادر است  با مواد با کیفیت خودرو شما عایق صدا کرده و سفری آرام برایتان به ارمغان بیاورد . در زیر ، ویدیو صداگیری کادنزا با روش عایق کاری این اتومبیل را مشاهد می کنید :

 

 

چه قسمت هایی باید در خودرو عایق صدا شوند؟

بیشترین میزان صدا از طریق  کف، صندوق عقب  و درها به داخل کابین خودرو نفوذ می کند. در صورت عدم وجود عایق صوتی مناسب در این مناطق، صدای چرخاندن چرخ ها و صدای برخورد سنگ به شاسی به خوبی توسط رانندگان و مسافران شنیده می شود. عایق صوتی خوب در کف خودرو می تواند راهی برای حذف حداقل برخی از این صداها باشد.

همچنین عایق صوتی مناسب سقف خودرو بسیار مهم است، در غیر این صورت به عنوان مثال در هنگام باران شدید، صدای مشخصی تولید می شود. 

 

درخواست صداگیری خودرو

 

برای مشاهده صداگیری سایر خودروهای داخلی و خارجی بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

صداگیری ماشین

 

بررسی خودرو کیا کادنزا 

کیا کادنزا که به عنوان جانشین رسمی کیا اپیروس شناخته می شود نخستین بار در سال 2010 وارد بازار گردید و نسل اول این ماشین که در کشور ما عرضه شد با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و هنوز هم بعد از گذشت چند سال بازار فروش این ماشین تب و تاب های خود را دارد . لازم به ذکر است که کیا کادنزا در کره جنوبی با نام کیا K7 شناخته می شود و این ماشین لوکس ترین سدان دیفرانسیل جلو کیا است. موتور قدرتمند کیا کادنزا ، طراحی زیبا و اروپایی ماشین و آپشن های فراوان کیا کادنزا همه سعی در این دارند که این ماشین را در کلاس خود جزء بهترین گزینه ها نشان دهند . طراحی زیبای کیا کادنزا حاصل قلم پیتر شرایر است که تا قبل از شروع فعالیت در کیا و طراحی ماشین های این کمپانی مدیر طراحی سابق آئودی بود .

 

صداگیری عقب خودرو

صداگیری طاقچه عقب کادنزا

مشخصات فنی کیا کادنزا

موتور 3/3  لیتری V6 با 293  اسب‌بخار قدرت و 345/7 نیوتن‌متر گشتاور، باعث شده تا عملکردی بالا از کیا کادنزا شاهد باشیم و این خودرو بتواند در کمتر از 7 ثانیه به سرعت 96/6  کیلومتر بر ساعت برسد. در عین حال، باید درنظر داشت که خودرویی که پشت آن نشسته‌اید، یک ب ام و 60 هزار دلاری نیست و یکی از محصولات کیا است. سیستم گیربکس 6 دنده اتوماتیک با قابلیت پدال‌شیفترها که بسیار آسان انجام می‌شود، یکی از عوامل راحتی و در عین حال ایجاد حس اسپرت در پشت فرمان است. البته موقع کار با پدال‌ شیفترها باید مراقب شکستگی آن‌ها بود!، زیرا بسیار «ظریف» طراحی شده‌اند. کیا کادنزا در جاده، مصرف سوخت قابل‌قبول 8/4  لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد، ولی مصرف 12/4  لیتر در شهر، زیاد خوشایند نیست.

مشخصات فنی

موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 3500 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 286 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 338 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 7.2 ثانیه
حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت
وزن 1575 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4965 طول – 1850 عرض – 1475 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2845 میلیمتر