Last Updated on دسامبر 7, 2022 by mohamadi
از سر و صدا در کابین خودرو ساینا خود خسته شده اید و به دنبال راهی برای رفع این صداها هستید ؟ صداگیری ساینا راه مناسبی برای رهایی شما از سر صدا درون کابین می باشد . امروزه دیگر لازم نیست سر و صدا درون خودرو را تحمل کنید و می توانید با صداگیری این صداها را رفع نمایید . تعمیرگاه صداگیری کاراک ، به شما کمک می کند بدون صرف کردن هزینه های بیش از حد و بدون نیاز به تعویض خودرویتان از شر این صداها خلاص شوید .
- رفع سر و صدا ساینا در تعمیرگاه کاراک
- چرا ساینا به صدا می افتد ؟
- صداگیری در محل ، خدمتی از کاراک
- لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
- چرا این خودرو نیاز به صداگیری و رفع صداها مزاحم ایجاد شده دارد ؟
- بررسی خودرو ساینا
رفع سر و صدا ساینا در تعمیرگاه کاراک
صداگیری ساینا از جمله خدمات تخصصی است که در مرکز صداگیری خودرو کاراک با ضمانت و گارانتی انجام میشود. در صورتی که صداهای آزار دهنده ای از قسمتهای مختلف خودروی ساینا به گوش میرسد که باعث ناراحتی و اذیت سرنشینان خودرو میشود میتوانید به مرکز کاراک مراجعه نمایید تا صداگیری ساینا به طور کامل برای شما انجام شود.
ما با پس از بررسی دقیق اتومبیل شما و یافتن منبع اقدام به رفع این صداها می کنیم . سر و صدا کابین ساینا یکی از مشکلات رایجی است که مالکان این اتومبیل پس از مدتی با آن مواجه می شوند . در مرکز صداگیری کاراک ، با روش های مختلف و ابزار حرفه ای این صداها را برای شما رفع کرده و لذت رانندگی را برایتان به ارمغان می آوریم .
چرا ساینا به صدا می افتد ؟
به صدا افتادن قطعات خودرو دلایل مختلفی دارد که میتوان به سرد و گرم شدن محیط ، تصادف ، خرابی قفل در ، خرابی کمربند ، عوض کردن قاب کیلومتر اشاره کرد. همچنین مشکلات جاده و رانندگی پر سرعت و نادرست نیز از دلایل به صدا افتادن ساینا می باشد .
بسیاری از مراکز نامعتبر وجود دارند که زمانی که برای دریافت خدمات به آنها مراجعه می کنید ، قسمت هایی از خودرو را که باز می کنند ، بستن آن را به درستی و اصولی انجام نمی دهند ، که این امر نیز به صدا افتادن خودرو در هنگام رانندگی را با خود به دنبال دارد . پس در انتخاب تعمیرگاه هایی که به آن مراجعه می کنید ، دقت کافی داشته باشید .
در شرکت کاراک علاوه بر رفع صداهای آزاردهنده ساینا به رفع لرزش داشبورد ، ستون، سقف و غیره نیز پرداخته میشود. قبل از انجام کار کارشناسان مرکز کاراک خودروی شما را کارشناسی میکنند و قسمتهایی که نیاز به رفع صدا و لرزش دارند را برای شما شرح میدهند. همچنین قبل از انجام کار هزینه صداگیری خودرو ساینا به شما اطلاع داده میشود.
صداگیری در محل ، خدمتی از کاراک
صداگیری ساینا در صورت درخواست مشتری در محل نیز قابل انجام است. این یکی از بهترین آپشن هایی است که یک تعمیرگاه صداگیری می تواند ارائه دهد . شما بدون آنکه منتظر بمانید و ترافیک مسیر را متحمل شوید ، می توانید خدمات صداگیری ساینا را در محل خود دریافت کنید . کاراک می کوشد بهترین خدمات را در بهترین شرایط ممکن به مشتریان خود ارائه دهد .
درخواست صداگیری خودرو
لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک
شماره تماس تعمیرگاه صداگیری خودرو کاراک : 02133176043
چرا این خودرو نیاز به صداگیری و رفع صداها مزاحم ایجاد شده ، دارد ؟
جواب سادست این خودرو در ایران با وجود کیفیت بسیار بد خیابان ها و هم چنین وجود پستی و بلندی غیر استاندارد در جاده های ایران به صدا میوفتد و حتما این خودرو بعد از چند ماه استفاده نیاز به صداگیری ماشین دارد. در صورتی که اتومبیل شما به صدا بیافتد و آن را نادیده بگیرید ، ممکن است آسیب هایی جدی به آن وارد شود . جدای از آن این صداها رانندگی را بسیار آزار دهنده کرده و آرامش شما را برهم می زند و دقتتان را پایین خواهد آورد .
