Last Updated on مارس 9, 2023 by mohamadi
یکی از رایج ترین مشکلاتی که دیر یا زود هر راننده ای با آن مواجه می شود ، سر و صدا در کابین خودرو است . در صورتی که در خودرو سنتنیال خود صداهای آزار دهنده ای می شنوید به شما پیشنهاد می کنیم به تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک مراجعه کنید و از بهترین خدمات بهرمند شوید . در صورتی که صداگیری سنتنیال را در کاراک انجام دهید ، می توانید برای اطمینان از خدماتی که به شما ارائه می شود ، می توانید ضمانت نامه کتبی دریافت کنید .
- صداگیری سنتنیال در مرکز کاراک
- چرا هیوندا سنتنیال به صدا می افتد ؟
- چرا صدای باد به کابین سنتنیال وارد می شود؟
- لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
- بررسی هیوندا سنتنیال
صداگیری سنتنیال در مرکز کاراک
صداگیری سنتنیال شامل قسمتهای مختلفی از جمله صداگیری ستون، رودری، داشبورد، سقف، صندوق عقب، قطعات پشت آمپر، صداگیری قاب کیلومتر ، صداگیری قسمت متصل به شیشه داشبوردو … میشود. مرکز صداگیری خودرو کاراک در شرق تهران میباشد و در صورتی که به علت دور بودن مسیر و یا مشغله قادر به مراجعه به مرکز صداگیری خودرو تهران نباشید ، متخصصین با تجربه این مرکز در محل و زمانی که شما تعیین میکنید حضور میابند و به رفع صدا و لرزش شما میپردازند.
صداگیری داشبورد سنتنیال با توجه به نوع صدا بین 4 تا 9 ساعت زمان میبرد. باتوجه به اینکه داشبورد هر خودرویی جز آپشنهای مهم آن خودرو است بهتر است صداگیری داشبورد خودرو ی خود را به دست افراد بی تجربه نسپارید. چرا که ممکن است حین صداگیری قطعهای شکسته و یا صداهای آزاردهندهتری از قسمت دیگر خودرو به گوش برسد.
برای اطلاع از هزینه صداگیری بایستی حضوری به مرکز صداگیری خودرو کاراک مراجعه نمایید و با کارشناسان این مرکز دور بزنید تا محل دقیق صدا و نیز نوع صدا مشخص شود. پس از آن لیست قیمت در اختیارتان قرار میگیرد.
در ادامه نمونه عکس صداگیری سنتنیال که توسط مرکز صداگیری ماشین کاراک را مشاهده نمایید :
چرا هیوندا سنتنیال به صدا می افتد ؟
متاسفانه وجود جادههای ناهموار و خیابانهای خراب یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده صدا در خودرو است. اما این تنها دلیلش نیست، نصب دزدگیر، نصب باند، عوض کردن قاب کیلومتر، عوض کردن صفحه پشت آمپر، سرد و گرم شدن هوا، خرابی قفل در، خرابی کمربند و تصادف از دلایل دیگر به وجود آمدن صدا در خودروهایی با کیفیت ساخت بالا است.
قرار دادن خودرو به مدت طولانی در فضای باز به خصوص در فصول سرد سال می تواند سبب شود که خودرو سنتنیال شما در قسمت هایی همچون سقف دچار سر و صدا شوند . حمل بار بیش از حد ظرفیت اتومبیل می تواند سبب شود اتاق خودرو شما به صدا بیافتد . همچنین نصب باربند و قرار دادن باز زیاد در آن ، سقف خودرو شما را به صدا می اندازد .
درخواست صداگیری خودرو
چرا صدای باد به کابین سنتنیال وارد می شود؟
آیرودینامیک، فشار هوا و آب بندی عوامل اصلی تاثیرگذار بر صدای باد در سنتنیال هستند. همه خودروها سطحی از صدای باد را تجربه می کنند و این جزئیات ممکن است مشکل را افزایش یا کاهش دهد.
اندازه و طراحی خودرو
مقاومت هوا همیشه جزییات مهمی است که باید در هنگام طراحی یک وسیله نقلیه در نظر گرفت. البته، این به نوع وسیله نقلیه ای که در حال رانندگی هستید و همچنین هدف آن نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، تراکتورها و سایر انواع ماشین آلات کشاورزی به طور خاص آیرودینامیک نیستند، اما نیازی به این ندارند. شما از تراکتور برای مسابقه دادن با کسی استفاده نخواهید کرد (اگرچه افرادی وجود دارند که این کار را انجام می دهند).
وقتی صحبت از خودروها می شود، قانون کلی این است: هر چه وسیله نقلیه کوچکتر باشد، مقاومت در برابر باد کمتر است. و به طور کلی، سر و صدای کمتری از هوای بادی بیرون وجود خواهد داشت.
البته شکل شاسی نقش مهمی در آیرودینامیک بودن خودروی شما دارد. و بار دیگر، ارتباط زیادی با هدف کلی خودرو دارد. به عنوان مثال، هاچ بک ها عموماً آیرودینامیک تر از مینی ون ها هستند. همچنین نباید هیچ کس را متعجب کرد که هم خودروهای اسپرت و هم سدانها، با فاصله زیاد آیرودینامیکترین وسایل نقلیه هستند، یعنی وسایل نقلیهای که کمترین میزان صدای باد را متحمل میشوند.
