Last Updated on اکتبر 4, 2022 by mohamadi

 

چه بخواهید به یک شکاف کوچک در یک میدان بپیوندید یا در یک تقاطع به جاده اصلی بپیوندید، واکنش ضعیف دریچه گاز و کپ کردن خودرو می تواند بسیار آزار دهنده و گاهی خطرناک باشد. ریمپ ایسیو L90 در مرکز کاراک ، می‌تواند خودروی شما را کاملاً متحول کند و رانندگی راحت‌تری برایتان فراهم آورد .

امروزه در ساخت خودروها ؛  تولیدکنندگان مجبور به رعایت قوانین محدود کننده ای هستند.  اغلب این تصور را ایجاد می کنند که ماشین جدید شما آنطور که انتظار داشتید عملکرد خوبی ندارد . یکی از این موارد در  موتور خودرو ال 90 قابل مشاهده است . این موتور به دلیل عدم تمایل به حرکت و کپ کردن  وقتی پای خود را پایین می‌گذارید، دیر گاز می خورد . که این مشکل به دلیل واکنش ضعیف دریچه گاز است.

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

 

 

چرا وقتی پدال گاز را می فشارم ، به کندی پاسخ می دهد؟ 

 

دلیل اصلی تاخیر این است که تولیدکنندگان به طور عمدی تاخیر را بر اساس موقعیت پا تنظیم می کنند.

کندی پاسخ دریچه گاز یا تاخیری که گاهی اوقات به آن  کپ کردن گفته می شود، زمانی است که پدال گاز خود را فشار می دهید و به یک RPM خاص (دور در دقیقه) می رسید تا واکنش موتور با شتاب گرفتن  مشاهده شود . تأخیر در پاسخ دریچه گاز می تواند توسط عوامل بسیاری از جمله برنامه ریزی سیستم کنترل الکترونیکی دریچه گاز (ETC) ایجاد شود.

 

 

دلایل تاخیر دریچه گاز ال 90

چرا دریچه گاز دچار تاخیر می شود ؟

 

دریچه گاز برقی چیست و چگونه باعث ایجاد کپ در خودرو تندر90 میشود ؟

شکل ترکیب شده و برقی استپر موتور ، دریچه گاز و سنسور دریچه گاز می باشد که بصورت یک پکیج درآمده است. به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شود و نهایتا افزایش لذت سواری و کله نکردن خودرو دلیل استفاده از آن در خودرو بوده است. پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در  تندر90 میکند و رفع کپ  با تندر90 این دلیل توسط ریمپ ECU انجام میشود

 

علت تاخیر دریچه گاز ال 90 چیست ؟ 

ECU که به عنوان واحد کنترل موتور نیز شناخته می شود برای انجام تعدادی کار برنامه ریزی شده است. یکی از کارهایی که انجام می دهد پاسخ دریچه گاز یا تاخیر زمانی است که وقتی پدال گاز را فشار می دهید و ماشین شما پاسخ می دهد رخ می دهد.

امروز در بیشتر خودروها  وقتی پدال گاز را می فشارید، قبل از شروع برق یک تاخیر لحظه ای وجود دارد زیرا ECU به مقداری حجم هوا نیاز دارد. این به این معنی است که وقتی روی پدال گاز پا می گذارید، در پاسخ دهی دریچه گاز کمی تاخیر ایجاد می شود.

اگر شیب بالایی وجود داشته باشد بدتر می شود زیرا حجم هوا با افزایش ارتفاع کاهش می یابد.

 

برخی دلایل تاخیر دریچه گاز ال 90 مشکل به شرح زیر هستند :

 

فیلتر سوخت کثیف

اولین جایی که یک تکنسین خودرو زمانی که تاخیر دریچه گاز ال 90 رخ داده است ،  بررسی می کند، فیلتر بنزین است. این فیلتر وظیفه حذف زباله ها را برای جلوگیری از مشکلات موتور و بهبود مصرف سوخت دارد. هنگامی که فیلتر کثیف است، می تواند باعث تاخیر در شتاب و دریچه گاز شود، زیرا زمانی که بنزین تلاش می کند از فیلتری که دارای گرفتگی یا کثیفی است عبور کند، بسیار بیشتر از یک فیلتر تمیز طول می کشد.

بسته به مدت زمانی که از آخرین تمیز کردن شما گذشته است و شرایط معمول رانندگی که تجربه می کنید، گاهی اوقات می توان فیلترها را تمیز کرد و دوباره استفاده کرد. به عنوان مثال، وسایل نقلیه ای که اغلب در میان گرد و غبار زیاد یا در جاده های خاکی حرکت می کنند، احتمالاً بیشتر از وسایلی که در شرایط جاده معمولی رانندگی می کنند، نیاز به تمیز کردن یا تعویض فیلتر دارند. حفظ تمیزی فیلتر بنزین یکی از راه‌های جلوگیری از واکنش ضعیف دریچه گاز است.

 

بستگی به نوع ایسیو ، از 220 تا 250 قیمت خدمات رفع کپ اولیه برای تندر90 میباشد. برای اطلاع از قیمت ریمپ ال 90 به لینک زیر مراجعه کنید :

هزینه ریمپ 

 

قطعات فنی معیوب

یکی دیگر از عوامل متداول که ممکن است در تاخیر دریچه گاز ال 90 نقش داشته باشد، به اجزای فنی وسیله نقلیه شما مربوط می شود تا جنبه های مکانیکی مانند فیلتر بنزین کثیف.