بهتر است در اسرع وقت برای صداگیری ساینا اقدام کنید ، پیش از آنکه به مشکل بزرگتری تبدیل شود .
نمونه کارهای بیشتر : صداگیری ماشین
بررسی خودرو ساینا
خودرو ساینا از جمله تولیدات مشتقشده از تیبا به حساب میآید که در کنار دیگر محصولات سایپا نظیر کوییک، اطلس و سهند و…، سعی دارند پلتفرم بهروز شده پراید را همچنان سرپا نگاه داشته و محصولات اقتصادی بر این اساس به دست مشتریان ایرانی برسانند.
ساینا را میتوان نسخه فیسلیفت و اصلاحشده سایپا تیبا به حساب آورد. این محصول بر اساس پلتفرم X200 سایپا ساخته شده و در واقع میتوان آن را جزو نوادگان پراید به حساب آورد. ساینا در سال ۱۳۹۵ در قالب تیپهای SX و EX روانه بازار شد اما امکانات کم نسخه اس ایکس سبب اقبال کمتر مشتریان به این محصول شد و درنتیجه سایپا آن را خیلی زود از خط تولید کنار گذاشت و تاکنون ساینا EX پرفروشترین محصول این خانواده بوده است.
مشخصات فنی ساینا
بسیاری از محصولات سایپا مانند ساینا، کوئیک، تیبا و تیبا هاچبک تفاوت چندان محسوسی در زمینه فنی با یکدیگر ندارند ، چرا که اکثر این خودروها از پیشرانه 1.5 لیتری بهره میبرند. ساینا نیز به پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپه و حجم موتور 1503 سیسی مجهز شدهاست.
پیشرانه ساینا توان تولید حداکثر قدرت 87 اسببخار در 5300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 128 نیوتنمتر در 4000 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولید شده توسط پیشرانه به کمک یک گیربکس 5 دنده دستی و در برخی مدلها با یک گیربکس اتومات CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. مصرف سوخت ترکیبی ساینا در حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که به نظر میرسد از این لحاظ ساینا خودرو پرمصرفی نباشد.
هر چند شتاب صفر تا 100 آن به صورت رسمی از جانب سایپا اعلام نشدهاست، اما تجربه رانندگی با این خودرو شتابی در حدود 13 ثانیه را نشان میدهد. به طور کل بهنظر میرسد که سایپا در بخش فنی تلاش کرده تا خودرویی با قدرت بیشتر را نسبت به تیبا ارائه دهد. از دیگر مشخصات فنی ساینا میتوان به وزن 1050 کیلوگرمی و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت اشاره کرد، هر چند که این موضوع نیز به صورت رسمی از جانب شرکت اعلام نشده است. حجم باک ساینا 41 لیتر و استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 گزارش شدهاست.
کیفیت پایین بدنه و بخش فنی از معایب خودرو ساینا
به طور کلی کیفیت ساخت محصولاتی مثل ساینا چندان مطلوب و مورد رضایت نیست؛ زیرا اینگونه خودروها جزو تولیدات پرفروش و اقتصادی به حساب میآیند که متاسفانه رقیبان قدر و چندانی برای آنها وجود ندارد و مشتریان مجبورند با هر سطح کیفی این محصولات داخلی را خریداری کنند. بنابراین شرکت سازنده نیز چندان نیازی نمیبیند سطح کیفی محصول را در حد استانداردهای روز نگاه دارد.
کیفیت رنگ بدنه خودروهایی مثل ساینا خیلی مرغوب نیست و در مورد کیفیت قطعات فنی آن نیز باید گفت که از لحاظ دوام فنی معمولا نمیتوانند رضایت کامل کاربر را به دست آورند. با این حساب چه از لحاظ کیفیت مونتاژ بدنه و چه از لحاظ کیفیت قطعات فنی، کاربر نمیتواند رضایت کامل از خودرو ساینا داشته باشد و باید آن را جزو معایب این سدان سایپا در نظر گرفت.
