Last Updated on اکتبر 20, 2021 by mohamadi

[box]

یکی از این خودروها که با قیمت کمتر در مقابل نمونه های گران قیمت لکسس و بنز قرار دارد ، رنجروور ایووک استه که نمونه ی رو باز و دودر ان توسط شرکت سازنده به گونه ی کانور تیبل (رو باز ) تغییر شکل پیدا کرده. در این مقاله به بررسی رنجروور ایووک می پردازیم.

[/box]

کابریو ایووک 

خودروسازانی که به تولید شاسی بلندهای لوکس شهرت دارند ، نمونه های روباز و با سقف جمع شونده را نیز عرضه می کنند.رنجروور نیز چندسالی است که مدل کابریو ایووک را روانه بازار کرده است.

قراربود این کمپانی به همراه جاگوار در کشورمان حضور پیدا کند، اما فعلا فقط چند نمونه از ایووک پشت ویترین نمایشگاه ها به مدل هایی  تزیئنی تبدیل شده اند.

اگر سری به برخی کشورهای  حوزه خلیج فارس زده باشید احتمالا شاسی بلندهای روبازی مشاهده کرده اید، ماشین هایی مانند رنجروور ، لکسس ال ایکس ۵۷۰، مرسدس بنز کلاس جی و…. که به صورت سفارشی مورد استفاده قرار می گیرند.

مشخصات ظاهری 

ماشین های معدودی با امدن به بازار ماندگار شدند. فولکس بیتل ، مینی کوپر ،فیفات۵۰۰ و….که با امدن ایووک در سال ۲۰۱۱ و اضافه شدنش به سبد فروش کمپانی لندروور محصولات این شرکت را دست خوش تغییر کرد. رنجروور این اتاق رو باز را در دو مدل عرضه می کند. مدل HSE از نظر اپشن از سطح امکانات بالاتری برخوردار بوده و قیمت بالاتری دارد.

روی این اتاق کیت بدنه هامان به همراه رینگ و منبع اگزوز سوار شده که بادی کیت ایرودینامیکی را مانند اسپویلر جلو و عقب روی گلگیرها و  و زیر دری هارا شامل می شود.

مطالب پربازدید : بررسی آمیکو آسنا 

چهره ساده اما دلفریب ایووک را به بدن خوش تراش و تکه تکه و زیبای یک کشتی گیر سبک وزن تبدیل کرده است.

اما فضای داخلی خودرو ساده بوده و به دور از هرگونه تزیینی است. صندلی ،رودری ها ، فرمان و کنسول  و داشبورد همگی رنگ خاکستری به خود گرفته اند.

کنسول میانی که رنجروور برای ایووک در نظر گرفته به سرسره شیب داری شباهت دارد. با این تفاوت که بالای ان نمایشگر مستطیل شکل و در بخش پایینی محور دوار دنده قرار گرفته است.

در حقیقت همان اتفاقی که در رنجروور اسپرت و محصولات جاگوار رخ داده ، کمپانی روی ایووک پیاده کرده و دیگر خبری از چیزی شبیه اهرم دنده نیست. بلکه یک جسم دایره ای شکل به شما کمک می کند تا دنده را در حالات مختلف قرار دهید. البته امکان تعویض دنده در حالت اسپرت توسط پدال های روی فرمان نیز حاصل شده است.

فرمان ۳ پایه ایووک خیلی خوب طراحی شده و اصلا نقطه شلوغی روی ان دیده نمی شود.

 

کابریو

مدل ایووک کابریو

داشبورد ماشین از طول و ارتفاع خیلی کشیده و پهن است . به راحتی می توان یک لیوان اب را بدون اینکه جایی را خیس کرده  و یا لرزشی داشته باشد روی ان قرار داد.

 

قدرت پیشرانه 

پیشرانه توربوشارژ دار در کنار وزن ۱.۸ تنی ایووک باعث شده تا مهندسین رنجروور نسبت وزن به اسب بخار  یک به ۷.۵ را ثبت کنند.

با چین شرایطی و به کمک گیر بکس ۹ سرعته اتوماتیک ، ۹ ثانیه زمان می برد تا سرعت ایووک ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

سواری این مدل بسیار نرم و بدون انتقال لرزش ها و دست اندازها به داخل اتاق است با وجود رینگ های بزرگ  و ارتفاع کم تا زمین و مرکز ثقلی که در این مدل کاهش یافته ، هیچگونه اسیبی در گذر از مناطق صعب العبور احساس نمی شود.

پیشنهاد می شود ببینید : ریمپ ایسیو برای رفع محدودیت سرعت در تمامی خودروها 

دیگر ویژگی ها 

کشش این مدل رو دور موتور۶۵۰۰ قابل توجه بوده و غرش خاص منبع اگزوز به گوش می رسد. عملکرد نرم گیربکس و فواصل کوتاه تعویض دنده ها از نقاط قوت ایووک محسوب می شوند. پیشرانه و جعبه دنده ی ایووک به خوبی با یکدیگر همانگ هستند.ضمن اینکه در معکوس پذیری نیز این رنجروور با رسیدن به دور موتور ۷ هزار برای شتابگیری کاملا اماده و سرحال است.

گشتاور عالی ۳۹۵ نیوتون متری که از این موتور تولید می شود قدرت مانور پذیری خوبی را در اختیار ایووک قرار داده و هر زمان با فشار روی پدال گاز عمل یبقت گیری به راحتی انجام می شود.

RANG

RANG-RAVER

ایووک از چسبندگی و فرمان پذیری و مناسبی بهره برده اما به نظر می رسد که پورشه ماکان در این بخش از امتیاز بالاتری برخوردار است. با این وجود رنجروور هم در این تست حرف هایی برای گفتن داشته و در سر پیج ها از پایداری خوبی بهرمند است. به عبارتی فرمان ان نه تنبل است نه انقدر تند و تیز ک باعث شود تا فرامین با تاخیر به تایر ها ارسال شد یا تعادل خودرو با کوچکترین اشاره ای به فرمان دچار اشفتگی شود.

مطالب پیشنهادی : دانلود فیلم سینمایی سریع و خشن 6

نقاط مثبت 

صدای موتور در دورهای پایین نرم و ارام است. اما در دور موتور های  بالا این موضوع تغییر کرده و بر صدای پیشرانه افزوده می شود.به این مجموعه می توان سامانه ی ترمز قدرتمند را اضافه نمود.که به کمک دیسک های بزرگش نیروی ایستایی قابل توجهی ایجاد می کند.

راحتی در پشت فرمان نیز از دیگر شاخصه های این ماشین است. ارتفاع خودرو سبب می شود راننده میدان دید خوبی داشته باشد و ستون ها به گونه ای هستند که نقاط کوری برای وی به وجود نمی اورند.