Last Updated on مارس 4, 2024 by محمد صادقی
خودرویی با کابین آرام ، خواسته هر راننده ای است . گاهی اوقات خودرویی که خریداری می کنید پس از مدتی صداهای ناخوشایندی تولید می کند . دلیل این صداها هرچه باشد ؛ آرامش شما و سرنشینان را بر هم می زند و لازم است هرچه سریعتر آن را رفع نمایید . مرکز صداگیری کاراک با خدمات به روز و با کیفیت خود ، کابین آرام و بی صدایی را برای شما فراهم می کند . صداگیری رانا از نمونه کار های این مجموعه می باشد که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد .
- صداگیری رانا در مرکز تیونینگ کاراک
- صداگیری قسمت های مختلف رانا
- بررسی خودرو رانا
- لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
صداگیری رانا در مرکز تیونینگ کاراک
کابین خودرو شما فضایی است که زمان زیادی را در آن می گذرانید ، از این رو وضعیت آن بسیار حائز اهمیت است . یکی از مشکلاتی که اغلب در کابین خودرو مشاهده می گردد ، سر و صدا اضافی است . این صداها ممکن است از قسمت های مختلفی در خودرو شما به گوش برسد که حل آن بسیار ضروری می باشد .
قبل از صداگیری رانا بایستی ابتدا خودرو کارشناسی رایگان گردد تا محل دقیق صدا و نیز هزینه آن برآورد شود. در مرکز صداگیری خودرو کاراک صداگیری انواع خودرو داخلی و خارجی ، جدید و قدیمی قابل انجام است. از جمله خودروهایی که در این مرکز برای رفع صداهای آزاردهنده مراجعه کرده است ، رانا میباشد. صداگیری رانا در این مرکز با استفاده از بهترین متریال و نیز مجرب ترین افراد در این زمینه انجام میگیرد.
خودرو رانا که تغییر یافته 206 صندوق دار میباشد برای صداگیری خودرو به تعمیرگاه صداگیری ماشین کاراک مراجعه کرده بود، که در زیر میتوانید فیلم صداگیری رانا را مشاهده نمایید :
صداگیری قسمت های مختلف رانا
صداگیری درب رانا : دربهای این خودرو بدلیل خیابان های پر از دست انداز و همچنین نصب ضبط و دزدگیر به صدا میافتد . همچنین خرابی قفل ، خرابی شیشه بالابر و تصادف از جمله عوامل دیگریست که به بازشدن رودری می انجامد و در پی آن نیاز به صداگیری رودری برای رانا بوجود میآید.
درخواست صداگیری خودرو
صداگیری داشبورد runna : داشبورد این خودرو برای تعمیر تهویه ، تعویض رادیات بخاری ، رنگی کردن پشت آمپر ، تعویض روکش داشبرد و… ممکن است به صورت کامل و یا جزئی از آن باز گردد و متعاقبا صدا می افتد و نیاز به صداگیری داشبورد پیدا می کند. داشبورد ممکن است به علت باز و بست غیر اصلی و نصب لوازم جانبی به صدا بیافتد .
یکی دیگر از اصلی ترین دلایل به صدا افتادن داشبورد خودرو ، کیفیت پایین ساخت و مونتاژ ضعیف آن می باشد. از این رو به سرعت به خرابی رفته و آسیب می بیند . رانندگی غیر استاندارد و سرعت زیاد نیز می تواند مشکل ساز باشد .
صداگیری ستون رانا : تصادفات یکی از اصلی ترین دلایل به صدا افتادن این قسمت از خودرو هستند. صداگیری ستون رانا شامل صداگیری ستون های جلو ، صداگیری ستون های عقب و صداگیری ستون های وسط به همراه کمربند می باشد .
صداگیری طاقچه عقب رانا : یکی دیگر از قسمت هایی که در خودرو شما ممکن است دچار سر و صدا شود ، طاقچه عقب می باشد ، کیفیت پایین قطعات ، باز و بستن غیر اصولی و تغییر شکل می تواند سبب بروز چنین مشکلی در خودرو شما شود . صداگیری طاقچه عقب رانا یکی از خدمات مرکز کاراک می باشد .
لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043
بررسی خودرو رانا
پس از عرضه موفقیت آمیز 206 در دهه 80 ، ایران خودرو تصمیم به تولید نسخه ای ارزان با هدف جایگزینی پیکان گرفت و در نهایت 206 صندوق دار با نام رانا را تولید کرد . در سبد محصولات قابل عرضه ایران خودرو می توان خودروهای متنوعی را پیدا کرد و عموم آنان محدوده قیمتی نزدیک به یکدیگر دارند و همین موضوع باعث شده تا در نبود رقیب خارجی برای خودروسازان داخلی، محصولات ایران خودرو خودشان به عنوان رقیبی برای دیگر محصولات این شرکت معرفی شوند!. در سال 1391، ایران خودرو محصولی جدید با نام رانا معرفی کرد و از آنجایی که مشتریان ایرانی بویژه اقشار متوسط و پایین جامعه چاره ای جز خرید ماشین های ایرانی ندارند، این خودروی تکامل یافته براساس پژو 206 هم با استقبال خوبی در بازار مواجه شد، هرچند فروش آن به پای محصولات پژو نرسید.
تجهیزات رانا
رانا بر روی پلتفرم پژو 206 صندوق دار ساخته شده و در واقع همان 206 SD تغییر یافته است که در ظاهر و آپشنها در جایگاه پایینتری قرار میگیرد. ایران خودرو، runna را با هدف عرضه در رده قیمتی پایینتر از 206 صندوق دار عرضه کرد تا مشتریان بیشتری به سمت خرید آن بروند اما این پروژه در عمل با شکست مواجه شد و نتوانست نظر مثبت مردم را به دست آورد.
تجهیزات و امکانات |
|
ترمز و پایداری | ترمز ضد قفل ABS و EBD , ترمز جلو ديسكی , ترمز عقب ديسكی |
کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو |
سیستم صوتی | سيستم صوتي CD خوان – بلندگوهاي جلو |
دیگر تجهیزات | فرمان هیدرولیک – سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی – چراغ مه شكن جلو و عقب – چراغ خطر سوم – تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو از داخل اتاق – تنظيم آيينه هاي جانبي برقي – آينه آرايش روي آفتابگير – شيشه بالابر درهاي جلو برقي و عقب دستي – ايموبيلايزر – سيستم عيب يابي هوشمند (مولتي پلكس) – قفل مركزي با ريموت كنترل – رينگ فولادي 14 اينچ – صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع – بازکن قفل درب صندوق عقب از داخل اتاق – گیربکس 5 دنده دستی |
طراحی ظاهری
با نگاهی به طراحی ظاهری خودرو رانا کاملا متوجه خواهید شد که این محصول در واقع فیس لیفت پژو ۲۰۶ صندوقدار است که در بخشهای جلو و عقب بدنه دستخوش تغییرات نسبتا اساسی شده اما نمای جانبی آن تحولات چندانی را نسبت به پژو ۲۰۶ صندوقدار تجربه نکرده است. دو کاسه چراغ نسبتا کشیده به فرمی ساده و چهارضلعی مانند در دو طرف یک جلوپنجره افقی با زمینه مشبک قرار گرفتهاند. فضای نسبتا زیادی بین چراغها تا مه شکنها روی سپر خالی باقیمانده که جزئیات خاصی روی آن به چشم نمیخورد. مه شکنها نیز با مجرای ورود هوا در بخش پایین سپر در یک راستا قرار گرفته و فرم نسبتا هماهنگی با سایر المانهای چهره رانا پدید آوردهاند.
مشخصات فنی اتومبیل رانا در ایران |
|
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1600سی سی |
حداکثر قدرت | 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 دنده دستی |
شتاب 0 تا 100 | 12 ثانیه |
حداکثر سرعت | 189 کیلومتر |
وزن | 1109 کیلو |
اندازه (متر) | 4.3 طول – 1.7 عرض – 1.5 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2441 میلیمتر |
درج دیدگاه