Last Updated on سپتامبر 14, 2021 by mohamadi

[box]

مرحله ی اول مسابقات قهرمانی دریفت کشور در سال ۹۸،روز جمعه ۱۴ تیر در پیست موتور سواری و اتومبیل رانی  تهران برگزار شد. ۱۲ شرکت کننده از سراسر کشور در این مسابقه حضور یافتند.

[/box]

اولین مرحله ی رقابتهای دریفت کشور

برای اولین بار ۱۵ نفر شرکت کننده روز قبل از مسابقه با تصمیم مسئولین برگزاری مسابقات در دور مرحله ی پیش مسابقه شرکت کردند .از میان انها ۱۲ نفر موفق به کسب امتیاز لازم برای حضور در مسابقه نهایی شدند.

 دریفت کشوری

مرحله اول مسابقات دریفت کشوری

 

شیوه رقابت 

براساس جدول استاندارد مسابقات دریفت ،دریفترها به صورت زوج در دو طرف جدول قرار می گیرند.نفرات برتر به مرحله بعدی می رسند تا یک شرکت کننده از هر طرف جدول به عنوان فینالیست معرفی شود. از ان جهت که ۱۲ نفر شرکت کننده در این رقابتها حضور داشتند در هر طرف جدول ۶ شرکت کننده قرار داشت.

 

 پیشنهاد می شود ببینید :تیونینگ 206 برای مسابقات دریفت

 

دور اول رقابت 

محمد محمدی و مهدی ارجمندی اولین دور مسابقه را شروع کردند. هر دو شرکت کننده با ماشین های مجهز به موتور JZ1 تویوتا وارد مسابقه شدند.در این رقابت مهدی ارجمندی زاویه ی بهتری در دریفت داشت.محمدرضا روحی یکی دیگر از شرکت کنندگان که جز دسته با تجربه ها مسوب میشد با دیگر محمدی حاضر در مسابقه به رقابت پرداخت.

در دور اول رقابت که باد پیشتازی محمدی روبه رو بودند،محمدی در بخشی از مسیر به علت کیفیت بد مسیر و عدم دید ناشی از دود لاستیک خودرو محمدرضا روحی از زوایه ی مناسب خارج شد و امتیاز از دست داد.

همان نقطه ای که محمدی را به سمت از دست دادن امتیاز هدایت کرد، در دوم باعث شد ماشین بی ام و E30 محمدرضا روحی از مسیر خارج شود و از حرکت بایستد.این حادثه باعث شد یکی از پلوس های خودروی وی دچار اسیب شده و محمدرضا روحی مسابقه را ترک کند.

 

تقویت موتور خودرو برای پیشتازی در مسابقات 

 

دور دوم رقابت 

هادی جعفر پور با خودروی نیسان التیما مجهز به موتور JZ2 و محمدرضا بیگدلی با خودروی بی ام و مجهز به موتور JZ1 گروه بعدی رقابت کنندگان بودند.در دور ابتدایی محمدرضا بیگدلی بهتر از دور دوم عمل کرد اما هادی جعفر پور توانست امتیاز بهتری کسب کند.

رضا گله دار و مجید استئین نژاد به عنوان ۲ مدعی با خودرو های تویوتا  GT86-2JZ و تویوتا کریسیدا با همین موتور راهی میدان شدند.رضا گله دار در ابتدا عملکرد بهتری داشت اما در دوم نیز تمام تلاش خود را کرد.از جمله نکات در رابطه با دریفت گله دار باید به زاویه و دود مناسب خودرو اشاره کرد.

 

 

برای یک ماشین مسابقه خوب ، ریمپ خوب هم لازم است.

 

 دریف در تهران

رقابتهای دریف در تهران

به این دلیل که محمدی و محمدرضا روحی هر دو دچار خطا شده بودند هردو موفق به دریافت امتیاز کافی نشدند. اما از ان جهت که شرایط جدول به گونه ای بود که نفرات برتر در جمع ۸ نفر به صورت زوج باهم رقابت کنند،پس داوران به هردو یک فرصت مجدد داند.اما محمدرضا روحی به علت نقص فنی نتوانست از این فرصت استفاده کند.محمدی این فرصت را داشت که شانس خود را دوباره امتحان کند.

در ادامه مسابقه شهاب پیشانی دار در رقابت با ارجمندی نشان دادبین خود و توانایی های بی ام و E46 ارتباط خوبی وجود دارد.در مجموع دو دور دریفت شهاب پیشانی دار سرعت بالایی داشت.  به نظر می رسید او در حال حفظ خودروی خود در گرمای شدید برای دور نهایی است.

رقابت محمدی با رضا بزرگ زاده یکی از پر دود ترین رقابتها بود.پیکار هادی جعفری با حسین بستانیان به دلیل اسپین شدن و برخورد با پایلون بستانیان به نفع جعفر پور به پایان رسید.

تصویر نفرات برتر

نفرات برتر

 

نفرات برتر 

در پایان این رقابت ها شهاب پیشانی دار و رضا گله دار از تیم اویلا و رضا بزرگ زاده، هر سه از خوزستان به عنوان نفرات اول تا سوم اولین مرحله از مسابقات دریفت قهرمانی کشور معرفی شدندو جوایز خود را دریافت کردند.