خودروی شما از یک سیستم پیچیده از سنسورها و اجزای کامپیوتری تشکیل شده است که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا خودرو را به طور عملکردی و کارآمد به حرکت درآورند. یکی از سنسورهای مسئول شتاب سنسور جریان هوای جرمی (MAF) است. MAF چیزی است که نسبت سوخت به اکسیژن را در موتور شما تنظیم می کند تا موتور شما بتواند به درستی احتراق کند.

اگر MAF خراب باشد، معمولاً بر سرعت شتاب تأثیر می گذارد زیرا رایانه اتومبیل به درستی میزان سوخت مورد نیاز برای شتاب گیری سریع را اندازه نمی گیرد. مخصوصاً هنگام برخورد با مسائل پیچیده تر مانند MAF، باید با متخصصان حرفه ای خودرو که با مسائل مربوط به پاسخ دریچه گاز آشنا هستند مشورت کنید.

یکی از بهترین راه ها برای رفع چنین مشکلی ریمپ ایسیو می باشد. متخصصین ما در مرکز تیونینگ کاراک ، بهترین خدمات را برای رفع کپ ال 90 به مشتریان عزیز ارائه می دهند .

 

 

درخواست ریمپ خودرو

 

 

 

ریمپ ایسیو L90 در مرکز کاراک _ رفع تاخیر دریچه گاز ال 90 در کاراک

رفع تاخیر دریچه گاز ال 90 در مرکز کاراک

 

مصرف نادرست سوخت

ماشین شما روش طبیعی خود را برای تنظیم واکنش موتور یا پاسخدریچه گاز دارد. شرایط خاصی وجود دارد که باعث می شود موتور خودرو نرخ شتاب را به منظور حفظ سلامت خودرو یا عملکرد کلی موتور تغییر دهد.

به عنوان مثال، اگر خودروی شما تشخیص دهد که مصرف سوخت به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد، ممکن است مانع از شتاب گیری سریع خودرو شود. این حالت می تواند به خصوص در زمانی که بخواهید  از یک ردیف ماشین عبور کنید، خطرناک باشد. اگر متوجه شدید که تاخیر دریچه گاز ال 90 ، برای شما رخ داده است ،  باید فوراً ماشین خود را برای کارشناسی به یک تعمیرگاه ببرید. اگر می‌خواهید سیستم دریچه گاز خودروی خود را بهبود ببخشید، با ریمپ ایسیو L90 ، به راحتی به این بهبود دست خواهید یافت .

 

 

 

ویدیو ریمپ ایسیو L90 برای رفع کپ این خودرو 

 

 

راه حل کاراک برای رفع کپ ال 90 

 

متخصصین ما ، با ارائه خدمات ریمپ ایسیو L90 ، تا حد زیادی تاخیر دریچه گاز ال 90 را کاهش می دهند .

در اصل، ما این کار را به گونه‌ای انجام دادیم که وقتی کسی پدال را فشار می‌دهد، ECU صدها سوال نپرسد و دوباره بررسی کند که همه چیز درست است. در عوض، موتور قبل از اعمال قدرت در حدود 0.5 ثانیه آنچه را که نیاز دارد انجام می دهد.

پاسخ سریعتر دریچه گاز به این معنی است که خودرو اکنون واقعاً سرزنده است و بی نهایت بهتر از حالت قبلی حرکت می کند. مشتری از این موضوع بسیار خوشحال  خواهد بود زیرا احساس می کند خودرو  تازه از کاخانه خارج شده است .

اگر خودرویی دارید که پاسخ دریچه گاز ضعیفی دارد، ، با ما تماس بگیرید یا به مرکز کاراک مراجعه کنید تا در رفع این مشکل شما را یاری کنیم .

 

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

 

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104


 

رفع کپ ماشین تندر90  با ای سی یو بوش در مرکز ریمپ

خودرو تندر90  که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در تندر90 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ ال 90 در مرکز ریمپینگ کاراک توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.

خودرو تندر90 با ایسیو بوش بدلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ میباشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu  این تعمیرات بصورت تخصصی صورت میگیرد

رفع کپ تندر90 با ایسیو بوش در تعمیرگاه چیپ تیونینگ توسط ریمپ کاران ایسیو صورت میگیرد. ما بهترین گروه تیونینگ خودرو تهران هستیم. مجموعه تعمیراتی که برای رفع کپ انجام می شود به شرح زیر است :

  1. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34
  2. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35
  3. رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس
  4. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  5. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  6. رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  7. رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  8. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  9. رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  10. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  11. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34
  12. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35
  13. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7
  14. رفع کپ گاز تندر90 EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

 

 

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

انواع کپ تندر90

کپ ها به 2 نوع تقسیم می شوند ، یکی کپ حرکت اولیه و دیگری کپ حرکت ثانویه :

  1. کوپ اولیه یا همان تاخیر دریچه گاز را توضیح دادیم
  2. کوپ در حرکت با دنده 3 و 4 بدلیل مشکل پاشش سوخت و یا جرقه زنی ناصحیح بوجود می آید که با نوعی از ریمپ حل میگردد

 

آیا کپ اولیه قطعا با ریمپ حل میگردد ؟

با قطعیت نمیتوان گفت رفع کپ  تندر90 با ریمپ حل میشود زیرا کپ اولیه با حداقل 12 دلیل شناخته میشود که بعضی مکانیکال و بعضی برقی و بعضی الکترونیکال هستند