Last Updated on اکتبر 9, 2022 by mohamadi

خودرو پژو پرشیا که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در پژو پرشیا میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ پژو پرشیا در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

رفع کپ ماشین پژو پرشیا با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ 

خودرو پژو پرشیا با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ پژو پرشیا با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

  1. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34
  2. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35
  3. رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس
  4. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  5. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  6. رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  7. رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  8. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  9. رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  10. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  11. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34
  12. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35
  13. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7
  14. رفع کپ گاز پژو پرشیا

 

انواع کپ پژو پرشیا

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

  1. کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز
  2. کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

 

مطالب پیشنهادی : مقالات ریمپ 

 

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ پژو پرشیا با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند

 

 

 

 

برای رزرو نوبت ریمپ خودرو میتوانید فرم زیر را پر کنید :

درخواست ریمپ خودرو

ریمپ ایسیو پرشیا برای رفع کپ پژو پرشیا

ریمپ ای سی یو پرشیا

 

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو پرشیا می شود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در پژو پرشیا میکند و رفع کپ پژو پرشیا با این دلیل توسط ریمپ ECU انجام میشود

 

برای اطلاع از هزینه ریمپ پرشیا ، به لینک زیر مراجعه کنید :

هزینه ریمپ

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

چه چیزی باعث تاخیر دریچه گاز پرشیا می شود ؟

تأخیر دریچه گاز یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی است که هنگام رانندگی با آن برخورد خواهید کرد. اگر با تاخیر دریچه گاز پرشیا مواجه هستید، ممکن است بخواهید بدانید چه چیزی باعث آن شده است. ما به شایع ترین علل تاخیر دریچه گاز خواهیم پرداخت.

در ادامه به بررسی 4 دلیل که سبب تاخیر دریچه گاز پژو پرشیا می شود ، خواهیم پرداخت :

 

مسدود شدن فیلتر سوخت 

این مورد یکی از علل شایع تاخیر دریچه گاز است. آیا متوجه واکنش کندتر دریچه گاز خود  شده اید؟ ممکن است فیلتر بنزین شما مسدود شده باشد. برخی خودروها دارای یک پمپ بنزین با فیلتر بنزین هستند که معمولاً در باک بنزین قرار دارد. خودروهای دیگر یک فیلتر بنزین جداگانه در جایی در خط سوخت دارند.

وظیفه فیلتر سوخت این است که قبل از ورود سوخت به موتور، زوائد را از سوخت پاک کند. هر چه فیلتر بنزین کثیف‌تر شود، عبور سوخت از آن سخت‌تر می‌شود. این باعث تاخیر در شتاب و پاسخ دریچه گاز می شود. این موضوع به قدری رایج است که بسیاری از تکنسین‌های خودرو وقتی می‌خواهند بفهمند چرا یک وسیله نقلیه واکنش کند دریچه گاز دارد، ابتدا فیلتر بنزین را بررسی می‌کنند.پ

 

معیوب بودن سنسور جریان هوا

یکی دیگر از دلایلی که واکنش دریچه گاز خودروی شما را به صورت ناگهانی کند می کند ، می تواند معیوب بودن سنسور جریان هوا باشد. بین فیلتر هوا و بدنه دریچه گاز قرار دارد. وظیفه آن ردیابی جریان هوای ورودی به موتور است. این به تنظیم نسبت هوا به سوخت در موتور شما کمک می کند. وقتی سنسور جریان هوای به درستی کار نمی کند یا از کار می افتد چه اتفاقی می افتد؟

ECU اطلاعات صحیحی در مورد میزان جریان هوا از موتور شما دریافت نمی کند. بنابراین نسبت هوا به سوخت دقیق نیست. این بدان معناست که موتور شما نمی تواند به درستی کار کند و ماشین شما دیگر نمی تواند آنطور که باید شتاب بگیرد و با تاخیر دریچه گاز پرشیا مواجه خواهید شد .

 

 

 

 

 

 

کاهش بازده سوخت

آیا می‌دانستید که وقتی بازده سوخت خودرو کاهش می‌یابد، ECU شما می‌تواند نرخ شتاب را تغییر دهد؟ این کار را برای حفظ عملکرد موتور و صرفه جویی در مصرف سوخت انجام می دهد. کاهش ناگهانی بازده سوخت نشانه بسیاری از مشکلات مختلف است. ECU احتمالا ریشه مشکل را نمی داند، اما می داند که مصرف سوخت کاهش یافته است. این کاهش بازده می تواند سبب تاخیر دریچه گاز پرشیا شود و از شتاب گیری خودرو ممانعت به عمل آورد .

آیا متوجه واکنش کندتر دریچه گاز و کاهش راندمان سوخت شده اید؟ شاید ارزش این را داشته باشد که وقت بگذارید و بفهمید که چه چیزی باعث کاهش بازدهسوخت خودرو شما شده است.

 

سیستم کنترل الکترونیکی دریچه گاز با مهندسی ضعیف

یک دلیل کاملاً رایج دیگر برای تأخیر دریچه گاز پرشیا وجود دارد. این یک سیستم کنترل الکترونیکی دریچه گاز با مهندسی ضعیف است. برخی از خودروسازان زمان زیادی را بر مهندسی سیستم های الکترونیکی کنترل دریچه گاز خود متمرکز نمی کنند. این منجر به خودروهایی با واکنش موتور ضعیف و تاخیر قابل توجه دریچه گاز می شود. آیا فیلتر بنزین، سنسور جریان هوا  و مصرف سوخت شما همگی خوب به نظر می رسند؟ در این حالت ، این احتمال وجود دارد که خودروی شما با سیستم کنترل دریچه گاز برقی با کیفیتی  ارائه نشده باشد.