مهر و موم های فرسوده
تمامی درب های خودرو دارای آب بندهایی در قسمت درب هستند. معمولاً آنها از لاستیک EPDM، مخلوط TPE از لاستیک و پلاستیک و یک ترکیب پلیمر پرکننده TPO ساخته می شوند. این ترکیب خاص از مواد، این مهر و موم ها را برای جلوگیری از ورود هوا، آب یا گرد و غبار به خودروی شما عالی می کند.
مانند سایر عناصر پلاستیکی یا لاستیکی خودرو، درزگیرهای درب بعد از چندین سال فرسوده می شوند. به هر حال، حداقل روزی چند بار در ماشین را باز و بسته میکنید . به زودی، مهر و موم ها یا آنقدر صاف می شوند که موثر نیستند، پاره می شوند، یا علائم پوسیدگی را نشان می دهند.
بنابراین، همه اینها چه ربطی به صدای باد دارد؟ خوب، جریان هوا از بیرون راه خود را به فضای بین درب ماشین و درزگیر پیدا می کند. و به دلیل باریک بودن آن فضا، صدای سوت و بلندی را خواهید شنید.
به طور معمول، هوای داخل کابین شما از دریچه های مخصوص عبور می کند و راه خود را به بیرون پیدا می کند. اما با درزگیرهای فرسوده درب، به سادگی از این فضا عبور می کند و صدایی بلند ایجاد می کند.
با این حال، درها تنها بخش خودروی شما نیستند که دارای درزگیر هستند. پنجره های شما همچنین دارای مهر و موم های ضد هوا هستند که ممکن است به مرور زمان فرسوده شوند. بنابراین، اگر هوا از درها وارد نمیشود، میتوان گفت که پنجرهها بیشترین باد را میپذیرند.
فشار هوا
همانطور که قبلاً گفتم، هر خودرو دارای دریچه های هوا است که به هوا اجازه می دهد از وسیله نقلیه خارج شود. در حین رانندگی، ماشین هوای بیرون را به جلو می راند. که هوا فشار کمتری نسبت به داخل کابین شما خواهد داشت. بنابراین، برای حفظ تعادل فشار، به آن دریچهها نیاز دارید تا مقداری تهویه انجام شود.
هر دریچه در زاویه ای نصب می شود که کمترین میزان صدا را در حین حرکت خودرو در جاده ایجاد کند. بنابراین، آنها باید تنها دریچه ای در داخل ماشین شما باشند که اجازه می دهد هوا به بیرون جریان یابد. هر گونه فضای باز دیگری باعث ایجاد صدای بیش از حد می شود (مثلاً باز کردن پنجره یا سانروف).
لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043
بررسی هیوندا سنتنیال
نمونههایی همچون فولکس واگن فیتون باعث نشدند تا خودروسازان دیگر از ورود به سگمنت سدانهای لوکس فول سایز منصرف شوند بلکه همچنان اشتیاق برای تولید این خودروها وجود دارد. در این بین کرهای ها نیز از خود جسارت نشان داده و خودروی هیوندای سنتنیال را در سال ۲۰۰۹ معرفی کردند. سنتنیال البته خودروی جدیدی نبود و نسل نخست آن بین سالهای 1999 تا 2008 روی خط تولید هیوندای قرار داشت اما هیچ وقت نتوانست خود را مطرح کند.
در نسل دوم هیوندای از هر نظر محصول خود را ارتقا داده بود تا بتواند آن را رو در روی بزرگانی همچون اس کلاس قرار دهد. هیوندای سنتنیال در برخی بازارها با نام Equus نیز شناخته میشود. این خودرو در بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در بازار کشور نیز عرضه شد که البته به دلیل قیمت بالایی که در آن زمان داشت چندان نتوانست مورد توجه بازار قرار گیرد. با وجود موقعیت سنتنیال در بازار ایران تعریفی نداشت و ندارد اما این خودرو را باید نقطه عطفی در تاریخ هیوندای دانست و اتومبیلی به غایت ارزشمند است.
موتور | ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه |
حجم موتور | ۴۶۰۰ سی سی |
حداکثر قدرت | ۳۶۶ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۴۳۸ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | ۸ دنده خودکار شیفت ترونیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۶٫۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت |
قدرت انتقال
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
دیفرانسیل | دیفرانسیل عقب |
ظرفیت ها
باک بنزین | ۷۷ لیتر |
صندوق عقب | ۵۲۰ لیتر |
سرنشین | ۴ نفر |
تجهیزات و امکانات |
|
ترمز و پایداری | ESC – VSM – ABS – BAS – TCS – CBC – EBD – EPB – AVH – SCC |
کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده ای – کیسه هوا جهت محافظت از زانوی راننده – مجموعا ۹ کیسه هوا |
برای صدا گیری Centennial خدمات مختلفی در مرکز کاراک ارائه میشود، که در زیر به آنها اشاره شده است :
- صداگیری داشبورد سنتنیال
- صداگیری صندوق عقب سنتنیال
- صداگیری کنسول وسط هیوندا سنتنیال
- صداگیری مربوط به ستونهای Centennial
- صداگیری رودری Centennial
- صداگیری قاب فرمون سنتنیال
- صداگیری سقف هیوندا Centennial
برای مشاهده بیشتر صداگیری خودرو بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
درج دیدگاه