Last Updated on می 1, 2023 by mohamadi

تأخیر دریچه گاز یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی است که هنگام رانندگی ممکن است با آن برخورد کنید ، این مشکل در خودرو های دارای دریچه گاز برقی همچون رانا بیشتر دیده می شود . اگر با تاخیر دریچه گاز مواجه هستید، ممکن است بخواهید بدانید چه چیزی باعث آن شده است. ما به شایع ترین علل تاخیر دریچه گاز رانا خواهیم پرداخت. در مرحله بعد، یک راه خوب برای بهبود واکنش دریچه گاز و رفع کپ رانا به شما معرفی خواهیم کرد ، تا انتها این مطلب با ما باشید.

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

دلایل تاخیر دریچه گاز رانا

1. فیلتر سوخت مسدود شده است

این یک علت شایع تاخیر دریچه گاز رانا است. آیا متوجه واکنش کندتر دریچه گاز شده اید؟ ممکن است فیلتر بنزین شما مسدود شده باشد. برخی خودروها دارای یک پمپ بنزین با فیلتر بنزین هستند که معمولاً در باک بنزین قرار دارد. برخی خودروهای دیگر یک فیلتر بنزین جداگانه در جایی در خط سوخت دارند.

وظیفه فیلتر سوخت این است که قبل از ورود سوخت به موتور، زباله ها را از سوخت پاک کند. هر چه فیلتر بنزین کثیف‌تر شود، عبور سوخت از آن سخت‌تر می‌شود. این باعث تاخیر در شتاب و پاسخ دریچه گاز می شود. این موضوع به قدری رایج است که بسیاری از تکنسین‌های خودرو وقتی می‌خواهند بفهمند چرا یک وسیله نقلیه واکنش کند دریچه گاز دارد، ابتدا فیلتر بنزین را بررسی می‌کنند.

 

2. سنسور جریان هوای جرمی معیوب

یکی دیگر از دلایلی که واکنش دریچه گاز خودروی شما ناگهان بدتر شده است می تواند معیوب بودن سنسور جریان هوا باشد. بین فیلتر هوا و بدنه دریچه گاز قرار دارد. وظیفه آن ردیابی جریان هوای ورودی به موتور است. این به تنظیم نسبت هوا به سوخت در موتور شما کمک می کند. وقتی این سنسور به درستی  کار نمی کند یا از کار می افتد چه اتفاقی می افتد؟ ECU اطلاعات صحیحی در مورد میزان جریان هوا ورودی به موتور خودرو دریافت نمی کند. بنابراین نسبت هوا به سوخت دقیق نیست. این بدان معناست که موتور شما نمی تواند به درستی کار کند و ماشین دیگر نمی تواند آنطور که باید شتاب بگیرد.

 

دریچه گاز برقی رانا

rana Electronic Throttle

3. کاهش مصرف سوخت

آیا می‌دانستید که وقتی مصرف سوخت رانا  کاهش می‌یابد، ECU شما می‌تواند نرخ شتاب را تغییر دهد؟ این کار را برای حفظ عملکرد موتور و صرفه جویی در مصرف سوخت انجام می دهد. کاهش ناگهانی مصرف سوخت نشانه بسیاری از مشکلات مختلف است. ECU احتمالا ریشه مشکل را نمی داند، اما می داند که مصرف سوخت کاهش یافته است. این واکنش مانع از توانایی خودروی شما برای شتاب گیری می شود.

 

4. مهندسی ضعیف سیستم دریچه گاز برقی رانا

یک دلیل کاملاً رایج دیگر برای تأخیر دریچه گاز و کپ رانا وجود دارد. این یک سیستم کنترل الکترونیکی دریچه گاز با مهندسی ضعیف است. برخی از خودروسازان زمان زیادی را بر مهندسی سیستم های الکترونیکی کنترل دریچه گاز خود متمرکز نمی کنند. این منجر به خودروهایی با واکنش موتور ضعیف و تاخیر قابل توجه عملکرد دریچه گاز می شود. آیا فیلتر بنزین، حسگر جریان هوای جرمی و مصرف سوخت شما همگی خوب به نظر می رسند؟ این احتمال وجود دارد که خودروی شما با یک سیستم کنترل دریچه گاز الکترونیکی با مهندسی ضعیف ارائه شده باشد.

 

 

 رفع کپ رانا با ای سی یو بوش در مرکز کاراک

خودرو رانا که دریچه گاز برقی دارد ، دارای ارور نرم افزاری می باشد ، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در رانا میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ رانا در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو رانا با ایسیو بوش به دلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu تعمیرات این مشکل بصورت تخصصی انجام می گیرد. کاراک از بهترین گروه های تیونینگ خودرو در تهران است که می تواند به شما کمک بسیاری کند. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

  1. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34
  2. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35
  3. رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس
  4. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  5. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  6. رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  7. رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  8. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  9. رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  10. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  11. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34
  12. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35
  13. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7
  14. رفع کپ گاز رانا

برای رزرو نوبت ریمپ خودرو میتوانید فرم زیر را پر کنید :

درخواست ریمپ خودرو

 

ریمپ ایسیو رانا برای رفع کپ رانا

ریمپ ایسیو رانا

 

 ریمپ ایسیو رانا چه مزایایی دارد ؟ 

1_ این یک راه کم هزینه برای بهبود عملکرد راناشما است
قیمت های ریمپ ایسیو متفاوت است، اما می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای بهبود عملکرد خودرو شما باشد.

2_ شما نیازی به ارتقاء فیزیکی ندارید
برای بهره مندی از مزایای ریمپ ایسیو ، نیازی به ارتقاء هیچ جنبه فیزیکی و مکانیکی خودرو ندارید.

3_ روشی برگشت پذیر است
در بسیاری از موارد، ریمپ ایسیو رانا را می توان معکوس کرد.

 

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104