Last Updated on آوریل 8, 2023 by mohamadi

اگر مالک خودرو 405 هستید و ماشین شما دارای دریچه گاز برقی است ، یکی از مشکلاتی که به آن مواجه خواهید شد ، کپ کردن اولیه خودرو و مشکل در سربالایی ها می باشد . علی الرغم اینکه دریچه گاز برقی از مزایا زیادی سبت به دریچه گازهای مکانیکی برخوردارند اما کپ کردن خودرو یکی از معایب این دریچه ها می باشد . مرکز کاراک با ارائه خدمات ریمپ ایسیو ، رفع کپ پژو 405 را برای شما انجام می دهد . 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

رفع کپ ماشین پژو 405 در مرکز کاراک 

خودرو پژو 405 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند ، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در پژو 405 میشود باعث تاخیر در گاز خودرو ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ پژو 405 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

 

انواع کپ پژو 405

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

  1. کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز
  2. کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با ریمپ سنسور دوم اکسیژن حل میگردد

 

تعمیر دیر روشن شدن  405 دارای دریچه گاز برقی در صبح زود

اصلاح وضعیت کپ خودروهای دریچه گاز برقی از طریق ریمپ ایسیو در کاراک صورت میگیرد ، برای تعمیر مشکل دیر گاز خوردن 405 SLX لازم است که خودرو شما بصورت تخصصی ریمپ گردد . دیر روشن شدن 405 یکی از مشکلاتی می باشد که در این اتومبیل قابل مشاهده است . رفع دیر روشن شدن پژو 405 توسط ریمپ ecu ، سریعترین روش ممکن و پیشنهادی از طرف تعمیرگاه کاراک برای مشکل کپ سر گاز می باشد .

در خودروهای دریچه گاز سیمی بر خلاف دریچه گاز برقی این خرابی وجود ندارد ، این مشکل بعد از مدتی در دریچه گاز برقی ها بوجود می آید و علت آن افزایش مقاومت ارتباطات موجود تا ecu می باشد. ایسیو هایی که در 405 های موتور TU5 با دریچه گاز برقی استفاده شده  و در کاراک خدمات دارند عبارتند از :

  • بوش 7.4.4
  • بوش ME17

 

 

 

همچنین ببینید : ریمپ 405 زیمنس

 

 

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی 405 با برنامه ریزی ایسیو

 

 

در برهه ای از سال‌های اخیر در بسیاری از خودروهای تولید شده ایران ، دریچه گاز سیمی جای خود را به دریچه گازهای برقی داد که دارای مزایا و معایبی نسبت به دریچه‌های گاز سیمی قدیمی بود. در نهایت دریچه گاز سیمی به خودروها بازگشت.

 

در چه خودرو های دریچه گاز برقی وجود دارد ؟

خودرو های دارای دریچه گاز برقی

 

 

 چرا دریچه گاز برقی بر روی خودرو استفاده شد ؟ 

دريچه گاز برقی به دليل امکان كنترل دقيق‌تر ميزان هواي ورودي به موتور، نسبت به دريچه گاز مكانيكی برتری داشت . همچنين با استفاده از اين مكانيزم، امكان استفاده از قابليت‌هاي كنترل و فناوري‌هاي پيشرفته مديريت موتور و خودرو ممكن مي‌گردد و در نتيجه راندمان و كارايي موتور بيشتر خواهد بود.

از ديگر مزاياي استفاده از اين نوع دريچه گاز، تنظيم و برنامه‌ريزي كنترل تغيير دريچه گاز بر اساس نياز مشتري و استراتژي تعريف‌شده براي موتور مي‌باشد؛ بنابراين مي‌توان از يک نوع دريچه گاز براي موتورهاي مختلف با استراتژي‌هاي گوناگون استفاده کرد. اما مهم‌ترين برتری دريچه گازبرقي نسبت به نوع مکانيکي، کاهش مصرف سوخت و آلودگي است.

