Last Updated on جولای 25, 2023 by mohamadi

پای خود را روی پدال گاز خودرو دنا فشار می دهید و انتظار دارید خودرو شتاب مناسب را گرفته و سرعتش بالا برود ؛ اما ناگهان می بینید که ماشین شما گاز نمی خورد ! پای خود را بیشتر فشار می دهید ؛ اما تغییری ایجاد نمی شود ، نگرانی و استرس اولین احساساتی است که تجربه می کنید و به دنبال راهی برای حل این مشکل می گردید . نگران نباشید ، به کاراک بیایید تا متخصصین ما بهترین خدمات را برای رفع کپ دنا شما ارائه می دهند . این مطلب را دنبال کنید تا با جزییات بیشتر آشنا شوید . 

 

دسترسی سریع به مطالب :

 

رفع کپ دنا در تعمیرگاه تخصصی ریمپ خودرو کاراک 

کپ خودرو حالتی است که هر چه پایتان را روی پدال فشار می دهید خودرو گاز نمی خورد و شتاب نمی گیرد . دلایل زیادی برای بروز چنین مشکلی در خودرو دنا وجود دارد اما مهمترین و محتمل ترین آنها تاخیر دریچه گاز ماشین هایی است که دارای سیستم دریچه گاز برقی هستند .

خودرو های دنا و دنا پلاس که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در دنا میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم.

خودرو دنا با ایسیو بوش ME17 و ME7 و ME7.4.9 به دلیل داشتن دریچه گاز برقی دارای کپ می باشد و در تعمیرگاه ریمپ ecu کاراک  این تعمیرات بصورت تخصصی ارائه می گیرد. رفع کپ دنا در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام می شود. در زیر چند نمونه از پروژه های موفق رفع کپ خودروهای مختلف را برایتان قرار داده ایم :

  1. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ34
  2. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل valeoJ35
  3. رفع کپ گاز 206 با ecu زیمنس
  4. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  5. رفع کپ گاز 206 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  6. رفع کپ گاز پژو پارس با ecu مدل BOSCH ME7.4.4
  7. رفع کپ گاز سمند EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  8. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7.4.9
  9. رفع کپ گاز 207 با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  10. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل BOSCH ME7.4.5
  11. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ34
  12. رفع کپ گاز 206SD با ecu مدل valeoJ35
  13. رفع کپ گاز دنا EF7 با ecu مدل BOSCH ME7

برای رزرو نوبت ریمپ خودرو میتوانید فرم زیر را پر کنید :

درخواست ریمپ خودرو

رفع کپ دنا با ریمپ ایسیو

ریمپ ایسیو دنا

 

 

ویدیو رفع کپ دنا در مرکز تیونینگ کاراک 

 

دلیل کپ خودرو های دارای دریچه گاز برقی چیست ؟ 

دریچه گاز برقی نسبت به نوع مکانیکی دارای مزایا زیادی بود که همین مزایا سبب کنار رفتن دریچه گاز های مکانیکی شد . اما این سیستم دریچه برقی بی عیب نبود . یکی از معایب آن تاخیر در عملکرد دریچه و دیر باز شدن آن و در نتیجه دیر گاز خوردن خودرو است . پس از مدتی پتانسیومتر مجموعه دچار ایراد میشود و مقاومتش کمی بالا رفته و اطلاعات را با تاخیر ارسال میکند در نتیجه پس از فشردن پدال گاز با تاخیر 1 الی 2 ثانیه ای دریچه گاز به موقعیت صحیح میرسد و این تاخیر ایجاد کپ در دنا میکند

همچنین ارور نرم افزاری در سیستم دریچه گاز برقی نیز می تواند عامل شتاب گیری ضعیف و کپ دنا باشد . یکی دیگر از دلایل این مشکل محدودیت هایی است که سازنده برای دریچه گاز برقی در ایسیو تعریف کرده است که در طی آن هر چقدر هم که پدال گاز را بفشارید ، از مقدار مشخصی بیشتر باز نمی شود .

رفع کپ دنا با ریمپ ECU دنا در مرکز ریمپ ایسیو کاراک انجام می شود.

رفع کپ دریچه گاز برقی با ریمپ ecu

رفع کپ دریچه گاز برقی با برنامه ریزی ایسیو

 

لوکیشن ، آدرس و تلفن مرکز کاراک

 

شماره تماس تعمیرگاه ریمپ خودرو کاراک : 09128079698

آدرس و شماره مرکز ریمپ کاراک : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، بعد از پمپ بنزین 104

 

 

 دریچه گاز برقی چه مزایایی دارد ؟ 

همانطور که قبلا ذکر شد، دریچه گاز برقی به طور فزاینده ای در خودروهای مدرن مورد استفاده قرار گرفته است . این به این دلیل است که آنها دارای چندین مزیت نسبت به دریچه گاز مکانیکی  هستند :

دقت بهتر: دریچه گاز برقی دنا می‌تواند به تغییرات در موقعیت پدال گاز سریع‌تر و دقیق‌تر پاسخ دهند و در نتیجه عملکرد موتور نرم‌تر و ثابت‌تر خواهد بود.

بهبود راندمان سوخت: بدنه‌های دریچه گاز الکترونیکی را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که جریان هوا را در حین کاهش سرعت کاهش دهد که می‌تواند کارایی سوخت را بهبود بخشد.

تعمیر و نگهداری کم هزینه : بدنه دریچه گاز الکترونیکی به کابل اضافی نیاز ندارد، به این معنی که قطعات متحرک کمتری برای فرسوده شدن یا آسیب دیدن وجود دارد.

 

ویدیو رفع مشکل گاز نخوردن دنا توربو در مرکز کاراک