طول | ۴۲۱۵ | ||
---|---|---|---|
عرض(بدون در نظر گرفتن آيينه ها) | ۱۶۶۳ | ||
ارتفاع | ۱۴۸۴ | ||
فاصله دو محور جلو و عقب | ۲۴۱۵ | ||
وزن(kg) | |||
وزن خالص | ۱۰۵۰ | ۱۰۸۵ | |
مصرف سوخت(lit) | |||
سيكل تركيبي(lit/۱۰۰km) | ۷ | ۷ | |
ظرفيت باك(lit) | ۴۱ | ||
رينگ و تاير | |||
رينگ مدل EX | ۱۴اينچي آلومينيومي | ||
تاير | 185/60R 14 |
میشه یه کم بیشتر توضیح بدین راجب اینکه کجا هستید و آیا در شهرستان ها هم نمایندگی دارین
تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به تهرانپارس ، جنب پمپ بنزین 104 ” خدمات شهرستان فقط در تابستان ارائه میگردد، نمایندگی نداریم
سلام صدای موتور کوییک در سرعت 120 تا داخل کابین زیاده قابل رفع هستش برای صدا گیری بیام . متشکرم
کاراک : سلام صدای موتور را میشه کم کرد ولی رفع نمیشه و هزینه ی بالا دارد و به صرفه نیست، صداگیری داخل کابین خودرو در خدمتیم
سلام هزینه صداگیری ساینا حدودا چقدر هست
مرکز صداگیری خودرو : لطفا جهت استعلام قیمت به صفحه هزینه صداگیری خودرو بروید و یا با تعمیرگاه تماس بگیرید
سلام چجوری؟
هزینه ش چقدر میشه؟
با سلام ، برای استعلام قیمت با شماره 02177438544 تماس بگیرید و یا به صفحه ” قیمت صداگیری ” مراجعه فرمایید
سلام . صدای بادی که در ساینا از سمت در راننده می یاد اونم صداگیری میکنین؟
مدیریت تعمیرگاه کاراک : سلام ، صداگیری درب ، ستون ، طاقچه و داشبورد و صداگیری سانروف در خدمتیم ولی برای صدای باد نمیتونیم کاری بکنیم
سلام. صدای موتور خودروی ساینا که سرعتش از 100 بیشتر شد رو میتونید کم کنید؟
پاسخ مرکز کاراک : سلام در تعمیرگاه صداگیری کاراک تنها بر صدای داخل اتاق کار میکنیم و رفع صدای موتور طبق تجربه بازده خوب و مقرون به صرفه ندارد
بنام خدا
اگر یک روز سایپا بتواند صدای موتور ساینا را کم کند شاید بتوان کفت یکی از بهترین خودرو سایپا خواهد شد. و این را با توجه به داشتن انواع خودروها میگویم
صدای جیر جیر خودروی ساینا که بعضی اوقات در روی دست انداز به گوش می رسد به خاطر چیست؟
مرکز صداگیری کاراک : سلام اگر میدونین از کدام قطعست بگین تا راهنمایی کنیم چه نقطه ایه و اگر نمیدونین تشریف بیارین ، کارشناسی رایگان صداگیری خودرو ، در خدمتیم
سلام دوست عزیز تو تبریز نمایندگی دارید؟
سلام ، فعلا خیر
سلام و عرض ادب میخواستم ببینم صدا گیری داشبورد هزینه اش چقدر میشه
سلام برای استعلام قیمت صداگیری به لینک زیر مراجعه فرمایید و یا با شماره 09193035101 تماس بگیرید
قیمت صداگیری
سلام
خودرو ساینا ,لابه لای دربها تو سرعت بالا صدای وز وز باد میاد واسه شما مقدوره درستش کنین؟
سلام خیر
سلام صدای جیر جیر از داشبورد ساینا در هنگام عبور از جاده هایی که آسفالت آن ترک دارد وجود دارد
مرکز صداگیری کاراک : با سلام ، جهت صداگیری داشبورد ساینا شما در خدمتیم
آیا با مراجعه به تعمیرگاه شما مشکل حل میشه آیا امکان داره مشکل صدا چیز دیگه ای باشه
کاراک : برای صداگیری اتاق و یا صداگیری قطعات موتوری در خدمتیم
سلام صدایی که از موتور به اتاق منتقل میشه قابلیت کم شدن داره؟با نمد صداگیری بین موتور و اتاق کم نمیشه؟
سلام ،صدای موتور بسیار اندک کم میشود
سلام. صدای زیاد ساینا توسرعت بالای110اذیت میکنه..ینفرگفته هواکش عوض کنید هواکش دایره ای و کوچیک بزارید صدا خیلی کم میشه.بنظرتون کار درستیه؟؟چنین چیزی امکان داره؟
با سلام ، صدای خودرو متفاوت میگردد ولی بنظر من کم نمیشود
سلام وقت بخیر
صدای که در دورهای بالای سه هزار توی داشبورد میپیچه (صدای قیژ مانند ) قابل رفع هست (صدا از سمت ستون چپ میاد ) ؟ ، ضمن اینکه داشبورد در دست انداز ها کاملا بیصدا هست ،
بعد اینکه روزهای جمعه هم هستید من شهرستانم بیارم تهران
مرکز صداگیری خودرو : با سلام ، بله برطرف میشه ، جمعه ها هستیم ، بدلیل حجم تقاضا لطفا وقت رزرو کنین
سلام
لطفا هر موقع واسه رفع صدایی که از موتور به داخل اتاق میاد راهکاری پیدا کردید حتما اعلام کنید.
خیلی صدای آزار دهنده ای داره.
نمیشه از داخل اتاق پشت داشبورد رو نمدی چیزی گذاشت صدا کمتر بشه؟
میشه ولی جواب نمیده
ساینا ماشین بسیار خوبیه ولی واقعا صدای موتور داخل کابین زیاده و کاریش نمیشه کرد
در خصوص صدای پیشرانه خودرو تیبا و ساینا و کوییک که مخصوصا در دور موتور بالا کاملا داخل کابین شنیده میشه ، من بعد از بررسی به این نتیجه رسیدم که بیان آن خالی از لطف نیست .
۱. کاتالیزور این خودرو بخاطر بحث اقتصادی و کم کردن هزینه های ساخت توسط تولید کننده کوتاه شده و این یکی از دلایل صدای زیاد موتور هست ( نمونه مشابه آن در خودرو ریو ، کاتالیزور بلندتر است )
۲. فاصله بسیار نزدیک کاتالیزور و منیفولد و در نتیجه بنبست حجم خروجی گازها و ایجاد صدا در کاتالیزور ( هرچه گاز میدید صداش بیشتر میشه )
۳. خود مافلر Muffler که در واقع بنبست دود رو بیشتر میکنه شاید با کمی دستکاری و حجم بیشتر ( تعویض مافلر بیشتر سلیقه ای هست ) اوضاع بهتر بشه
رابط بین ورودی اگزوز و منیفولد اگزوز
“بهترین اش نوع معکوس کننده است و از جنس استیل ”
البته انبار کوچک ( حصیری ) هم در شکست صدا موثر است که این ۳ خودرو فاقد آن هستند و البته میتوان توسط مالک اضافه بشه و این حصیری در لرزش هم تاثیر مثبت داره
۴. واشر بندی بسیار بد منیفولد و رابط های اگزوز که توصیه میشه با ۲ واشر مسی و نسوز آب بندی بشه
راه حل زیاده و به مراتب هزینه بالاتر !!
شامل تعویض کاتالیزور کوتاه شده و پر صدای ساینا با نسخه بلند تر و پهن تر . تا حدودی شبیه به کاتالیزور ریو و امثالهم . ( متعاقبا بعد از تست مواردی رو در همینجا معرفی میکنیم )
✅یا جایگزین کردن هدرز و حذف کاتالیزور یا منفیولد دود آن بخش زیادی از صدا در دور موتور پایین از بین میره ، در دور موتور بالا هم بی تاثیر نیست قطعا
واشربندی و تعویض رابط وسط ( ناودانی بعد از کاتالیزور ) با نسخه بهتر و بلند تر حدود ۱ تا ۲ سانت نسخه های جدید تر بلند تر هستند . (به نمایندگی سر بزنید )
تعویض مافلر با نسخه سایلنت و کیفیت بهتر و البته این مورد سلیقه ای هست .
نصب فایروایل و دمپینگ صوتی در بدنه ( کف و سینه موتور )
و نکته مهم : البته صدای موتور ۸ سوپاپ به مراتب بلند تر از ۱۶ سوپاپ هست و کلا ماشین هرگز سایلنت نخواهد شد ( خصوصا دور بالا )
اما با دستکاری و تعویض موارد پیشنهادی بالا نتیجه بهتری خواهیم داشت
باسلام صدای اولیه بم مانندی که تالحظه رسیدن به سرعت 60 شنیذه می شودمربوط به چیست