در طول چرخه کاري موتور يکي از مواردي که بيشترين مصرف سوخت و توليد آلاينده‌ها در خودرو صورت مي‌گيرد، زماني است که راننده به طور ناگهاني بر پدال گاز فشار مي‌آورد. در دريچه گاز مکانيکي دستور راننده به طور کامل اجرا و به دريچه گاز منتقل مي‌شود كه در اين شرايط نسبت سوخت و هوا مي‌تواند از حالت بهينه خارج شده و ميزان مصرف سوخت و آلاينده‌ها افزايش يابد. اما در دريچه گاز برقي تغييرات ناگهاني دريچه گاز توسط ایسیو کاهش يافته و به تغيير ملايم‌ تر دريچه گاز تبديل مي‌شود و بدين ترتيب ميزان مصرف سوخت و آلاينده‌ها کاهش مي‌يابد.

 

مطالب پیشنهادی : ریمپ ecu پژو 405 برای کاهش مصرف سوخت

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

چرا رانندگان از دریچه گاز برقی در 405 ناراضی هستند ؟ 

در برخي موارد راننده‌ها ، از موتورهای مجهز به دريچه گاز برقي، به دليل کاهش حس رانندگی پر قدرت و گاها کاهش شتاب خودرو شکايت دارند.

از معایب اصلی دریچه گاز های برقی ، تاخیر در عملکرد آن است. بدان معنی که میان فشردن پدال گاز توسط راننده و باز شدن دریچه گاز اختلاف زمانی محسوسی وجود دارد که در شتاب گیری اولیه تاثیر منفی شدیدی می‌گذارد و همچنین در هنگام رانندگی در سطوح شیب‌دار این تاخیر واقعاً راننده را آزار می‌دهد و اجازه شتاب‌گیری مناسب به خودرو را نمی‌دهد.

در تعمیرگاه کاراک به صورت علمی‌ این مشکل در خودروها برطرف میگردد . در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها سیمی است ، به محض فشردن پدال مستقیماً دریچه گاز نیز همزمان شروع به باز شدن می‌نماید. ولی در دریچه‌های برقی بعد از آن که پدال گاز فشرده می‌شود، موقعیت آن توسط سنسور پدال گاز به ایسیو ارسال می‌گردد و ECU با تغییر آن ، مقدار اصلاح شده‌ای را به دریچه گاز برای باز شدن ارسال می‌کند. در داخل برنامه هر ایسیو یک نمودار برای تبدیل موقعیت پدال به موقعیت دریچه گاز وجود دارد که در هر خودرویی متفاوت می‌باشد. این نمودار به هیچ عنوان خطی نبوده و به همین علت است که به ازای فشردن پدال گاز احساس می‌کنید که دریچه گاز کمتر از حد انتظار شما باز می‌شود و لذا خودرو شتاب مناسبی نمی‌گیرد.

 

مطالب پیشنهادی : هزینه ریمپ 

 

رفع تاخیر دریچه گاز پژو 405 

در ایسیو Bosch ME7.4.4 و Bosch ME17 در موقعیت‌های پدال کمتر از ۴۰ % ، مقدار فرمان ارسالی از جانب ای سی یو به دریچه گاز کمتر بوده ( حدوداً ۱۰ درصد ) و این سبب می‌شود که پدال گاز کمتر و با نرخ و سرعت کمتری شروع به باز شدن نماید و این همان احساس تاخیری است که راننده در رانندگی لمس می نماید. کاراک برای رفع مشکل یک راه حل بسیار عالی دارد و ان تغییر برنامه این ecu هاست

در این روش بدون تغییر سخت افزاری در خودرو ، با یک روش حرفه‌ای ، نه تنها کپ اولیه و تاخیر دریچه گاز کاملاً بر طرف می‌گردد بلکه شتاب خودرو به طور محسوسی افزایش می‌یابد. خودرو پژو 405 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد.

 

 

ربمپ ایسیو پژو 405 در مرکز کاراک _ رفع کپ پژو 405

ریمپ ایسیو پژو 405

 

رفع کپ پژو 405 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

  1. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34
  2. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35
  3. رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس
  4. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  5. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  6. رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  7. رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  8. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  9. رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  10. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  11. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34
  12. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35
  13. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7
  14. رفع کپ گاز پژو 405

برای رزرو نوبت ریمپ خودرو میتوانید فرم زیر را پر کنید :

درخواست ریمپ خودرو

 

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در پژو 405 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در پژو 405 میکند و رفع کپ پژو 405 با این دلیل توسط ریمپ ECU انجام میشود

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو