Last Updated on ژانویه 6, 2020 by dg

چه خدماتی در مرکز صداگیری خودرو کاراک ارائه می‌شود ؟

صداگیری و عایق کاری خودرو : در ابتدا و پیش از هر چیز بایستی توضیحی در رابطه با صداهایی که مد نظر ما است بدهیم. همانطور که می‌دانیم خودرو از قسمت‌ها و تجهیزات زیادی ساخته شده است که به مرور زمان و با زیاد شدن عدد کیلومتر شمار هر کدام از این قسمت‌ها ممکن است به صدا بیوفتد. البته که نوع خودرو و متریال به کار رفته در ساخت خودرو ارتباط مستقیمی در به صدا افتادن خودرو دارد.

در مرکز صداگیری خودرو کاراک صداهای آزاردهنده اتاق خودرو که شامل داشبورد، تهویه وسط، کنسول میانی، پشت کیلومتر و پشت آمپر، سقف، سانروف، درب و رودری، ستون، صندوق عقب و طاقچه عقب می‌شوند قابل برطرف شدن است به عبارت دیگر برای صداهایی مثل صدای موتور در کابین، صدای باد در اتاق، صدای کف خودرو و از این قبیل صداها در این مرکز خدماتی ارائه نمی‌گردد.

 

البته که صدای موتور تقاضای زیادی دارد اما اینکه در این مرکز تخصصی صداگیری خودرو خدماتی برای آن ارائه نمی‌شود دلایل خاص خود را دارد که پیشنهاد می‌کنم قبل از عایق کاری موتور خودرو آن را مطالعه کنید.

توضیحاتی درباره عایق کاری موتور خودرو

در واقع در مرکز کاراک نیز صداگیری و عایق کاری موتور و کف خودرو نیز در ابتدا انجام می‌شد اما از آنجایی که میزان رضایت مشتریان از نتیجه کار کم بود دیگر خدماتی برای آن انجام نمی‌شود. در واقع ما هم حق میدادیم به مشتریان عزیز چرا که با هزینه گزافی که می‌کردند انتظاری بیش از نتیجه کار داشتند اما ما همیشه قبل از انجام کار به مشتریانی که درخواست عایق کاری موتور را داشتند می‌گفتیم که :

با وجود اینکه هزینه متریال به کار رفته برای عایق کاری بسیار زیاد است اما تنها حدود 20 درصد کاهش صدا حس می‌شود که اصلا به صرفه نیست.

در عکس زیر عایق کاری خودرو در مرکز کاراک را مشاهده می‌کنید که چند سال پیش انجام می‌شده است:
عایق کاری موتور خودرو

عایق کاری خودرو

پس اگر در مجموع نظر مجموعه کاراک را برای عایق کاری و صدای موتور می‌خواهید بدانید اینست که ما با توجه به تجربه ای که طی چندین سال کار در این زمینه کسب کردیم می‌گوییم که عایق کاری موتور و کف با توجه به هزینه سنگینی که دارد میزان صدایی که برطرف می‌کند بسیار کم است و حدودا 20 درصد کاهش صدا خواهید داشت.

در نهایت ذکر می‌کنیم اگر صداهایی شبیه جیر جیر، تق تق، یا ساییده شدن قطعات به همدیگر و از این قبیل صداها از اتاق خودرو به گوشتان رسید می‌توانید برای کارشناسی رایگان به مرکز کاراک مراجعه کنید.

صدای بدنه خودرو

همچنین در بسیاری از موارد صدای بدنه خودرو نیز در این مرکز رفع می‌شود البته بایستی قبل از انجام کار خودرو کارشناسی شود چرا که در بعضی از موارد نیز صدای بدنه به علت ساخت بد آن در کارخانه می‌باشد و نمی‌توان آن را برطرف کرد. پس صداگیری بدنه خودرو نیز در بسیاری از موارد در مرکز صداگیری خودرو کاراک انجام می‌شود.

نمونه صداگیری بدنه خودرو در مرکز صداگیری کاراک :
رفع صداهای آزاردهنده بدنه خودرو

صداگیری بدنه خودرو

صدای صندلی و صدای شیشه خودرو

همچنین در رابطه با صدای صندلی و شیشه بایستی گفت که برای صداگیری صندلی بایستی به صندلی ساز و برای صداگیری شیشه بایستی به شیشه ساز مراجعه کنید. چرا که اکثر صداهای صندلی خودرو مربوط به قطعات داخلی صندلی از جمله فنر است که بایستی تعمیرکاران صندلی خودرو صندلی را باز کنند و نسبت به تعمیر صندلی اقدام کنند. همچنین صدای شیشه در بسیاری از موارد مربوط به خرابی شیشه بالابر است که تعمیرکاران شیشه خودرو بایستی نسبت به تعمیر آن اقدام کنند.